McLaren


Επιθετικοί θέλησαν να φανούν McLaren και Honda το 2015 όσον αφορά τη διάταξη του RA615H και ειδικότερα στο turbo, προσπαθώντας να περιορίσει το μέγεθος του power unit. Το τελικό αποτέλεσμα ονομάστηκε «zero size», αλλά επηρέασε αρνητικά την απόδοση και την αξιοπιστία, καθώς, εκτός από τα γνωστά ζητήματα, η απόδοση ήταν μικρότερη, καθώς το turbo παρήγαγε λιγότερη ενέργεια, κάτι που με τη σειρά του επηρέαζε την MGU-H, που είναι συνδεδεμένο με αυτό, και κατ’ επέκταση και την MGU-K.

Η διάταξη αυτή δεν αναμένεται να αλλάξει για το 2016, ωστόσο ο Yasuhisa Arai, επί κεφαλής της Honda Motorsport, παραδέχεται πως το turbo θα πρέπει να γίνει πιο μεγάλο, τονίζοντας για άλλη μια φορά πως δε θα πρέπει να περιμένουμε μεγάλες αλλαγές όσον αφορά το concept.

Το μέγεθος οδήγησε σε αναποτελεσματικότητα. Το μέγεθος είναι μικρό, έτσι ο κινητήρας χρειάζεται αέρα υψηλής πίεσης. Αυτό σημαίνει υψηλή περιστροφή, δηλαδή 120.000 σ.α.λ.. Αυτό είναι το όριο. Δε θα είναι τόσο μεγάλη αλλαγή. Συνεχίζουμε να έχουμε μια συμπαγή διάταξη, αλλά ξέρω ότι χρειαζόμαστε μεγαλύτερο turbo. Διατηρούμε το concept, αλλά, το να αλλάξουμε το εσωτερικό του θαλάμου ή να κάνουμε οποιοδήποτε κομμάτι μικρότερο, είναι μεγάλος στόχος.

Από μειονεκτική θέση ξεκινά η McLaren και η Honda το 2016, αν και οι στόχοι της ομάδας είναι μεγάλοι, με την προϋπόθεση να λυθούν τα προβλήματα που έχουν. Στη διάθεσή τους είναι 32 μάρκες για χρήση εντός του 2016, και ο Ιάπωνας πιστεύει ότι είναι αρκετές για μερικές μεγάλες αλλαγές, αν και σίγουρα θα ήθελε μεγαλύτερη ελευθερία, διότι βρίσκεται πολύ πίσω και η βελτίωση εντός της σεζόν θα είναι σίγουρα επιτακτική ανάγκη.

Το σύστημα με τις μάρκες είναι καλό για να μειώσουμε το κόστος, επειδή οι περιοχές της ανάπτυξης είναι περιορισμένες. Αλλά, αν έχεις μεγάλη διαφορά, είναι δύσκολο να την καλύψεις. Το συζητήσαμε με τους άλλους προμηθευτές και τη FIA, έτσι και φέτος έχουμε τον ίδιο αριθμό μαρκών. Νομίζω πως αυτό είναι αρκετό για όλους μας. Έτσι, τώρα δεν είναι τόσο δύσκολο να αλλάξουμε τα μεγάλα κομμάτια.