Test_Drive_VW_Golf_1.6_TDI_40_Edition_16

Και πάμε στο ζουμί της υπόθεσης, και τον λόγο που αγοράζει το Golf τόσα εκατομμύρια ανθρώπων ανά το κόσμο. Πριν προβώ σε οποιαδήποτε ανάλυση, επιγραμματικά η οδηγική συμπεριφορά του Golf είναι από τις πιο ασφαλείς και σταθερές που έχουμε δοκιμάσει, αλλά στην προκειμένη περίπτωση η έλλειψη ισχύος είναι εμφανής.

Με την υιοθέτηση της MQB πλατφόρμας έχουν αλλάξει και οι βάσεις στήριξης των αναρτήσεων και στη συγκεκριμένη περίπτωση εμπρός υπάρχουν γόνατα McPherson και πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Εξαιτίας της έκδοσης, και με την προσθήκη της σπορ ανάρτησης, υπάρχουν σκληρότερα ελατήρια, ενώ το αμάξωμα κάθεται 1.5 εκ. χαμηλότερα, από τις υπόλοιπες εκδόσεις.

Test_Drive_VW_Golf_1.6_TDI_40_Edition_26

Το αποτέλεσμα είναι ένα σφικτό σύνολο, αλλά καθόλου κουραστικό. Η συγκεκριμένη ανάρτηση με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δεν χαρίζουν την άνεση στους επιβάτες, όπως στο Auris, στο C4 ή στο Pulsar, καθώς μοιάζει πιο πολύ με αυτή του Civic Sport και της Giulietta. Στην κακή άσφαλτο θα περάσουν αρκετοί κραδασμοί στο εσωτερικό, καθώς “διαβάζει” τις ανωμαλίες του δρόμου αλλά ποτέ δεν θα το νιώσεις “busy” ή ότι κοπανάει, και κυρίως δεν θα σε κουράσει. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με την ηχομόνωση να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς όταν κλείνεις τις πόρτες, πρακτικά απομονώνεσαι από το εξωτερικό περιβάλλον.

Test_Drive_VW_Golf_1.6_TDI_40_Edition_30

To ελαφρώς σπορ setup της ανάρτησης, μαζί με την απαράμιλλη στιβαρότητα της πλατφόρμας, προσφέρουν ένα μικρό χαμόγελο όταν θελήσεις να αυξήσεις τον ρυθμό σου. Οι αντιδράσεις του εμπρός μέρος στις εντολές του τιμονιού είναι αμεσότατες, χωρίς επουδενί να νιώθεις αποκομμένος με το τι συμβαίνει στον εμπρός άξονα. Όχι, ότι έχει τη δύναμη για να προσφέρει συγκινήσεις, αλλά τουλάχιστον μπορείς να κινηθείς ευχάριστα σε συνεχείς στροφές. Σε αυτό συμβάλλει και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS, το οποίο νιώθεις να τραβάει τη μούρη προς το εσωτερικό της στροφής, περιορίζοντας την υποστροφή. Αν όμως το παρακάνεις σε δρόμο με στροφές θα γίνει αισθητό το φρενάρισμα του εσωτερικού τροχού. Είπαμε, είναι light sport κατασκευή.

Test_Drive_VW_Golf_1.6_TDI_40_Edition_24

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, και βγάζει μια αίσθηση ότι όσο και να το πιέσεις πολύ δύσκολα θα σε εκθέσει, έχοντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Όμως, σε ανοιχτές καμπές και με αρκετά χλμ/ώρα, αν αφήσεις το γκάζι ή πατήσεις φρένο θα νιώσεις ότι το πίσω μέρος ελαφρώνει, αποτέλεσμα της πιο σκληρής ρύθμισης της ανάρτησης σε συνδυασμό με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Κατάσταση που ποτέ δεν θα σε ανησυχήσει, καθώς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα τα οποία δεν απενεργοποιούνται πλήρως θα επέμβουν και σε βάλουν στην τάξη.

Test_Drive_VW_Golf_1.6_TDI_40_Edition_36

Από εκεί και πέρα, αυτό που πραγματικά σώζει την αδυναμία του Golf είναι η εκπληκτική λειτουργία του DSG. Έχει κοντές και πυκνές σχέσεις, και παρότι ούτε η ροπή δεν είναι η υψηλότερη της κατηγορίας, με το κιβώτιο βρίσκεσαι πάντα στο ιδανικό εύρος στροφών, δηλαδή περίπου μεταξύ 1.800 μέχρι 3.500 σ.α.λ. (όχι ότι είναι μεγαλύτερο). Αυτό μαζί με τις ακαριαίες αλλαγές τόσο προς τα πάνω όσο και προς τα κάτω, χαρίζουν απλά αξιοπρεπείς επιταχύνσεις εν κινήσει, δείχνοντας ότι συνεργάζονται όπως η Εθνική Ελλάδος στο Euro του 2004, άψογα! Σου λύνει πραγματικά τα χέρια, καθότι δεν κομπιάζει, έχει πάντα την ιδανική σχέση, κρατώντας την όσο πρέπει και παρότι δεν είμαι ιδιαίτερα ένθερμος υποστηρικτής των αυτόματων, σε τέτοια αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για καθημερινές μετακινήσεις, θα το προτιμούσα.

Κλείνοντας, για την πέδηση φροντίζουν δίσκοι σε όλους τους τροχούς, με τους εμπρός αεριζόμενους και για την ακινητοποίηση του αμαξώματος από τα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται 37,46 μέτρα, με την αίσθηση του πεντάλ να είναι πολύ καλή και προοδευτική.