[nextpage title=”Εισαγωγή” ]GAZ_ce7e51402bc749198f5256e5df5177d5

Στα 130 χρόνια σχεδόν της αυτοκίνησης, υπάρχουν πολυάριθμα παραδείγματα αυτοκίνητων που “τάραξαν¨τα νερά, είτε με τις καινοτομίες που εισήγαν, είτε με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Σήμερα θα δούμε 11+1 αυτοκίνητα που ο κόσμος, την εποχή που πρωτοπαρουσιάστηκαν, απλά δεν τα περίμενε!

[/nextpage]

[nextpage title=”Cayenne” ]

Porsche Cayenne

autowp.ru_porsche_cayenne_s_87

Η κατηγορία των SUVs έχει φανατικούς οπαδούς και ορκισμένους εχθρούς. Το 2002 όμως, απ΄το πουθενά, η Porsche έκανε ένα τεράστιο άνοιγμα στην γκάμα της παρουσιάζοντας τη Cayenne, με στόχο να προσελκύσει, εκτός απ’τους πιστούς υποστηρικτές της, και αγοραστές που ήθελαν να μετακινούνται με άνεση και prestige. Στην ουσία, έθεσε ξανά τα standards στην πολυτελή κατηγορία των SUVs. Επίσης, ήταν και το πρώτο μοντέλο ύστερα από την 928 που εφοδιάζονταν με V8 κινητήρα (Cayenne S).

[/nextpage]

[nextpage title=”2000GT”]

Τoyota 2000GT

autowp.ru_toyota_2000_gt_targa_4

Η Toyota το 1965 συνεργάστηκε με την Yamaha και δημιούργησαν το 2000GT, που ήταν η απαρχή των sport cars της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου και πρωτοπαρουσιάστηκε στο κοινό στην έκθεση του Τόκυο την ίδια χρονιά, με τις πωλήσεις να ξεκινούν δύο χρόνια μετά. Ναι, ίσως η σχεδίαση να επηρεάστηκε από την αντίστοιχη της Jaguar E-Type, ήταν το πρώτο ιαπωνικό αυτοκίνητο με δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς και τον Οκτώβρη του 1966, σε ένα τεστ αντοχής 78 ωρών (!) έσπασε 13 διεθνή ρεκόρ και 3 παγκόσμια στην κατηγόρια  1500 – 2000 cc. Μόνο 351 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν, κάνοντας το σήμερα ένα άκρως συλλεκτικό και ακριβό αυτοκίνητο.

[/nextpage]

[nextpage title=”NSX”]

Honda NSX

11180624_446560845514901_1824552178968332400_n

New Sportscar eXperimental ή αλλιώς, στροφή 360 μοιρών για τη Honda, που μέχρι το 1989, κατασκεύαζε, ως επί το πλείστον, μικρά, οικονομικά αυτοκίνητα. Εξάλλου, το NSX ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως  με αλουμινένιο, monocoque σασί και κράματα αλουμινίου χρησιμοποιήθηκαν εκτενώς για να συντελέσουν με τη σειρά τους το αυτοκίνητο να ζυγίζει 1300 κιλά. Και ο ευτυχής κάτοχος θα ξέρει ότι στην εξέλιξη του NSX, έβαλε και το χεράκι του κι ο Ayrton. Από τα πιο σέξι, για μένα, αυτοκίνητα ever…

[/nextpage]

[nextpage title=”Juke R”]

Nissan Juke-R

nissan_juke_102

Τι γίνεται όταν τοποθετείς τον V6 twin turbo κινητήρα και όλα τα καλούδια του GT-R σε ένα μικρό crossover αυτοκίνητο, όπως το Nissan Juke; Μα το Juke-R ασφαλώς, το πιο δυνατό γρήγορο compact crossover του κόσμου, με την πρώτη έκδοση του 2011 να έχει 523 ίππους και την τελευταία που παρουσιάστηκε στο Goodwood να έχει 600…Τολμηρή η Νissan, αλλά τσουχτερή η τιμή του

[/nextpage]

[nextpage title=”250 LM”]

Ferrari 250 LM Stradale

Ferrari-250LM-Stradale-06-696x394

Φημολογείται ότι ο Enzo Ferrari κάποτε είχε πει ότι “τα άλογα τραβούν το κάρο, δεν το σπρώχνουν“, αναφερόμενος στην επιμονή του για την κατασκευή αυτοκινήτων και αγωνιστικών με τον κινητήρα μπροστά. Όμως, το 1958, στη Formula 1, η επανάσταση είχε γίνει: ήταν η εποχή που ο κινητήρας μεταφέρθηκε από μπροστά στο κέντρο, πίσω από τον οδηγό. Στα αυτοκίνητα παραγωγής με το cavallino rampante, τι έγινε; 1963 και η-με αγωνιστικά γονίδια-250 LM Stradale ήταν γεγονός, με το γερο-Έντζο μάλλον να αρχίζει να αλλάζει γνώμη για τη θέση του κινητήρα. Αν δε θυμάσαι το αυτοκίνητο αυτό, μπορείς να κάνεις μια επανάληψη εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Miura”]

Lamborghini Miura

lamborghini_miura_p400_24

To 1965, στην Έκθεση του Τορίνο, παρουσιαζόταν ένα σασί με μια πολύ ιδιαίτερη δομή, πρωτόγνωρη στα χρονικά για ένα αυτοκίνητο παραγωγής υψηλών προδιαγραφών. Βέβαια, το γεγονός ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή, κανείς coach builder δεν είχε αναλάβει να κατασκευάσει το αμάξωμα, κάλυπτε με ένα πέπλο μυστηρίου το νέο δημιούργημα του Feruccio Lamborghini. Tο όνομα; P400, που το γράμμα “P” ήταν για τη λέξη posteriore, την ιταλική λέξη για το τοποθετημένο στο κέντρο και το 400 για τα 4000 κ.εκ.

Η Miura, όπως ονομάστηκε αργότερα, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που πήρε τον τίτλο του supercar, αλλά και το πρώτο αυτοκίνητο   υψηλών προδιαγραφών με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων εγκάρσια τοποθετημένα και τον στρόφαλο παράλληλα στον πίσω άξονα, μια (σπάνια) διάταξη που τη συναντούσε κανείς στη Bugatti Type 252 και στο μονοθέσιο της Honda RA 272. Ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1950, είχε γίνει εμφανές στο μηχανοκίνητο αθλητισμό ότι η τοποθέτηση του κινητήρα μεταξύ του οδηγού και του πίσω άξονα θα έδινε μια σχεδόν τέλεια ισορροπία βάρους. Στα αυτοκίνητα παραγωγής λοιπόν, ο Gianpaulo Dallara, κατασκευαστής σασί υλοποίησε αυτή τη διάταξη στο νέο αυτό μοντέλο.

Μετά από πολλές αλλαγές, τελικώς ήταν ο Marcelo Gandini που σχεδίασε το αμάξωμα της Miura. To ιταλικό αυτοκίνητο ήταν και το ταχύτερο της εποχής του, με την τελική του ταχύτητα να είναι 280χλμ/ώρα, θέτοντας νέα standards στην κατηγορία.

[/nextpage]

[nextpage title=”Hellcats”]

Dodge Charger & Challenger SRT Hellcat

2015-dodge-charger-srt-hemi-hellcat

Τι ακούμε και διαβάζουμε συνέχεια τα τελευταία χρόνια; “Πράσινη Τεχνολογία”, “μείωση των εκπομπών των ρύπων”, “οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου” και άλλα τέτοια ωραία οικολογικά. Αυτά συμβαίνουν στον υπόλοιπο κόσμο, εκτός από την Αμερική που μας “σόκαρε” (ας το πούμε έτσι, γιατί στην Αμερική όλα είναι πιθανά) με την παρουσίαση 2 σκληροπυρηνικών αυτοκινήτων, των Dodge Charger SRT Hellcat και του 2θυρου αδερφού του, του Challenger SRT Hellcat.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

Κατευθείαν βγαλμένα και τα δύο από τις πύλες της Κολάσεως, το πρώτο πήρε το στέμμα του πιο δυνατού sedan παγκοσμίως, με τον περήφανο οικογενειάρχη ιδιοκτήτη να “δαμάζει” 707 ίππους και 881 Νm ροπής από τον V8 Supercharged κινητήρα των 6200κ.εκ. Την ίδια “καρδιά” μοιράζεται και το Challenger SRT Hellcat, με το κάψιμο των πίσω ελαστικών να είναι στην ημερήσια διάταξη και τα πολλαπλά χαμόγελα επίσης στον οδηγό.

‘Muricaaaaaaa!!!!!!!

[/nextpage]

[nextpage title=”LM Nismo”]

Nissan GT-R LM Nismo

nissan_gt-r_lm_nismo_11

Είσαι η Nissan και θες να επιστρέψεις μετά από χρόνια με αξιώσεις στην κορυφαία κατηγορία των πρωτοτύπων στις 24 Ώρες του Le Mans. Τι κάνεις; Θα ακολουθήσεις την πεπατημένη των ανταγωνιστών σου; Προφανώς κι όχι! Όταν η Nissan παρουσίασε το GT-R LM Nismo, μείναμε μάλλον με το στόμα ανοιχτό με την παράδοξη, περίεργη, πρωτοφανή και όποιον άλλον χαρακτηρισμό θες να βάλεις, επιλογή της να αγωνιστεί με ένα πρωτότυπο που έχει τον κινητήρα μπροστά, την κίνηση μπροστά και ένα ιδιότυπο, στα πλαίσια του Batmobile, σχεδιασμό. Βέβαια, τα αποτελέσματα στον αγώνα αντοχής δεν τα λες και πετυχημένα. Ο χρόνος θα είναι ο κριτής για την επιτυχίας ή όχι αυτής της ριζοσπαστικής προσπάθειας εκ μέρους των Ιαπώνων.

[/nextpage]

[nextpage title=”2-Series”]

BMW 2-Series Active Tourer

bmw_218i_active_tourer_luxury_line_13

Στο λεξικό της αυτοκίνησης, δίπλα από τη φράση “πίσω κίνηση” νομίζω ότι κάλλιστα υπάρχει το σήμα της BMW. Σωστά; Ναι, αλλά μέχρι πρότινος. Ένα “κάστρο¨έπεσε όταν η βαυαρική εταιρεία παρουσίασε στην 2 Series Active Tourer, το πολυμορφικό της με την κίνηση στον εμπρός άξονα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Scarab”]

Stout Scarab

800px-Stout_Scarab_Gilmore_Car_Museum_2011-11-11_02-28-05

Μιας και πιάσαμε τα πολυμορφικά ή MPVs αν προτιμάς, αν σε ρωτούσα ποιο νομίζεις ότι είναι το πρώτο MPV, μια απάντηση που θα μου έδινες, νομίζω ότι θα ήταν το Renault Espace. Eμ, όχι! Ας πάμε 80 ολόκληρα χρόνια πίσω. Σχεδιασμένο από τον William Stout, ο V8 κινητήρας της Ford ήταν τοποθετημένος στο πίσω μέρος του Scarab, το πάτωμα ήταν χαμηλό και επίπεδο, το αμάξωμα ενοποιημένο και  οι θέσεις μπορούσαν να μετακινούνται, ακόμα και 180 μοίρες, κάνοντας το εσωτερικό να ρυθμίζεται όπως το ήθελαν οι επιβάτες. To αυτοκίνητο είχε ανεξάρτητη ανάρτηση παντού.

Όλα αυτά το 1935, με αυτό της φωτογραφίας, το Stout Scarab Experimental να είναι του 1946. Ωστόσο, μόνο 9 κατασκευάστηκαν.

[/nextpage]

[nextpage title=”AMG 6X6″]

Mercedes G63 AMG 6X6

11693825_10153449961676670_8109436510794710807_n

Το θηρίο από τη Στουτγάρδη ποιος το περίμενε; Μάλλον κανείς! Υπερβολικό σε όλα του -3,85 τόνοι είναι αυτοί που κινούνται από τον V8 twin-turbo των 544 ίππων και της 758 Nm ροπής- το Φεβρουάριο η εταιρεία ανακοίνωσε τον τερματισμό της παραγωγής, αφού ήδη έχουν πουληθεί 100 αυτοκίνητα και θέλει να διατηρήσει την  “exclusivity” του μοντέλου.

Ασφαλώς και τα περισσότερα κατέληξαν στα πετροδόλλαρα, τι ερώτηση είναι αυτή που (θα) κάνεις;;

[/nextpage]

[nextpage title=”Benz”]

Benz Patent Motor Car

790751_1449829_800_530_benz_patent_motorwagen_1886

Με τι θα μπορούσαμε να κλείσουμε το παρόν άρθρο; Μα με το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως παγκοσμίως.

Η ανθρωπότητα χρωστάει πολλά στον Carl Benz και τις καινοτομίες του. Το 1879, παρουσίασε τον πρώτο κινητήρα εσωτερικής καύσης, που ήταν δίχρονος και μονοκύλινδρος. Μετά την τεράστια απήχηση και επιτυχία που είχε το σχέδιο, μπορούσε να αφοσιωθεί στην κατασκευή ενός ελαφρύ αυτοκινήτου στο οποίο ο κινητήρας και το σασί θα αποτελούσαν μια ενιαία δομή. Και εγένετο το τρίκυκλο Benz Patent Car το 1885, που είχε όμως μονοκύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια  πίσω, απόδοσης 0,75 ίππων. Στις 29 Ιανουαρίου του 1886 γράφτηκε ιστορία, αφού ο Γερμανός πατεντάρισε και επίσημα την εφεύρεσή του με αριθμό 37435, το πρώτο, τρόπον τινά, “πιστοποιητικό γέννησης” του αυτοκινήτου.

Αυτά από μένα. Περιμένω στα σχόλια τα δικά σου αυτοκίνητα που νομίζεις ότι κανείς δεν τα περίμενε να παραχθούν.

[/nextpage]