googles-self-driving-car

Έρευνα του Πανεπιστημίου του Michigan, ανέλυσε τα δεδομένα που σχετίζονται με ατυχήματα αυτόνομων αυτοκινήτων και βρήκε ότι αυτά εμπλέκονται πιο συχνά σε ατυχήματα από τα συμβατικά. Συγκεκριμένα, οι πιθανότητες ατυχήματος ενός αυτόνομου οχήματος είναι περίπου διπλάσιες από αυτές ενός συμβατικού. Όμως υπάρχουν ορισμένα λεπτά σημεία τα οποίο οφείλουμε να αναφέρουμε.

Πρώτα απ’ όλα, τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι σημαντικά λιγότερα από τα συμβατικά, διανύουν σημαντικά λιγότερα χιλιόμετρα και οι δοκιμές τους, γίνονται σε πολύ συγκεκριμένα σημεία και μόνο υπό συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες. Όλα αυτά, επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τον αριθμό των ατυχημάτων. Ακόμα όμως και αν θεωρήσουμε ως δεδομένο ότι τα αυτόνομα τρακάρουν πιο συχνά από τα άλλα αυτοκίνητα, υπάρχει πιθανότητα να είναι ασφαλέστερα κι’ αυτό γιατί τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται είναι λιγότερο επικίνδυνα για την σωματική ακεραιότητα των επιβατών και των πεζών.

Κάτι που οι ερευνητές θεώρησαν πως είναι ενδιαφέρον, έχει να κάνει με την ταχύτητα στην οποία συνέβη το ατύχημα. Σχεδόν το 75% των ατυχημάτων των αυτόνομων αυτοκινήτων, έγινε ενώ το αυτοκίνητο κινούνταν με πάρα πολύ μικρή ταχύτητα ή ήταν σταματημένο. Το αντίστοιχο ποσοστό για τα συμβατικά οχήματα, είναι κάτω από το 50%. Αυτό σημαίνει ότι ένα αυτόνομο αυτοκίνητο είναι πιο πιθανό να χτυπηθεί από πίσω σε σύγκριση με ένα συμβατικό. Οι ερευνητές δεν γνωρίζουν σε τι οφείλεται αυτή η διαφορά αλλά υπάρχουν δύο πιθανότητες. Είτε το αυτόνομο σταματά ταχύτερα (ή σταματά σε καταστάσεις που αν οδηγούσε άνθρωπος δεν θα σταματούσε) είτε ο οδηγός που το ακολουθεί είναι αφηρημένος και δεν προλαβαίνει να σταματήσει. Φυσικά, οι εταιρίες που δοκιμάζουν αυτόνομα αυτοκίνητα λένε ότι ισχύει το δεύτερο ενδεχόμενο αλλά τι περίμενες. Η ουσία είναι ότι είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα. Ας δούμε τι κάνουν αυτά τα αυτοκίνητα τους ερχόμενους μήνες/χρόνια.