vw group logo vw logo volkswagen logo (2)


Το Volkswagen Group βρίσκεται στη χειρότερη κατάσταση των τελευταίων ετών. Το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών ρύπων 11 εκατ. αυτοκίνητών της αλλά και το νέο σκάνδαλο στο οποίο επηρεάζονται 800.000 αυτοκίνητά της τα οποία εκπέμπουν περισσότερο CO2 απ’ότι ανακοινώνεται, κάνουν την VW να έχει ανάγκη μετρητών που θα καλύψουν τις ανάγκες αποπληρωμής των επικείμενων εξόδων.

Ήδη η VW έχει ανακοινώσει πως θα χρησιμοποιήσει 6,7 δισ. ευρώ για το 1ο σκάνδαλο, ενώ επιπλέον 2 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για το σκάνδαλο με τις εκπομπές CO2 σε 800.000 αυτοκίνητα, με την Γερμανική εταιρία να είναι διατεθειμένη να πληρώσει την επιπλέον φορολογία που θα αντιστοιχεί σε κάθε αυτοκίνητό της, που τελικά εκπέμπει περισσότερο CO2 από αυτό που αρχικά ανακοίνωσε ο Γερμανικός κολοσσός. Αναλυτές κάνουν λόγο πως το συνολικό ποσό το οποίο και θα κληθεί να πληρώσει η VW για τις επισκευές των αυτοκινήτων της, για τα πρόστιμα και για τις μηνύσεις, θα είναι κοντά στα 30 δισ. ευρώ, ενώ υπάρχουν και αναλύσεις που εκτινάσσουν το ποσό στα 78 δισ. ευρώ.

Η VW έχει ήδη ανακοινώσει την κατάργηση κάποιον μοντέλων, ετήσιες περικοπές 1 δισ. ευρώ από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της, από την ανάπτυξη του επόμενου Golf και των υπολοίπων μοντέλων, καθώς και από το προσωπικό. Το Bloomberg αναφέρει με άρθρο του πως η ανάγκη της VW για μετρητά ίσως την οδηγήσει στην πώληση βασικών και μη βασικών περιουσιακών της στοιχείων. Το άρθρο αναφέρει πως το σκάνδαλο έχει μειώσει κατά πολύ την πιστοληπτική ικανότητα της VW από τους οίκους αξιολόγησης που την οδήγησε στην πρώτη τριμηνιαία ζημία της έπειτα από 15 χρόνια. Σύμφωνα με εκτίμηση της Evercore ISI η ζημιά αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω στα 29 δισ. ευρώ.

Παρότι η VW είχε 27,8 δισ. ευρώ καθαρή ρευστότητα μέχρι και το τέλος του Σεπτέμβρη, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει πει ότι χρειάζεται περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ για να διατηρήσει σταθερή την λειτουργία της. Σύμφωνα με τον Jose Asumendi, αναλυτή της JPMorgan Chase & Co, το εποπτικό συμβούλιο της VW που θα συνεδριάσει την Δευτέρα στο Wolfsburg, στην έδρα της αυτοκινητοβιομηχανίας, θα συζητήσει για τις οικονομικές επιπτώσεις του νέου σκανδάλου, ενώ ίσως αποφασίσει και την πώληση περιουσιακών στοιχείων.

Ο Asumendi ισχυρίζεται πως το VW Group ίσως αναγκαστεί να πουλήσει την Ducati, την οποία την αγόρασε το 2012 για 860 εκατ. ευρώ, ενώ στα πλάνα της VW είναι και η πώληση της Italdesign Giugiaro-SpA. Στα σχέδια της VW ίσως είναι η απόσχιση ή η πώληση μέρους ή του συνόλου των Scania και MAN, δύο εταιριών κατασκευής φορτηγών για τα οποία η Volkswagen έχει ξοδέψει δισεκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσει τον έλεγχο τους. Ανάμεσα στις επιλογές είναι και η πώληση του ποσοστού 8,3% που κατέχει η VW στην ποδοσφαιρική ομάδα Μπάγιερν Μονάχου. Σύμφωνα με το Forbes, ο σύλλογος αξίζει $ 2,35 δισ, καθιστώντας το 4ο μεγαλύτερο στον κόσμο. Αυτό βάζει την αξία της συμμετοχής της VW στα σχεδόν $200 εκατομμύρια.

Ακόμη-ακόμη, ο αναλυτής λέει πως ίσως η VW αναγκαστεί να πουλήσει μετοχές την Audi, την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων του κόσμου, μια εταιρία που αποτελεί μαζί με την Porsche, την μεγαλύτερη γεννήτρια κέρδους της VW. Η Audi εκτιμάται σήμερα στα 29 δισ. ευρώ. Παρομοίως, υπάρχει και το σενάριο πώλησης μέρος των μετοχών της Porsche, ενώ πάντα υπάρχει και το ενδεχόμενο η VW να προχωρήσει στην αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, βγάζοντας στην αγορά νέες μετοχές. Όμως, δεδομένου πως η εταιρία έχει χάσει πάνω από 23 δισ. ευρώ σε κεφαλαιοποίηση από την αρχή του σκανδάλου στις 18 του Σεπτέμβρη, ίσως η απόφαση αυτή δεν θα επιφέρει τα κέρδη που επιθυμεί η VW.

Όλο το παραπάνω σενάριο, αποτελεί ένα σενάριο καταστροφής του Jose Asumendi, αναλυτή της JPMorgan Chase & Co, και έτσι καλό θα είναι το βάλεις στο μυαλό σου με κάθε επιφύλαξη.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.