vw co2


Η Volkswagen ανακοίνωσε σήμερα πως κατά τη διάρκεια των εσωτερικών ερευνών που διεξάγει για να διαλευκάνει το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων σε 11 εκατ. μοντέλα της, διαπίστωσε παρατυπίες στο προσδιορισμό των εκπομπών CO2 800.000 αυτοκινήτων του VW Group, με την πλειοψηφία τους να εξοπλίζονται με κινητήρες πετρελαίου. Το θέμα αυτό είναι άσχετο με την χθεσινή ανακοίνωση της EPA πως εντόπισε επίμαχο λογισμικό και στον 3.0 V6 TDI του VW Group, είδηση την οποία η VW την αρνείται.

Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις της VW, η ανάκληση αυτή θα της κοστίσει περί τα 2 δισ. ευρώ, με το Διοικητικό Συμβούλιό της να ξεκινά αμέσως τις διαδικασίες με τους αρμόδιους φορείς για να διαπιστώσει τις νομικές και οικονομικές συνέπειες που θα της προκαλέσει η νέα παρατυπία.

Η εσωτερική έρευνα της VW, που επανεξετάζει όλες τις διαδικασίες και τις ροές εργασίας που γίνονται στους diesel κινητήρες του VW Group, διαπίστωσε πως τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα και ως εκ τούτου τα στοιχεία για την κατανάλωση καυσίμου ορισμένων μοντέλων της, έχουν οριστεί πολύ χαμηλότερα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πιστοποίησης του CO2. Ο Matthias Müller, Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen δήλωσε:

Από την αρχή έχω παλέψει σκληρά για την αμείλικτη και πλήρης αποσαφήνιση των γεγονότων. Εμείς δεν θα σταματήσουμε μπροστά σε τίποτα και σε κανέναν. Αυτό είναι μια επίπονη διαδικασία, αλλά είναι η μόνη εναλλακτική μας. Για εμάς, το μόνο πράγμα που μετράει είναι η αλήθεια. Αυτή είναι η βάση για την θεμελιώδη επανευθυγράμμιση που χρειάζεται η Volkswagen.

Το διοικητικό συμβούλιο της Volkswagen AG λυπάται βαθύτατα για την κατάσταση αυτή, και επιθυμεί να υπογραμμίσει την αποφασιστικότητά της να συνεχίσει συστηματικά την έρευνα της για την αποσαφήνιση και την διαφάνεια της υπόθεσης.

Η Volkswagen, συνεχίζει στην ανακοίνωσή της, πως σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, θα κάνει ότι μπορεί για να αποσαφηνίσει την περαιτέρω πορεία δράσης, το συντομότερο δυνατόν, και να ορίσει τις νέες -πραγματικές- εκπομπές CO2 των οχημάτων που επηρεάζονται.

Νέα καυτή πατάτα

Η ανάκληση αυτή αποτελεί ακόμη μια καυτή πατάτα στα χέρια της VW η οποία πλέον έχει να αντιμετωπίσει εκτός από το σκάνδαλο με την χειραγώγηση των εκπομπών NOx σε 11 εκατ. αυτοκίνητά της παγκοσμίως και το νέο πρόβλημα των 800.000 αυτοκινήτων της που εκπέμπουν περισσότερο CO2 από αυτό που ανακοινώνεται. Για την ώρα δεν είναι γνωστό ποια μοντέλα εμπλέκονται στη νέα ανάκληση, ούτε αν η ανάκληση αφορά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο ή μόνο σε κάποια Ήπειρο. Σύμφωνα με το Automotive News η ανάκληση αφορά τους 1.4, 1.6 και 2.0-λίτρων diesel κινητήρες μοντέλων των VW, Audi, Seat και Skoda , όπως και τον 1.4 ACT TSI, με τα περισσότερα αυτοκίνητα να πωλούνται στην Ευρώπη, από το 2012 και μετά.

Το Εποπτικό Συμβούλιο της VW με δική του δήλωση έκανε γνωστό πως “ανησυχεί βαθύτατα” για την ανακάλυψη των παρατυπιών που διαπιστώθηκαν κατά τον προσδιορισμό των επιπέδων CO2 σε 800.000 αυτοκίνητα του VW Group και θα συνεδριάσει την ερχόμενη Δευτέρα για να συζητήσει τις οικονομικές επιπτώσεις του νέου σκανδάλου. Παρόλα αυτά, η Porsche SE, η εταιρία που κατέχει το 52,2% των μετοχών του VW Group λόγω της νέας ανάκλησης και του κόστους των 2 δισ. ευρώ, προβλέπει πως θα μπορούσε να αποφέρει αρνητικό αποτέλεσμα στα κέρδη της, τα οποία για το οικονομικό έτος 2015 θεωρεί πως θα κυμανθούν μεταξύ 800 εκατ. ευρώ και 1,8 δισ. ευρώ.

Η Γερμανίδα Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, όπως και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το εκτελεστικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάλεσαν τις αρχές και την VW να αποσαφηνίσουν το νέο πρόβλημα με διαφάνεια. Η μετοχή της VW έπεσε σήμερα κατά 1,51% κλείνοντας στα 111 ευρώ.

Αμφισβήτηση στον Müller

Ορισμένοι αναλυτές, αλλά και επενδυτές της VW, πλέον αμφισβητούν το κατά πόσο ο νέος CEO του VW Group, Matthias Müller, ένας βετεράνος της εταιρίας που μέχρι πρότινος ήταν CEO της Porsche, είναι ο κατάλληλος άνθρωπος να οδηγήσει στην αναμόρφωση της επιχείρησης, ειδικά αν τελικά αποδειχτεί πως και ο 3.0-λιτρος TDI V6 κινητήρας χειραγωγεί παρανόμως τις εκπομπές ρύπων, με τον κινητήρα να βρίσκεται εγκατεστημένος στα “μεγάλα” μοντέλα του VW Group, όπως στα VW Touareg, Porsche Cayenne, Audi A6, A7, A8L, Q5 και Q7.

Δελτίο Τύπου

Clarification moving forward: internal investigations at Volkswagen identify irregularities in CO2 levels

  • Matthias Müller: “Relentless and comprehensive clarification is our only alternative.”
  • Around 800,000 Group vehicles could be affected
  • Initial estimate puts economic risks at approximately 2 billion euros

The Volkswagen Group is moving forward with the clarification of the diesel issue: during the course of internal investigations irregularities were found when determining type approval CO2 levels. Based on present knowledge around 800,000 vehicles from the Volkswagen Group could be affected. An initial estimate puts the economic risks at approximately two billion euros. The Board of Management of Volkswagen AG will immediately start a dialog with the responsible type approval agencies regarding the consequences of these findings. This should lead to a reliable assessment of the legal, and the subsequent economic consequences of this not yet fully explained issue.

Under the ongoing review of all processes and workflows in connection with diesel engines it was established that the CO2 levels and thus the fuel consumption figures for some models were set too low during the CO2 certification process. The majority of the vehicles concerned have diesel engines.

“From the very start I have pushed hard for the relentless and comprehensive clarification of events. We will stop at nothing and nobody. This is a painful process, but it is our only alternative. For us, the only thing that counts is the truth. That is the basis for the fundamental realignment that Volkswagen needs”, Matthias Müller, CEO of Volkswagen Aktiengesellschaft, said, and added. “The Board of Management of Volkswagen AG deeply regrets this situation and wishes to underscore its determination to systematically continue along the present path of clarification and transparency.”

In cooperation with the responsible authorities, Volkswagen will do everything in its power to clarify the further course of action as quickly as possible and ensure the correct CO2 classification for the vehicles affected.

The safety of the vehicles is in no way compromised. A reliable assessment of the scale of these irregularities is not yet possible. An initial estimate puts the economic risks at approximately two billion euros.

Statement of the Supervisory Board on irregularities in CO2 levels

The Supervisory Board is deeply concerned by the discovery of irregularities found when determining CO2 levels for the type approval of Volkswagen Group vehicles. These irregularities came to light during the clarification process which, as announced, is being relentlessly and comprehensively pursued. The Supervisory Board and the special committee set up for the purpose of clarification will meet in the very near future to consult on further measures and consequences. The Supervisory Board will continue to ensure swift and meticulous clarification. In this regard, the latest findings must be an incentive for the Supervisory Board and the Board of Management to do their utmost to resolve such irregularities and rebuild trust.

Today’s communicated economic risks of Volkswagen can affect Porsche SE’s profit – forecast remains unchanged

Stuttgart, 3 November 2015. Volkswagen AG, Wolfsburg, today informed in an ad-hoc announcement that during the course of internal investigations unexplained inconsistencies were found when determining Type Approval CO2 levels. Based on present knowledge around 800,000 vehicles from the Volkswagen Group could be affected. An initial estimate would put the economic risks at approximately two billion euro.

As a consequence of the capital stake of currently 32.4 percent Porsche Automobil Holding SE, Stuttgart (“Porsche SE“), holds in Volkswagen AG, a negative effect could occur with regard to the group profit of Porsche SE in the course of today’s communicated economic risks. Taking into account these economic risks Porsche SE – based on present knowledge – still expects a total group profit for the fiscal year 2015 of between 0.8 billion euro and 1.8 billion euro. This does not take into consideration dilutive effects resulting from the mandatory convertible bonds issued by Volkswagen AG.

Porsche SE’s forecast is still subject in particular to further findings in connection with the Diesel emissions issue and is based on the assumption that the Volkswagen Group’s financial result as of year-end will be within the range of the previous expectations. Due to these constraints, Porsche SE’s forecast is inevitably subject to estimation risks.

Porsche SE will present its “Interim report – 01.01.2015-09.11.2015” on Tuesday, 10 November 2015.