mueller

Μπορεί να σου φαίνεται υπερβολική η δήλωση και ίσως να ήταν αν δεν γραφόταν με μία δόση χιούμορ αλλά δεν πρόκειται να την αποσύρω και θα σου εξηγήσω αμέσως τον λόγο. Στο περιθώριο της έκθεσης του Detroit και ενώ ακόμα το dieselgate δεν έχει καταλαγιάσει, ο CEO της Volkswagen, Matthias Mueller μίλησε στο NPR. Ο δημοσιογράφος, έθεσε στο τραπέζι την άποψη ότι πολλοί Αμερικάνοι νιώθουν πως η υπόθεση με τους πετρελαιοκινητήρες της  φίρμας δεν οφείλεται σε κάποιο τεχνικό σφάλμα αλλά σε ένα ηθικό. Ποια ήταν η απάντηση του Mueller;

Ειλικρινά, ήταν ένα τεχνικό πρόβλημα. Δεν κάναμε σωστή ερμηνεία της Αμερικάνικης νομοθεσίας. Είχαμε θέσει κάποιους στόχους για τους μηχανικούς μας και αυτοί, έλυσαν το πρόβλημα μέσω του λογισμικού… κάτι που δεν συμμορφωνόταν με την Αμερικάνικη νομοθεσία. Αυτό είναι το θέμα. Και η άλλη ερώτηση που κάνατε – αν ήταν ηθικό πρόβλημα; Δεν καταλαβαίνω γιατί το λέτε αυτό.


Ορισμένα σημεία… Το βασικό θέμα, δεν είναι το “κλέψιμο” στους ρύπους. Ok, η λύση που βρέθηκε δεν είναι νομότυπη… ούτε η πρώτη εταιρία θα ήταν, ούτε η τελευταία. Το βασικό θέμα είναι η εξαπάτηση! Η Volkswagen θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει το ξεκαθάρισμα του προβλήματος 1 χρόνο πριν αλλά όταν ρωτήθηκε από την EPA τότε, “δεν κατάλαβε την ερώτηση”. Παρατήρησες τα εισαγωγικά έτσι; Αυτή ήταν η απάντηση του Mueller…

Δεν είπαμε ψέματα. Δεν καταλάβαμε την ερώτηση αρχικά. Και στη συνέχεια, δουλεύουμε από το 2014 για να λύσουμε το πρόβλημα…

Ένας κολοσσός όπως η Volkswagen, με πανέξυπνους ανθρώπους στα ηνία και στρατιές δικηγόρων σε αναμονή, “δεν κατάλαβε την ερώτηση”; Υπόψιν, είμαστε ακόμα στην πρώτη συνέντευξη με το NPR. Τώρα ας πούμε πως τελείωσε. Αυτό που έχει ενδιαφέρον, είναι ότι ο Mueller κατάλαβε ότι τα πράγματα δεν πήγαν πολύ καλά και ζήτησε επανάληψη. Και την πήρε. Αλλά το μόνο που έκανε εκεί, ήταν να ανασκευάσει το “Συγγνώμη, λάθος” χωρίς όμως να αναλαμβάνει την υπαιτιότητα εκ μέρους της Volkswagen.

Πρώτα απ’ όλα, αποδεχόμαστε την παράβαση. Δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Έπειτα, πρέπει να ζητήσουμε συγγνώμη για την κατάσταση που δημιουργήσαμε από τους πελάτες, τους αντιπροσώπους μας και φυσικά, από τις αρχές.

Αυτό δήλωσε ο Mueller. Πώς αλλιώς πέρα από “ασόβαρες” να χαρακτηρίσεις τις δηλώσεις του CEO της Volkswagen; Σχετικά με το dieselgate, να αναφέρω και μία είδηση που μας έρχεται από την Γερμανία και την Ολλανδία. Εκεί, χιλιάδες κάτοχοι αυτοκινήτων της Volkswagen, κοντά στους 60.000, κατέθεσαν αιτήσεις αποζημίωσης με τον δικηγόρο που χειρίζεται την υπόθεση να υπολογίζει ότι η συνολική αξία των αποζημιώσεων ανέρχεται σε 10 εκατομμύρια ευρώ… αν κερδίσει φυσικά το δικαστήριο.