561345

Έχουν περάσει τέσσερα χρόνια από την πρώτη αναφορά μας, ότι η σουηδική εταιρία αναπτύσσει έναν νέο κινητήρα, που βασίζεται στον υπάρχοντα twin-turbo V8 της, αλλά δεν θα διαθέτει εκκεντροφόρους, με τον ιδιοκτήτη και CEO της KoenigseggChristian von Koenigsegg στην έκθεση της Γενεύης το 2013 να είχε δηλώσει ότι οι εκκεντροφόροι θα εξαφανιστούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.

Για την έρευνα και ανάπτυξη αυτού του επαναστατικού κινητήρα, ο Σουηδός ίδρυσε την θυγατρική FreeValve και σήμερα αυτή μας δείχνει μέσω του παρακάτω video την λεπτομερή περιγραφή λειτουργίας του. Ο κινητήρας αυτός θα χρησιμοποιήσει πνευματικά ελεγχόμενες βαλβίδες ξεχωριστά σε κάθε κύλινδρο. Αυτό επιτρέπει στον κινητήρα να έχει μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ανά πάσα στιγμή που συνεπάγεται και βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων κατά 20 έως 30 τοις εκατό.

O Koenigsegg δήλωσε ότι ήδη αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η BMW, η General Motors, η Ricardo, η Lotus και η Valeo, έχουν ξεκινήσει και αυτοί να αναπτύσσουν κινητήρες χωρίς εκκεντροφόρους. Αν και οι κινητήρες χωρίς εκκεντροφόρους δεν είναι κάτι καινούργιο, δεν έχουν υπάρξει βιώσιμες εφαρμογές σε αυτοκίνητα παραγωγής με τη χρήση πνευματικά ελεγχόμενων βαλβίδων. Ωστόσο, υπάρχει το σύστημα MultiAir της Fiat, στο οποίο μόνο οι βαλβίδες εισαγωγής είναι ηλεκτρο-υδραυλικής μεταβλητής ενεργοποίησης.