RBR

Τη δύναμή της έδειξε η Red Bull Racing από το 2009 μέχρι και το 2013, όταν ο Adrian Newey και η παρέα του σχεδίαζαν εξαιρετικά μονοθέσια, τα οποία είχαν επάνω τους καινοτομίες και συχνά γινόταν αντικείμενο αντιγραφής από άλλες κορυφαίες ομάδες. Από τη περσινή σεζόν, όμως, η αυστριακή ομάδα συναντά δυσκολίες και είναι ανίκανη να βρεθεί και πάλι στην κορυφή.

Υπεύθυνο για την κατάσταση αυτή είναι το power unit της Renault, με τη σχέση των δύο εταιρειών να έχει πάρει την κάτω βόλτα από πέρυσι. Η RBR θέλησε να αλλάξει κινητήρα για το 2016, πιστεύοντας ότι μία εκ των Mercedes και Ferrari θα πει το ναι. Αυτό, όμως, δε συνέβη ποτέ, έτσι η ομάδα του Milton Keynes έχει μείνει πλέον χωρίς κινητήρα για το 2016.

Ο Bernie Ecclestone δε θέλει τη Red Bull να αποχωρεί από το άθλημα και θα κάνω ό,τι μπορεί για να την κρατήσει, ακόμα και μέσω απειλών. Το αφεντικό της Formula 1 θεωρεί υπεύθυνες και τις Mercedes και Ferrari για την κατάσταση της Red Bull, τονίζοντας ότι είναι γελοίο να μη δίνουν κινητήρα προδιαγραφών 2016.

Η γνώμη μου είναι ότι θα έχουν μπελάδες όποιον κινητήρα κι αν πάρουν, εξαιτίας του χρόνου. Οι λόγοι για τους οποίους η Ferrari και η Mercedes δε θέλουν να δώσουν κινητήρες στη Red Bull τον ίδιο κινητήρα με τον δικό τους για το 2016 είναι επειδή φοβούνται ότι θα νικηθούν, κάτι που είναι εντελώς γελοίο. Είμαστε σε ένα άθλημα που ο ανταγωνισμός είναι στο DNA, και όχι προστασία των περιουσιακών στοιχείων.

Ο Βρετανός τάσσεται στην πλευρά του ιδιοκτήτη της ομάδας, Dietrich Mateschitz, ο οποίος θέλει να συμμετέχει στο πρωτάθλημα χωρίς να ξέρει εκ των προτέρων ότι δεν μπορεί να ανταγωνιστεί δίκαια τις Mercedes και Ferrari.

Ο κύριος Mateschitz είναι αρκετά τυχερός για να μπορεί να τραβήξει την πρίζα αν το ήθελε. Δε θα πρέπει να ρωτήσει κανέναν. Έχει συνηθίσει να κερδίζει και δε θέλει να είναι σε μία θέση που μπορεί να νικηθεί άδικα. Άδικα! Όταν κέρδιζε τα παγκόσμια πρωταθλήματα αγωνιζόταν με τους ίδιους όρους, όπως οποιοσδήποτε άλλος. Μάλλον δεν έχει διαμορφώσει ακόμα τη σκέψη του.