car exhaust emissions


Η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες απέρριψε το νομοσχέδιο που ήρθε ως προς ψήφιση, σχετικά με τους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες (RDE), υποστηρίζοντας πως τα έθνη έχουν αφήσει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων πολύ μεγάλα περιθώρια ελιγμών, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο ως πολύ επιεικές.

Το νομοσχέδιο που καταψηφίστηκε με 40 ψήφους κατά, και 9 ψήφους υπέρ, αν περνούσε, θα επέτρεπε στα αυτοκίνητα των κατασκευαστών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εκπέμπουν έως και δύο φορές περισσότερους ρύπους από τα επιτρεπτά όρια, όπως ισχύει σήμερα δηλαδή. Η ηγεσία της Ευρώπης, μετά το σκάνδαλο εκπομπών της Volkswagen, θέλει να αναθεωρήσει τις δοκιμές εκπομπών ρύπων, αλλά όπως δήλωσε ο Gerben-Jan Gerbrandy, Ολλανδός ευρωβουλευτής των Φιλελευθέρων “οι προτεινόμενες απαλλαγές και εξαιρέσεις που είχαν συμφωνηθεί από τις κυβερνήσεις της ΕΕ είναι ντροπή“.

Αυτοί οι νέοι κανονισμού, είχαν συμφωνηθεί τον περασμένο Οκτώβριο, από μια επιτροπή κεκλεισμένων των θυρών, με αρκετά από τα 28 κράτη μέλη της Ε.Ε, να απαιτούν ένα περιθώριο για να προστατεύσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους. Στη περίπτωση εκείνη που η απόφαση της επιτροπής επικυρωθεί τον Ιανουάριο, τότε ίσως οδηγήσει σε καθυστέρηση έως και 2 ετών, ώστε η Κομισιόν να συντάξει μια νέα πρόταση, σχετικά με τα νέα τεστ μέτρησης εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες. Η εκπρόσωπος της Ε.Ε. Joanna Szychowska δήλωσε ενώπιον των Ευρωβουλευτών πως το νομοσχέδιο που ήρθε προς ψήφιση, ήταν εκείνο που τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν διατεθειμένα να συμφωνήσουν.

Ο ACEA, ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου, με ανακοίνωση του δήλωσε πως θα ήταν προτιμότερο να περάσει από το Ευρωκοινοβούλιο η τωρινή πρόταση, μιας και επιθυμία του είναι να υπάρξει μια απόφαση το συντομότερο δυνατό, καλώντας την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να υποβάλει νέα πρόταση το αργότερο μέχρι τις 1 Απριλίου του 2016. Ο ACEA θέλει να υπάρξει σαφήνεια ώστε τα μέλη του να μπορέσουν να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν νέα αυτοκίνητα που θα πληρούν τις νέες απαιτήσεις του RDE (Real World Driving Emissions). Η ανακοίνωση του ACEA κλείνει:

Η απόρριψη της απόφασης των κρατών μελών από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Ιανουάριο θα αυξήσει την αβεβαιότητα για τη βιομηχανία και θα αφήσει λίγο χρόνο για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στα οχήματα και στις γραμμές συναρμολόγησης. Σε τελική ανάλυση, θα καθυστερούσε τα οφέλη για το περιβάλλον.

Άραγε οι νέες δοκιμές μέτρησης εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες θα μπορέσουν να τεθούν σε ισχύ από το 2017; Σύμφωνα με ότι ισχύει μέχρι και σήμερα, έως το 2020 τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να εκπέμπουν μόλις 0,08 γραμμάρια οξειδίου του αζώτου (NOx) ανά χλμ. Το νούμερο αυτό φαίνεται πως είναι πολύ δύσκολο να το υλοποιήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ζητούν συντελεστή συμμόρφωσης 2,75 από το 2017 και 1,7 από το 2020. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει πως από το 2020 και έπειτα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να τους επιτραπεί από την Ε.Ε, τα νέα τους πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να εκπέμπουν 2,1 φορές περισσότερο NOx από το 80 mg/χλμ, δηλαδή 168 mg/χλμ, εκπομπές σχεδόν ίδιες με αυτές του πρότυπου Euro 5 (180 mg/χλμ) οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ το 2009. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν ανέτοιμες να κάνουν τους πετρελαιοκινητήρες τους να πληρούν τα νέα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών που θέλει να θεσπίσει η Ε.Ε, μιας και από την 1η Ιανουαρίου του 2020 το επιτρεπόμενο πλεόνασμα μειώνεται στο 50%, κάτι που σημαίνει πως οι εκπομπές NOx θα επιτρέπονται μέχρι και 120 mg/χλμ, και έτσι ζητούν από τους Ευρωπαίους νομοθέτες να τους δοθεί ένα “παράθυρο χάριτος”. Για να δούμε αν τα γερμανικά λόμπι καταφέρουν να υπερισχύσουν.

Δελτίο Τύπου

Auto manufacturers caution against delays to real driving emissions roadmap

Brussels, 15 December 2015 – The European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) takes note of the resolution on real driving emissions (RDE) voted on yesterday by the European Parliament’s Environment Committee.

This resolution opposes the adoption of the European Commission’s draft regulation on RDE, calling on the Commission to submit a new proposal by 1 April 2016 latest.

The member states had voted on RDE during a meeting with the European Commission’s regulatory committee (TCMV) in late October. “Member states voted to support a tough compromise text on RDE, with an ambitious timeline for implementation, especially when considering the product life-cycle in the automobile industry,” explained ACEA Secretary General, Erik Jonnaert.

“Despite this tremendous challenge, the industry urgently needs clarity so it can plan the development and design of vehicles in line with the new RDE requirements. If this legislation was to be delayed, the complete RDE roadmap would be put in jeopardy.”

Pollutant emission values resulting from testing conducted today are in line with the existing regulatory requirements. When the Euro 6 emissions limits were introduced in 2007, only the laboratory test was available. The purpose of the new RDE test is precisely to bridge the gap between the current laboratory emissions test, and the very different conditions experienced on the road.

“A rejection of the member states’ decision by the European Parliament in January would increase uncertainty for the industry and leave little time to make the necessary changes to vehicles and assembly lines,” stated Jonnaert. “Ultimately, it would delay the benefits for the environment.”