GP UNGHERIA F1/2015


Την επιστροφή τους στις νίκες γιόρτασαν ο Sebastian Vettel και η Ferrari! Ο Γερμανός πέρασε στην πρώτη θέση από την εκκίνηση και ουσιαστικά δεν απειλήθηκε από κανέναν, φτάνοντας στην 41η νίκη στης καριέρας του. Μάλιστα, η Scuderia θα μπορούσε να σημειώσει το «1-2», αν ο Kimi Raikkonen δεν είχε πρόβλημα με την MGU-K, που τελικά τον οδήγησε σε εγκατάλειψη.

Ο αγώνας ήταν δραματικός, με τη Mercedes να μην τερματίζει για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο. Αυτοκίνητο Ασφαλείας και προβλήματα για τους Lewis Hamilton και Nico Rosberg, μετά από επαφές, ενώ ο Rosberg έχασε την ευκαιρία να πλησιάσει τον Hamilton στη βαθμολογία ύστερα από την επαφή του με τον Ricciardo.

Πίσω από τον Vettel, ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Daniil Kvyat, ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο βάθρο. Πίσω του ο Daniel Ricciardo, που επιβίωσε από τις επαφές, ενώ ακολούθησαν οι Max Verstappen, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Romain Grosjean, Nico Rosberg, Jenson Button και ο Marcus Ericsson. Ας δούμε τι έγινε στους 69 γύρους του αγώνα.

_L651

Οι καιρικές συνθήκες ήταν πιο κρύες στο ξεκίνημα του αγώνα. Τα σύννεφα υπήρχαν πάνω από την πίστα, με την πιθανότητα για βροχή στον αγώνα να είναι 10%. Οι θερμοκρασίες ήταν στους 22°C στον αέρα και στους 40°C στο οδόστρωμα. Όπως ήταν προγραμματισμένο, οι οδηγοί κράτησαν ενός λεπτού σιγή για τον Jules Bianchi πριν από το ξεκίνημα.

Οι 10 πρώτοι οδηγοί ήταν στο grid: Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Raikkonen, Bottas, Kvyat, Massa, Verstappen και Grosjean. Από τις θέσεις 15 και 16 ξεκίνησαν οι Alonso και Button. Μετά από τον γύρο σχηματισμού, δεν είχαμε εκκίνηση, αλλά έναν ακόμα γύρο σχηματισμού, αφού ο Massa δεν σταμάτησε στη σωστή θέση για το ξεκίνημα, και μάλιστα η κίνηση του Βραζιλιάνου εξεταζόταν από τους αγωνοδίκες.

GP UNGHERIA F1/2015

Όταν τα κόκκινα φώτα έγιναν, επιτέλους, παρελθόν, ο Hamilton δεν ξεκίνησε καλά, με αποτέλεσμα να δεχθεί το προσπέρασμα από τον Rosberg, αλλά και από τον Vettel που ξεκίνησε τρομερά. Εξαιρετική εκκίνηση και για τον Raikkonen που πέρασε τελικά στην δεύτερη θέση, πίσω από τον Vettel, ενώ ο Hamilton έχασε κι άλλες θέσεις όταν προσπάθησε να περάσει τον Rosberg κι έφυγε στην αμμοπαγίδα, αλλά κατάφερε να συνεχίσει, πέφτοντας στην 10η θέση.

Στον δεύτερο γύρο, οι 10 πρώτοι ήταν: Vettel, Raikkonen, Rosberg, Bottas, Kvyat, Hulkenberg, Ricciardo, Perez, Massa και Hamilton. Ο Alonso είχε ανέβει στην 12η θέση και ο Button στην 14η. Ο Hamilton πίεζε τον Massa, αλλά έπρεπε να περιμένει για το DRS, ώστε να έχει περισσότερες πιθανότητες να απαλλαχθεί γρήγορα από το εμπόδιό του.

GP UNGHERIA F1/2015

Τους ταχύτερους γύρους έγραφε από την πρώτη θέση ο Vettel, ενώ ελάχιστα αργότερος ήταν και ο Raikkonen, που δεν είχε την απειλή του Rosberg. Ο Ricciardo πίεζε τον Kvyat για την 6η θέση και η Red Bull είπε στον Ρώσο να μην κρατά πίσω του τον Αυστραλό. Μεγάλη πίεση και από τον Hamilton στον Massa, που πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων stop-go για επειδή έβαλε για λάθος θέση την FW37 μετά από τον πρώτο γύρο σχηματισμού.

Στον 8ο γύρο, ο Ricciardo πέρασε μπροστά από τον Kvyat, όσο ο Hamilton έμενε πίσω από τον Massa και μάλιστα έχανε χρόνο έναντι του Βραζιλιάνου, βλέποντας τον Sainz να τον πλησιάζει από την 11η θέση. Ταχύτατος ο Ricciardo, προσπέρασε τον Hulkenberg για την 5η θέση, ενώ το ίδιο έκανε και ο Hamilton στον Massa, παρόλο που στον προηγούμενο γύρο ήταν 1,1 δευτερόλεπτο πιο αργός.

WG7C3902

Ο Πρωταθλητής έφτασε γρήγορα τον Perez, ενώ μάχη υπήρχε για τις θέσεις 10, 11 και 12, αφού ο 12ος Sainz απείχε μόλις 1,3 δευτερόλεπτα από τον 10ο Massa. Ο Βρετανός πέρασε τον Μεξικανό στον 14ο γύρο, ενώ ο Ricciardo είχε περάσει τον Bottas για την 4η θέση. Αμέσως μετά, ο Φινλανδός μπήκε στα pits μαζί με τον Kvyat. Ο Bottas έβαλε τη μαλακή και ο Kvyat τη μέση γόμα.

Massa, Verstappen, Button, Grosjean και Nasr ήταν οι επόμενοι, και στον αμέσως επόμενο γύρο ήταν οι σειρά των Hulkenberg, Sainz και Alonso. Ο Hamilton είχε ανέβει έτσι στην 5η θέση και πίεζε όσο περισσότερο μπορούσε, έχοντας καθαρό δρόμο μπροστά του, μέχρι να μπει για τη δική του αλλαγή, κάτι που έκαναν εκείνη τη στιγμή οι Perez και Ericsson.

GP UNGHERIA F1/2015

Στον 19ο γύρο, η διαφορά του Vettel ήταν στα 2,8 δευτερόλεπτα, με τον Raikkonen να χάνει την κάμερα στο ρύγχος του. Επαφή μεταξύ των Maldonado και Perez στην πρώτη στροφή, ωστόσο και οι δύο συνέχισαν κανονικά. Στον 20ο γύρο ήταν η σειρά του Hamilton να μπει για αλλαγή, βάζοντας τη μαλακή γόμα σε 4,1 δευτερόλεπτα, και βγήκε μπροστά από τον Bottas, στην 5η θέση.

Στον επόμενο γύρο, ο Rosberg έβαλε τη μέση γόμα και διατηρήθηκε στην 3η θέση, γιατί στον επόμενο γύρο ήρθε η σειρά των Vettel και Ricciardo. Ο οδηγός της Ferrari επέλεξε τα μαλακά και ο Ricciardo τη μέση. Ο Αυστραλός βγήκε ακριβώς μπροστά από τον Hamilton, ο οποίος του ασκούσε τρομερή πίεση.

P-20150726-00187_News

Στον 26ο γύρο, η 10άδα ήταν: Vettel, (5,9)Raikkonen, (9,6)Rosberg, (16,0)Ricciardo, (0,9)Hamilton, (7,5)Bottas, (2,3)Hulkenberg, (4,5)Kvyat, (3,2)Verstappen και (4,8)Alonso. Ποινή διέλευσης δέχθηκε ο Maldonado για την επαφή του με τον Perez. Στον 29ο γύρο ήρθε τελικά το προσπέρασμα του Hamilton στον Ricciardo, όμως η διαφορά του από τον Rosberg ήταν 15 δευτερόλεπτα.

Προβλήματα με τη συμπεριφορά της RB11 είχε ο Kvyat από την 8η θέση, που δεχόταν την πίεση του Verstappen, Massa και Perez ακολουθούσαν άλλη στρατηγική, μπαίνοντας στα pits από τις τελευταίες θέσεις, κάτι που έκανε λίγο αργότερα και ο Nasr, δοκιμάζοντας και αυτός κάτι διαφορετικό, βάζοντας τη μέση γόμα, θέλοντας ίσως να τερματίσει με αυτή τον αγώνα.

Motor Racing - Formula One World Championship - Hungarian Grand Prix - Race Day - Budapest, Hungary

Στον 34ο γύρο, ο Hamilton είχε ρίξει τη διαφορά του από τον Rosberg κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα, έχοντας φανερά καλύτερο ρυθμό με τη μαλακή γόμα. Αλλαγή και για τον Kvyat, ο οποίος βγήκε από την βαθμολογούμενη 10άδα μετά από αυτό, βάζοντας τον Alonso στην 9η θέση και τον Button στην 11η, αλλά ο Πρωταθλητής του 2009 έβαλε τη μέση γόμα αμέσως μετά.

6,9 δευτερόλεπτα η διαφορά του Hamilton από τον Rosberg στον 36ο γύρο, με τον Γερμανό να μην μπορεί να βρει καλό ρυθμό με τη μέση γόμα. Alonso, Sainz και Hulkenberg στα pits, με τον Alonso να έχει χάσει πίεση στο πίσω δεξί ελαστικό. Ο Rosberg έχανε κι άλλο χρόνο από τα ντουπλαρίσματα, με τη διαφορά να είναι 5,3 δευτερόλεπτα στον 39ο γύρο.

WX0W7066

Για αλλαγή ξανά ο Bottas, τη στιγμή που ο Kvyat προσπαθούσε να περάσει τον Hulkenberg για την 7η θέση. Ανησυχία στη Ferrari από τα λόγια του Raikkonen για μείωση της δύναμης του κινητήρα, κάτι που δεν ανησυχούσε τον Vettel, ο οποίος είχε φτάσει τη διαφορά στα 13 δευτερόλεπτα. Ο «Iceman» είχε τελικά πρόβλημα στην MGU-K.

Στον 42ο γύρο, καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας στην πίστα, καθώς ο Hulkenberg έφυγε ευθεία στη στροφή 1, μετά από κατάρρευση της εμπρός αεροτομής. Τελικώς, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα, ωστόσο πολλοί ήταν εκείνοι που είχαν προλάβει ν’ αλλάξουν ελαστικά. Τη μέση γόμα είχαν οι Vettel, Raikkonen, Rosberg και Hamilton, έτσι ο αγώνας θα ξεκινούσε ουσιαστικά από την αρχή. Οι διαφορές είχαν μηδενιστεί και ο Raikkonen άκουσε ότι η MGU-K ήταν εκτός λειτουργίας, αλλά ο Φινλανδός θα συνέχιζε, με σημαντικά μειωμένη δύναμη.

GP UNGHERIA F1/2015

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε στον 49ο γύρο και ο Vettel παράμεινε πρώτος. Ο Rosberg προσπέρασε άμεσα τον Raikkonen και ο Hamilton έχασε θέσεις, πέφτοντας στην 7η θέση, έχοντας σπασμένη πτέρυγα από την επαφή με τον Ricciardo. Κλατάρισμα για τον Bottas, ύστερα από την επαφή του με τον Verstappen.

Στον 51ο γύρο, η 10άδα ήταν: Vettel, Rosberg, Ricciardo, Raikkonen, Kvyat, Hamilton, Verstappen, Sainz, Alonso και Button. Ο Hamilton δεν είχε μπει ακόμα για αλλαγή εμπρός πτέρυγας, αλλά το έκανε στον 52ο γύρων, ενώ οι αγωνοδίκες εξέταζαν το περιστατικό με τον Ricciardo.

Fernando Alonso on track.

Σταθερή λίγο πάνω από το 1 δευτερόλεπτο η διαφορά του Vettel από τον Rosberg. Ο Raikkonen μπήκε στα pits, η SF15-T έχασε πολύ χρόνο και τελικά επέστρεψε στην πίστα. Ποινή διέλευσης πήρε ο Hamilton από τους αγωνοδίκες για το περιστατικό με τον Ricciardo, την ώρα που ο Rosberg μείωνε τη διαφορά από την κορυφή και άνοιγε την πίσω πτέρυγα.

Ξανά στα pits ο Massa, όσο ο Hamilton περνούσε από το pit lane. Στην 6η θέση είχε ανέβει ο Alonso, περνώντας τον Sainz, ενώ ο Button βρισκόταν στην 9η θέση. Εγκατάλειψη για τον Raikkonen στον 57ο γύρο, ο οποίος ήταν λαβωμένος από τα προβλήματα στο power unit. Ποινή διέλευσης για τον Verstappen, καθώς ο Ολλανδός ήταν πιο γρήγορος απ’ ό,τι έπρεπε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, όμως παρέμεινε στην 5η θέση.

P-20150726-00444_News

Πίεση στον Rosberg ασκούσε ο Ricciardo, τη στιγμή που ο Button ανέβηκε στην 8η θέση, προσπερνώντας και αυτός τον Sainz. Ο Vettel είχε ανοίξει τη διαφορά στα 1,2 δευτερόλεπτα και ο Hamilton είχε ανέβει στην 12η θέση και είχε πολλές ελπίδες για βαθμούς. Ο Πρωταθλητής πέρασε και τον Nasr για την 11η θέση, όμως η εγκατάλειψη του Sainz τού έδωσε την 10η θέση.

Με τις διαφορές να είναι μικρές, ο Hamilton δεν άργησε να περάσει τους Ericsson και τον Button, ανεβαίνοντας στην 8η θέση. Δράμα στις πρώτες θέσεις: ο Ricciardo βούτηξε στα φρένα της πρώτης στροφής, ανοίγοντας τη γραμμή του. Ο Rosberg προσπάθησε να προστατεύσει τη θέση του, όμως υπήρξε επαφή μεταξύ τους, η οποία οδήγησε σε κλατάρισμα του Rosberg και σε σπασμένη αεροτομή του Ricciardo. Και οι δύο μπήκαν στα pits, ο Ricciardo κρατήθηκε στην 3η θέση, αλλά ο Rosberg είχε πέσει στην 10η.

P-20150726-00322_News

Ποινή 10 δευτερολέπτων στο συνολικό του χρόνο πήρε ο Kvyat, επειδή κέρδισε χρόνο πατώντας εκτός πίστας. Ο Ρώσος ήταν στη δεύτερη θέση 25 δευτερόλεπτα μακριά από τον τρίτο Ricciardo εκείνη τη στιγμή. Ο Hamilton, 2 γύρους πριν από το τέλος, πέρασε τον Grosjean και ανέβηκε στην 6η θέση, ενώ ο Rosberg πέρασε τον Button για την 8η θέση.

Ο Rosberg πίεσε για να περάσει τον Grosjean, ωστόσο δεν τα κατάφερε και η καρώ σημαία βγήκε για τον Vettel, που πήρε την δεύτερη φετινή του νίκη.

GP UNGHERIA F1/2015

Στη βαθμολογία των οδηγών, ο Hamilton, κατάφερε ν’ αυξήσει τη διαφορά του στους 21 βαθμούς από τον Rosberg. Άλλους 21 βαθμούς απέχει ο Vettel από τον συμπατριώτη του, ενώ οι Bottas, Raikkonen και Massa παρέμειναν στους ίδιους βαθμούς, καθώς δε βαθμολογήθηκαν σήμερα.

Στους κατασκευαστές, η Mercedes είναι πλέον στους 383 βαθμούς, 147 βαθμούς μπροστά από τη Ferrari. Στους 151 βαθμούς έμεινε η Williams, στην τρίτη θέση, ενώ η Red Bull έφτασε τους 96 βαθμούς. 17 είναι πλέον οι βαθμοί της McLaren, όμως η βρετανική ομάδα δεν έφυγε από την προ-τελευταία θέση της βαθμολογίας.

Το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 21-23 Αυγούστου στην πίστα του Spa-Francorchamps.