Volkswagen-TDI-610x405

Αυτή σίγουρα δεν θα είναι η πιο βαριά συνέπεια της αποκάλυψης ότι η Volkswagen “έκλεβε” μέσω λογισμικού για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων σε 482.000 τετρακύλινδρα, δίλιτρα, πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αλλά είναι η πρώτη. Και δεδομένης της δύναμης που έχει το Consumer Reports στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, δεν της λες σε καμία περίπτωση αμελητέα.


Σύμφωνα λοιπόν με την EPA αλλά και την παραδοχή της Volkswagen, η Γερμανική εταιρία εξόπλιζε αυτά τα 482.000 αυτοκίνητα της με ένα σύστημα που “έκλεινε” τις συσκευές περιορισμού εκπομπών ρύπων όταν το αυτοκίνητο δεν ελεγχόταν για τους ρύπους του. Η Volkswagen ανακάλεσε οικειοθελώς τα οχήματα στα τέλη του 2014 αλλά έλεγχοι που έγιναν αργότερα, αποκάλυψαν ότι τα οφέλη της ανάκλησης ήταν ελάχιστα και όταν οι έλεγχοι επεκτάθηκαν, βρέθηκε η αιτία. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι οι Αμερικανικές αρχές, δεν μετρούν τους ρύπους από την εξάτμιση. Ελέγχουν οπτικά το αυτοκίνητο ώστε να βεβαιωθούν ότι δεν έχει πειραχτεί με κάποιον τρόπο και στη συνέχεια, “διαβάζουν” τους κώδικες μέσω της OBD II θύρας του αυτοκινήτου!

Η έρευνα των Αμερικανικών αρχών είναι σε εξέλιξη και θεωρείται δεδομένο ότι θα ακολουθήσει πρόστιμο – μερικοί αναφέρουν ότι μπορεί να φτάσει έως και τα $35.000 ανά όχημα που με απλά μαθηματικά, δίνει αποτέλεσμα $18 δις! Βέβαια δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται ότι δεν πρόκειται να επιβληθεί τέτοιο πρόστιμο επειδή θα είχε απρόβλεπτες επιπτώσεις στο πώς κάνει δουλειές η Volkswagen στην Αμερική – η “too-big-to-fine” λογική. Μέχρι στιγμής, η υποβάθμιση των μοντέλων από το Consumer Reports είναι το μοναδικό που απασχολεί την Volkswagen… μέχρι στιγμής!

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.