AR-308069990

Με την βιομηχανία αυτοκινήτου να κινείται μαζικά προς τα υβριδικά μοντέλα, δεν προκαλεί έκπληξη ότι οι προμηθευτές των εταιριών και πιο συγκεκριμένα, οι κατασκευαστές κιβωτίων ταχυτήτων ακολουθούν. Για παράδειγμα, η ZF εξέλιξε την δική της, plug-in υβριδική έκδοση του κλασικού 8-τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου.

Για το συγκεκριμένο κιβώτιο, η ZF αντικατέστησε τον παραδοσιακό μετατροπέα ροπής με έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων και 250 Nm ροπής που ταιριάζει σαν γάντι στο housing. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί και ως γεννήτρια που τροφοδοτεί με ισχύ τις μπαταρίες κατά το φρενάρισμα ενώ ο συνδυασμός, επιτρέπει κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρισμό με ταχύτητες έως 120 km/h και μέγιστη αυτονομία που φτάνει τα 31 χιλιόμετρα.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι δεν περνάει όλη η ροπή του κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω του ηλεκτροκινητήρα στο κιβώτιο. “Χωρίζεται” και μέρος της –έως 800 Nm- περνάει απευθείας στον άξονα του κιβωτίου, παρακάμπτοντας τον ηλεκτροκινητήρα! Επίσης, εντός του κιβωτίου υπάρχουν δύο αμορτισέρ που βοηθούν στη μείωση των στρεπτικών δονήσεων του βενζινοκινητήρα. Για την ιστορία, αυτό ακριβώς το κιβώτιο ταχυτήτων, το είδαμε στην έκθεση της Φρανκφούρτης, στην BMW X5 xDrive40e.