4668

Η λογική λέει ότι η “οριζόντια” σήμανση των δρόμων, όταν είναι μελετημένη και σωστή, βοηθά ιδιαίτερα τους οδηγούς και μπορεί να μειώσει τα ατυχήματα. Υπάρχει όμως αντίλογος και αντιπρόταση. Αυτή που απ’ ότι φαίνεται, συζητούν στο Norfolk της Αγγλίας και ίσως να δούμε να δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες, όσο και αν μοιάζει με ένα σχέδιο που σχηματίστηκε σε κάποια pub, έπειτα από μερικές μπύρες, για να γελάσουν οι υπεύθυνοι με τα αποτελέσματα.

Το πλάνο των τοπικών αρχών, καλεί για εξάλειψη των κεντρικών διαχωριστικών γραμμών σε στενούς δρόμους γύρω από το βόρειο Norfolk με τη λογική ότι θα αναγκάσει τους οδηγούς να κινούνται πιο προσεκτικά, ίσως πλησιέστερα του πεζοδρομίου και σίγουρα με χαμηλότερες ταχύτητες! Η αλήθεια είναι ότι το πλάνο έχει εφαρμοστεί αλλού και τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά. Σε δύο περιπτώσεις αφαίρεσης της διαχωριστικής γραμμής, η μέση ωριαία ταχύτητα έχει μειωθεί κατά 13%. Ωστόσο και εδώ υπάρχει αντίλογος. Εκπρόσωπος του PACTS, μία συμβουλευτικής ομάδας για θέματα ασφάλειας στον δρόμο, αναφέρει ότι “ενώ τα ατυχήματα με χαμηλότερες ταχύτητες μπορεί να σημαίνουν λιγότερους θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς, τα δεδομένα εξετάζουν μόνο τη μείωση στην μ.ω.τ και όχι στον αριθμό και την φύση των συγκρούσεων”.

Εσύ τι λες; Υποστηρίζεις ένα τέτοιο μέτρο που στοχεύει στη μείωση της ταχύτητας των διερχομένων αυτοκινήτων μέσω της ασάφειας των ορίων του δρόμου και της εισαγωγής του στοιχείου της αβεβαιότητας ή πιστεύεις ότι τα αποτελέσματα των ερευνών είναι παραπλανητικά και μία τέτοια κίνηση είναι επικίνδυνη;