Honda F1

Βγαλμένη από εφιάλτες ήταν η επιστροφή της Honda στη Formula 1 και η συνεργασία με τη McLaren. Η βρετανική ομάδα τερμάτισε στην 9η θέση της βαθμολογίας, μόνο μπροστά από τη Manor, συγκεντρώνοντας 27 βαθμούς σε 19 αγώνες. Το καλύτερο αποτέλεσμα ήταν η 5η θέση του Fernando Alonso στην Ουγγαρία, αλλά στους περισσότερους αγώνες η McLaren ήταν ανίκανη να βρεθεί στη 10άδα, καθώς βαθμολογήθηκε μόνο σε 5 Grands Prix.

Η κάκιστη αυτή σεζόν έχει ολοκληρωθεί το περασμένο Σαββατοκύριακο και η ομάδα θέλει κατ’ αρχάς ένα πολύ πιο αξιόπιστο και δυνατότερο κινητήρα από την Honda, ώστε να «δέσει» καλά με το σασί που ετοιμάζουν οι τεχνικοί στο Woking. Ένα από τα βασικότερα προβλήματα ήταν το σύστημα ERS, το οποίο πρέπει να πούμε για μία ακόμα φορά πως είναι κατασκευή της McLaren.

Η λύση ήταν αδύνατο να βρεθεί μέσα στο 2015, και ο επί κεφαλής της Honda Motorsport, Yasuhisa Arai, είχε πει πως μπορεί να διορθωθεί μόνο για το 2016, χωρίς να αλλάξει η διάταξη του κινητήρα. Για να γίνει αυτό, αλλά και για να δώσουν στη «Macca» έναν πολύ πιο ανταγωνιστικό κινητήρα, θα πρέπει να δουλέψουν με τέρμα γκάζι, έτσι ο Ιάπωνας υπογραμμίζει πως δε θα υπάρξουν διακοπές για τους μηχανικούς του.

Yasuhisa Arai

Η φιλοσοφία μας θα συνεχιστεί, αλλά θα είναι ένας εντελώς νέος κινητήρας. Ο σχεδιασμός και οι δοκιμές έχουν ξεκινήσει. Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας, έτσι μάλλον δε θα κάνουμε διακοπές. Νομίζω ότι είναι καλό να συνεχίσουμε να δουλεύουμε.

Για να σκεφτούμε το πόσο δουλειά έχουν μπροστά τους οι Ιάπωνες, αρκεί να ανατρέξουμε στο Ιαπωνικό Grand Prix, όταν ο Alonso είπε το χαρακτηριστικό «GP2 Engine, GP2! ARGH!». Όσο κι αν η κουβέντα αυτή ήταν πάνω στην ένταση του αγώνα, είναι αληθινή, καθώς βλέπαμε άλλα μονοθέσια να περνάν με αρκετή άνεση τις McLaren, λόγω υστέρησης σε δύναμη.

Τα λόγια του Arai για 25 περισσότερα άλογα σε σχέση με τη Renault είναι απλά αστεία, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε αν θα καλύψει τη διαφορά από τις άλλες ομάδες, κάτι που σ’ εμάς φαίνεται απίθανο.