Renault Sport F1

Ένας από τους κατασκευαστές που, επί της ουσίας, εκβίαζαν για την εισαγωγή των υβριδικών turbo κινητήρων στην Formula 1, η Renault, τώρα θεωρεί πως αυτοί δεν είναι οι κατάλληλοι για την εικόνα του σπορ. Και είτε αυτό είναι απόρροια της κακής αγωνιστικής πορείας των Γάλλων, είτε απλά συνειδητοποίηση της κατάστασης που επικρατεί, δεν παύει να έχει αργήσει περίπου 2 με 3 χρόνια…


Οι υβριδικοί κανονισμοί είναι σημαντικοί, όχι μόνο για την Renault, αλλά για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία. Αν κοιτάξετε τις μελλοντικές γραμμές παραγωγής για τις περισσότερες μάρκες, θα δείτε υβριδικά στοιχεία σε όλα τα αυτοκίνητα.

Αν με ρωτήσετε, όμως, σχετικά με αυτό το συγκεκριμένο σύνολο κανονισμών και το πόσο σημαντικό είναι, δεν θα πρέπει να το θεωρούμε πολύτιμο. Δεν είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι έχουμε τους κανονισμούς για τον κινητήρα, που είναι απολύτως οι κατάλληλοι για το σκοπό και για το μοντέλο της σύγχρονης F1.

(Μιλάω) Για το θέαμα, για το κόστος για τον κατασκευαστή, για την τιμή για την ομάδα, το θόρυβο, την συντήρηση και ούτω καθεξής. Επιπλέον υπάρχουν κι άλλα αθλητικά στοιχεία που συνδέονται με αυτό: Όπως το σύστημα με τα “κλειδιά”, το οποίο έχει δημιουργήσει μεγάλη σύγχυση, καθώς και το σύστημα ποινών, το οποίο είναι εξαιρετικά συγκεχυμένο. Οπότε δεν νομίζω ότι έχουμε κάτι λαμπρό.

Αυτά είναι τα λεγόμενα του διευθύνων συμβούλου της Renault F1, Cyril Abiteboul, και προφανώς δεν έρχονται σε μια τυχαία στιγμή. Αφού, πέρα από τις προσπάθειες που ξεκινά η εταιρεία του ως εργοστασιακή ομάδα, ακόμη δεν έχει υπάρξει συμφωνία από τους κατασκευαστές για τους κινητήρες του 2017.

Για τους οποίους κάποιοι πιέζουν για ελάχιστες αλλαγές (Mercedes), άλλοι για πιο εκτεταμένες, αλλά με βάση το σημερινό σχέδιο κινητήρων (Renault-Ferrari-Honda), και κάποιοι άλλοι για την εισαγωγή ενός εναλλακτικού κινητήρα, που θα είναι φθηνότερος και δεν θα έχει σχέση με τα σημερινά power units (Red Bull).