McLaren F1

Για 4 συνεχόμενους αγώνες, η McLaren εξακολούθησε να βλέπει το μηδενικό στη βαθμολογική της συγκομιδή. Τα λόγια του Yasuhisa Arai, επί κεφαλής της Honda F1, έκαναν λόγο για σημαντική βελτίωση στο power unit, ωστόσο η βρετανική ομάδα έχει να μπει στη βαθμολογούμενη 10άδα από το Ουγγρικό Grand Prix, μια εικόνα που σίγουρα συνεχίζει να απογοητεύει τους οπαδούς της «Macca», διότι δεν υπάρχει η βελτίωση που θα περίμεναν.

Στην κατάσταση αυτή συμβάλλουν από την πλευρά τους και οι κανονισμοί που επικρατούν τώρα στο άθλημα: οι μηχανικοί και οι αεροδυναμιστές δουλεύουν με σχεδόν δεμένα χέρια, διότι το στοίχημα της Παγκόσμια Ομοσπονδίας για μειωμένο κόστος έχει οδηγήσει σε σημαντικό περιορισμό της ελευθερίας στην εξέλιξη, κάτι που κανένας δε θέλει όταν βρίσκεται πίσω κι έχει τους πόρους για να βελτιωθεί.

Ο επί κεφαλής της McLaren, Ron Dennis, είναι λογικό να μην είναι ικανοποιημένος από τους κανονισμούς, και μάλιστα ισχυρίζεται πως η MP4-30 θα ήταν εμφανώς ταχύτερη αν οι κανονισμοί έδιναν μεγαλύτερες ελευθερίες στους τεχνικούς ή ακόμα καλύτερα αν υπήρχαν και οι δοκιμές εντός της σεζόν.

Είμαι απογοητευμένος με τους κανονισμούς, διότι όλοι είναι σχεδιασμένοι για τη μείωση του κόστους και αυτό σημαίνει ατελείωτη αξιολόγηση στα δυναμόμετρα. Θα ήθελα να κάνουμε δοκιμές, να έχουμε ελευθερία στην αεροδυναμική σήραγγα και στο CFD. Όταν δεν είσαι ανταγωνιστικός, πρέπει να βελτιωθείς με αυτόν τον τρόπο, και οι κανονισμοί τώρα σε περιορίζουν τρομερά σε αυτούς τους τομείς.

Ron Dennis.

Ο 68χρονος Βρετανός συνεχίζει να έχει εμπιστοσύνη στη δουλειά των Ιαπώνων πάνω στον κινητήρα και δικαιολογεί την μειωμένη απόδοση του RA615H και λόγω των κανονισμών. Όμως, πιστεύει πως οι φετινές δυσκολίες θα βοηθήσουν τις δύο εταιρείες στο να λύσουν τα προβλήματά τους και να είναι ανώτεροι στο μέλλον.

Το λάθος που κάνουν αρκετοί είναι να πιστεύουν ότι, κάθε φορά που βελτιώνεις τον κινητήρα σου, χρησιμοποιείς «μάρκες», αλλά αυτό δε συμβαίνει στην πραγματικότητα. Αναπτύσσεις τον κινητήρα όσο θέλεις και μόνο όταν έχεις σημαντική βελτίωση, θα έχεις έναν κινητήρα που θα είναι βελτιωμένος μέσα από «μάρκες».

Θεωρητικά, σε έναν ιδανικό κόσμο, θα το κάναμε αυτό κάθε 4 αγώνες, αλλά προσπαθούμε να το κάνουμε ταχύτερα και αυτό έχει επηρεάσει την αξιοπιστία κι έχει κάνει την κατάσταση πιο δύσκολη. Στο τέλος, ο δυνατότερος πόνος που έχουμε προκαλέσει στον εαυτό μας είναι και ο ταχύτερος τρόπος για να επιστρέψουμε εκεί που πρέπει να είμαστε.