Innenstadt. City. Übersicht. VW Werk. Verwaltungshochhaus. Foto: Boris Baschin

Ξετυλίγεται το κουβάρι των αποκαλύψεων σχετικά με το πως η αμερικανική περιβαλλοντική οργάνωση ICCT (International Council on Clean Transportation) αποκάλυψε πως τα μοντέλα της VW χειραγωγούσαν τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NΟx) κατά τη διαδικασία της επίσημης μέτρησης τους. Σύμφωνα με την Μαίρη Νίκολς, η επικεφαλής της υπηρεσίας περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας CARB, η οποία μίλησε στην γερμανική WirtschaftsWoche, υπάλληλοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν εκείνοι που ενημέρωσαν την ICCT, η οποία ήταν εκείνη που αποκάλυψε πως η Volkswagen χρησιμοποιούσε το παράνομο λογισμικό στους diesel EA 189 TDI κινητήρες της. Η Νίκολς είπε:

Διοικητικοί υπάλληλοι της ΕΕ ενημέρωσαν την αμερικανική περιβαλλοντική οργάνωση ICCT για την ενδεχόμενη παραποίηση των αποτελεσμάτων από τους ελέγχους για την εκπομπή οξειδίου του αζώτου (NΟx).

Σύμφωνα με την έκθεση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν ενήμερη από το 2011 για τη χειραγώγηση των εκπομπών καυσαερίων από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μια εταιρεία είχε ενημερώσει για το θέμα τις υπηρεσίες του τότε Επιτρόπου Βιομηχανίας, του Ιταλού Αντόνιο Ταγιάνι. Οι υπάλληλοι που γνώριζαν το θέμα ήταν “τόσο εκνευρισμένοι με την αδράνεια της Επιτροπής” που στράφηκαν στην ICCT.

Με τη μεσολάβηση αυτής της περιβαλλοντικής οργάνωσης ενημερώθηκαν οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές για την υπόθεση του λογισμικού που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων των εκπομπών καυσαερίων. Στα τέλη Σεπτεμβρίου η Volkswagen παραδέχτηκε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατομμύρια οχήματα με αυτό το λογισμικό. Επί χρόνια, τα αυτοκίνητα αυτά εξέπεμπαν στην ατμόσφαιρα μεγαλύτερη ποσότητα οξειδίου του αζώτου απ’ όση προβλεπόταν από τις τεχνικές προδιαγραφές. Σε ανακοίνωσή τους δύο Γάλλοι ευρωβουλευτές των Πρασίνων, ο Γιανίκ Ζαντό και η Καριμά Ντελί τόνισαν:

Εάν επιβεβαιωθεί αυτή η πληροφορία, αυτό σημαίνει ότι ο πρώην και η νυν Επίτροποι Βιομηχανίας, ο Αντόνιο Ταγιάνι και η Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, συγκάλυπταν τα γεγονότα και ψεύδονταν εν γνώσει τους ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ανανέωση: Η περιβαλλοντική οργάνωση ICCT διέψευσε ότι είχε ενημερωθεί από υπαλλήλους της ΕΕ για το παράνομο λογισμικό.

Η ICCT δεν ενημερώθηκε ποτέ από κανέναν για μια ενδεχόμενη απάτη όσον αφορά τους ελέγχους εκπομπής καυσαερίων και ουδέποτε κάναμε την παραμικρή έρευνα για να εντοπίσουμε παράνομα λογισμικά ή αποδείξεις περί απάτης,

ανέφερε ένας εκπρόσωπος του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών.

Ο εκπρόσωπος της ICCT σημείωσε ότι μάλλον υπάρχει μια “σύγχυση” μεταξύ του αυξημένου επιπέδου των εκπεμπόμενων οξειδίων του αζώτου (NOx) –κάτι που γνώριζε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2011– και της παρουσίας παράνομου λογισμού στα οχήματα της VW, κάτι που ανακαλύφθηκε από τις αμερικανικές αρχές μετά το 2014. Σε “σύγχυση” απέδωσε το άρθρο και μια πηγή της Κομισιόν από τις Βρυξέλλες, επισημαίνοντας ότι το 2011 ο τότε Επίτροπος Βιομηχανίας Αντόνιο Ταγιάνι είχε ενημερωθεί για ενα πρόβλημα στην πίεση στα ελαστικά των αυτοκινήτων και όχι για την παρουσία παράνομου λογισμικού.

Πτώση των πωλήσεων

Τον Οκτώβριο οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Volkswagen παρουσίασαν μείωση 5,3%, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα, κάτι που εξηγείται εν μέρει από το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε τον προηγούμενο μήνα. Οι παραδόσεις οχημάτων έπεσαν στις 490.000, από 517.400 τον Οκτώβριο του 2014. Η μεγαλύτερη πτώση παρατηρήθηκε στις αγορές της Βραζιλίας και της Ρωσίας ενώ στη Δυτική Ευρώπη οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,3%. Η Audi από τη μεριά της παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων της κατά 2%, με την Skoda να βλέπει τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 2,7%, όπως και η Seat κατά 3,1%. Τα επαγγελματικά της VW πούλησαν 9,8% λιγότερο τον περασμένο Οκτώβριο, με την Porsche να παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του 18,2%.

Από την αρχή του έτους έως και τον Οκτώβριο, το VW Group έχει δει τις πωλήσεις του να μειώνονται κατά 1,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2014, πουλώντας 8.262.000 αυτοκίνητα. Η Volkswagen έχει πουλήσει 4.839.600 αυτοκίνητα (-4,7%), η Audi 1.497.200 αυτοκίνητα (+3,6%), η Skoda 880.000 αυτοκίνητα (+1,7%), η Seat 339.400 αυτοκίνητα (+4,1%), η Porsche 191.800 αυτοκίνητα (+26,6%) και τα επαγγελματικά της VW 346.400 αυτοκίνητα (-2%).

Η μάρκα VW είναι αντιμέτωπη με τις προκλήσεις των καιρών. Όχι μόνο αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα των ντιζελοκινητήρων και του διοξειδίου του άνθρακα αλλά και την τεταμένη κατάσταση στις παγκόσμιες αγορές,

υποστήριξε ο διευθυντής πωλήσεων του ομίλου Γιούργκεν Στάκμαν.

Στην αναζήτηση 20 δισ. ευρώ

Η Volkswagen βρίσκεται στην αναζήτηση 20 δισ. ευρώ γι’αυτό και έχει ξεκινήσει τις συζητήσεις με διάφορες τράπεζες ώστε αυτές να την χρηματοδοτήσουν με το κεφάλαιο που θέλει. Η Barclays έχει εκτιμήσει πως το σκάνδαλο θα της κοστίσει συνολικά της VW περί τα 25 δισ. ευρώ, και αρκεί να θυμίσω πως η VW, στον ισολογισμό της για το 3ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ανέφερε πως έχει ταμειακά διαθέσιμα 27,8 δισ. ευρώ!

Γερμανοί εισαγγελείς ερευνούν την Audi

Σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Bloomberg, οι εισαγγελικές αρχές στο Ingolstadt, στα κεντρικά της Audi, έχουν ξεκινήσει μια έρευνα στη Γερμανική εταιρία, με τους εισαγγελείς να επικεντρώνονται σε ανθρώπους εντός της αυτοκινητοβιομηχανίας που ευθύνονται για το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, η έρευνα είναι ακόμη πολύ νωρίς και δεν έχει προκύψει κάποιος συγκεκριμένος ύποπτος. Η Audi έχει ανακοινώσει πως από τα 11 εκατ. μοντέλα που διαθέτουν το επίμαχο λογισμικό, τα 2,1 εκατ. είναι δικά της.

Σκάνδαλο CO2. Οι κινητήρες που επηρεάζονται

Τέλος, το VW Group με δελτίο τύπου έκανε γνωστό πως το επόμενο βήμα της είναι η αποσαφήνιση του ζητήματος των εκπομπών CO2 στα 800.000 αυτοκίνητα της. Αναφέρει πως τα MY2016 μοντέλα που επηρεάζονται από το σκάνδαλο αυτό έχουν εντοπιστεί. Πρόκειται για 430.000 Audi A1, Seat Ibiza, Seat Leon, Seat Leon SC, Skoda Fabia, Skoda Rapid, Skoda Rapid Spaceback, Skoda Yeti, Skoda Octavia, Skoda Superb, VW Polo, VW Tiguan, VW Jetta, VW Scirocco, VW Golf Cabriolet, VW Golf, VW Golf Variant, VW Golf Sportsvan, VW Touran, VW CC, VW Passat, VW Passat Variant, VW Caddy και VW T6 με κινητήρες κυρίως TDI (πετρελαίου) αλλά και TSI (βενζίνης) όπου αναλυτικά τα μοντέλα και τους κινητήρες τους μπορείς να τα βρεις σε αυτό το PDF. Ανάμεσα στους κινητήρες βρίσκονται οι 1.4 TSI ACT, 1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TFSI, 2.0TFSI, 1.4 ΤDI, 1.6 TDI και 2.0 TDI.

Το επόμενο βήμα είναι καθοριστούν οι νέες εκπομπές CO2 των μοντέλων αυτών, βήμα που θα γίνει με την εποπτεία της ΚΒΑ, της γερμανικής αρχής ασφάλειας οχημάτων. Από την ερχόμενη εβδομάδα η VW θα ενημερώσει τα site της στην Ευρώπη, προσθέτοντας σε αυτά λειτουργία μέσω της οποίας μετά την εισαγωγή του αριθμού πλαισίου του αυτοκινήτου (VIN), οι πελάτες της θα γνωρίζουν αν το αυτοκίνητό τους επηρεάζεται από το σκάνδαλο με τις εκπομπές CO2.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.

Δελτίο Τύπου

Next step in clarifying the CO2 issue

  • Affected Volkswagen Group models of the current model year have been identified
  • Customers being informed via website
  • Discussions with the authorities have begun

The Volkswagen Group reports that the vehicles of the 2016 model year affected by the CO2 issue have been identified. There is thus now clarity about the new vehicles of the current model year out in the marketplace. On 3 November 2015, the Group had already reported that irregularities may have arisen in determining the CO2 figures for type approval of around 800,000 vehicles. This was identified during its own currently ongoing investigations and had been made public.

The internal investigations into the current vehicles of the 2016 model year provide results for narrowing down the actually affected vehicles with implausible CO2 figures. In total for the 2016 model year approx. 430,000 vehicles are affected across the Group. A list of the individual brands’ affected models is attached.

In order to expedite any possible reassessment of the vehicles’ CO2 figures without delay, the relevant authorities are being informed of the latest findings. At the same time the Volkswagen Group is informing its importers and trading partners.

The next step will now be, for example for the Volkswagen brand, for the new CO2 figures to be determined under the supervision of the German Federal Vehicle and Transport Authority (KBA).

Over the coming week, the brands’ national customer information pages on the Internet will also be added to with information on the CO2 issue. By entering their vehicle identification number (VIN), customers can find out here whether their vehicle is affected. For the Volkswagen brand in Germany, for example, the link is www.volkswagen.de/info.

To what extent models of previous years are affected continues to be looked into in conjunction with the authorities. Based on what is known at present, the Volkswagen Group continues to anticipate that this will be the previously communicated total figure of around 800,000 vehicles. The Volkswagen Group is in addition already in dialogue with the respective countries’ financial and fiscal authorities so that all taxes arising in direct relation to the CO2 issue are charged straight to the Volkswagen Group and not to the customers.

What is sure is that the vehicles’ safety is definitely not affected and there is therefore no need for any technical measures to be taken.

Volkswagen Group delivers 8.26 million vehicles to customers worldwide in first 10 months

From January to October, the Volkswagen Group handed over 8.26 million vehicles to customers. Worldwide deliveries did not present a uniform picture. Deliveries by the Volkswagen brand in certain markets reflected especially the current diesel issue as a result of sales stoppages for the vehicles affected. Deliveries therefore fell in October (-5.3 percent). At the same time, the Audi premium brand grew deliveries (+2.0 percent), and there was a significant increase at sports car manufacturer Porsche (+18.2 percent). As regards the various markets, there was a slight downward trend in Europe (-1.5 percent) at the same time as growth in North America (+6.8 percent). While the market situation in South America remains challenging, the Group deliveries in China rose again slightly in October (+1.6 percent).

In the entire Asia-Pacific sales region, the Group delivered 3.21 million vehicles in the first 10 months of the year, with China, the largest single market, accounting for 2.89 million units.

The Group also recorded growth in North America, with 773,600 units delivered from January to October. Most of these vehicles, 505,900 units, were handed over in the United States, representing growth of 3.4 percent. In South America, where the situation remained challenging, deliveries by the Group fell markedly (-26.4 percent). Deliveries in Brazil, at 337,300 units, were the key factor in this development.

In the region of Western Europe, 2.90 million customers received a new vehicle in the year to October, representing growth of 5.4 percent. The situation in Germany remained positive, with deliveries up by 4.1 percent. The Volkswagen Group also recorded growth in other Western European markets. There were significant rises in Spain (+16.3 percent) and Italy (+8.6 percent). As a result of the tense situation in Russia (-37.0 percent), a further downturn in deliveries was recorded in Central and Eastern Europe. In the period to October, the Group handed over 506,700 vehicles in this region.

Overview of deliveries by the Volkswagen group:

Deliveries to customers by markets

October 2015

October 2014

Change. (%)

Jan.- Oct. 2015

Jan.- Oct. 2014

Change. (%)

Europe

335,000

340,100

-1.5

3,408,800

3,310,700

+3.0

Western Europe

280,000

283,400

-1.2

2,902,200

2,754,600

+5.4

      Germany

113,700

113,200

+0.5

1,084,900

1,041,700

+4.1

Central and Eastern Europe

55,000

56,800

-3.0

506,700

556,100

-8.9

      Russia

15,000

21,700

-31.0

142,300

225,700

-37.0

North America

80,500

75,300

+6.8

773,600

730,500

+5.9

      USA

52,400

49,500

+5.7

505,900

489,100

+3.4

South America

44,000

71,100

-38.1

483,800

657,500

-26.4

      Brazil

28,700

54,600

-47.4

337,300

518,200

-34.9

Asia-Pacific

336,700

338,300

-0.5

3,214,900

3,341,600

-3.8

      China

312,200

307,200

+1.6

2,890,400

3,027,200

-4.5

Worldwide

831,300

861,700

-3.5

8,262,000

8,403,500

-1.7

 

Deliveries to customers by brands

October 2015

October 2014

Change. (%)

Jan.- Oct. 2015

Jan.- Oct. 2014

Change. (%)

Volkswagen Passenger Cars

490,000

517,400

-5.3

4,839,600

5,080,700

-4.7

Audi

149,200

146,200

+2.0

1,497,200

1,444,900

+3.6

ŠKODA

88,500

91,000

-2.7

880,000

865,100

+1.7

SEAT

31,000

32,000

-3.1

339,400

326,000

+4.1

Porsche

18,700

15,800

+18.2

191,800

151,500

+26.6

Volkswagen Commercial Vehicles

35,200

39,000

-9.8

356,400

363,900

-2.0

MAN

9,700

10,900

-11.4

84,100

96,600

-12.9

Scania

8,000

8,000

+0.5

63,000

64,200

-1.9

Volkswagen Group (total)