17F1GPMEX20151740

Οι τρίτες και τελευταίες ελεύθερες δοκιμές ολοκληρώθηκαν πριν λίγο, στην πίστα Hermanos Rodriguez του Μεξικό, με τον Nico Rosberg να τερματίζει την διαδικασία στην πρώτη θέση, για λογαριασμό της Mercedes. Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος, με την θερμοκρασία στους 20°C στον αέρα και τους 32°C στο οδόστρωμα, αλλά το δεύτερο παρέμενε ολισθηρό έπειτα από τις μπόρες που έπεσαν νωρίτερα μέσα στην ημέρα.

Οι ομάδες είχαν μόλις μια ώρα διαθέσιμη για να τελειοποιήσουν το set-up των μονοθεσίων τους και μιας κι η πίστα είναι καινούρια, οι περισσότεροι οδηγοί δεν έχασαν χρόνο παραμένοντας μέσα στα pits. Ο πρώτος ανταγωνιστικός γύρος ήρθε από τον Verstappen, με το 1:27.592 να μην μένει για πολύ στην κορυφή, αφού οι προσομοιώσεις αγώνα άρχισαν να γίνονται ταχύτερες. Έτσι, με 10 λεπτά να έχουν περάσει και όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τη σκληρότερη από τις δυο γόμες της Pirelli, ο Massa βρισκόταν στην κορυφή του πίνακα των χρόνων (1:23.803), με τις Force India να ακολουθούν και τις Mercedes και Ferrari να μην έχουν γράψει ακόμα κάποιο γρήγορο χρόνο.

Την ίδια στιγμή, οι μηχανικοί της McLaren προέτρεπαν τον Alonso να αποφεύγει τις ανωμαλίες στην στροφή 11, ενώ τα πράγματα ήταν ακόμη χειρότερα για την Ferrari του Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός είδε νωρίς-νωρίς την αριστερή πλευρά του PU να καπνίζει, σταματώντας στην άκρη της πίστας, με μόλις 4 γύρους πλάι στο όνομά του. Υπενθυμίζουμε πως οι κόκκινοι φόρεσαν φρέσκους κινητήρες, μόλις στον προηγούμενο αγώνα. Ο έτερος πιλότος της Scuderia βρισκόταν τέταρτος, αντιμετωπίζοντας προβλήματα με το να ζεστάνει τα ελαστικά του, ενώ η κορυφή άλλαζε χέρια και ο Kvyat ανέβαινε στην πρώτη θέση (1:22.955), πριν ο teammate του, Daniel Ricciardo, γράψει έναν ελαφρά καλύτερο χρόνο (1:22.909).

Οι Stevens, Maldonado και Rosberg έχασαν το δρόμο τους στην ολισθηρή πίστα, με τον Hamilton να μην έχει γράψει χρόνο 25′ μέσα στην διαδικασία, χωρίς, όμως, να αντιμετωπίζει κάποιο θέμα. Από την άλλη, ο Button είχε ακόμη μεγαλύτερα ζητήματα, αφού το ERS της Honda έβγαλε πρόβλημα, κάνοντας αδύνατη τη συλλογή δεδομένων. Αργότερα, θα γινόταν γνωστό πως έπρεπε να αλλάξει ξανά κινητήρα, στο power unit του FP1. Όταν ο πρωταθλητής βγήκε επιτέλους από τα pits, μισή ώρα από την εκκίνηση του FP3, δεν απείλησε την κορυφή, με τον Ricciardo να συνεχίζει να βελτιώνει τους χρόνους του (1:22.502).

Κάπου εκεί οι οδηγοί άρχισαν να φοράνε τη μαλακή γόμα, ξεκινώντας και τις προσομοιώσεις κατατακτηρίων. Αυτή η επιλογή ήταν σίγουρα ταχύτερη από τη μέση, όμως δεν έδειξε να έχει το ίδιο καλή φθορά, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει τις ομάδες στη μεγιστοποίηση της πιο σκληρής επιλογής για τον αγώνα. Με την ταχύτερη γόμα, ο Vettel έκλεψε την πρωτιά με το 1:21.871, αλλά ενώ μπορούσε να βελτιώσει περισσότερο στον δεύτερο γύρο του, έκανε λάθος, βγαίνοντας εκτός. Λίγο νωρίτερα ο Kvyat σπίναρε, προσπαθώντας να εξερευνήσει τα όρια της πρόσφυσης, με τους οδηγούς να πιέζουν όλο και πιο πολύ.

Προβλήματα με τα φρένα της Lotus είχε ο Grosjean. Ο Γάλλος βρισκόταν εκτός δεκάδας, μια θέση και ένα δέκατο πίσω από τον teammate του. Παράλληλα, και παρότι ο Hamilton παραπονέθηκε για το παράθυρο λειτουργίας των ελαστικών, κατάφερε να κάνει πρώτο χρόνο (1:21.840), φορώντας μάλιστα τη μέση γόμα στην W06. Σύμφωνα με τον Βρετανό, το μονοθέσιο είχε ακόμη πιο πολύ χρόνο διαθέσιμο.

Κάπου εκεί, η δράση ηρέμησε για λίγο, με τον Alonso να γυρνάει μόνος του στην πίστα κάνοντας προσομοίωση αγώνα. Περίπου 11 λεπτά πριν το πέσιμο της καρό σημαίας το σιρκουί γέμισε ξανά μονοθέσια, με τη μαλακή γόμα να είναι η επιλογή για τους τελευταίους γρήγορους γύρους, δίνοντας τον καλύτερο χρόνο της στην δεύτερη ή ακόμα και την τρίτη προσπάθεια. Έτσι, η μάχη μεταφέρθηκε ανάμεσα στους πιλότους της Mercedes, με τον πρωταθλητή Lewis να κάνει λάθη στην αρχή, ενώ και στον καθαρό του γύρο έμεινε οριακά πίσω από τον Rosberg. Η μάχη της δεύτερης σειράς ήταν κι αυτή πολύ κλειστή, με τις Ferrari, Red Bull, Force India, Toro Rosso και Williams να είναι πολύ κοντά, μέσα σε μισό δευτερόλεπτο.

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε το FP3, με την μάχη των κατατακτηρίων να ξεκινά στις 21:00 ώρα Ελλάδος. Ακολουθεί ο πίνακας με τους χρόνους των τρίτων ελεύθερων δοκιμών.