renault f1

Όχι φίλε αναγνώστη, δεν ξύπνησες σήμερα το πρωί και ήταν Φεβρουάριος του 2015. Απλά η Renault, έπειτα από έναν ακόμη χρόνο υποσχέσεων και προσπαθειών, δεν κατάφερε να κάνει την απαιτούμενη πρόοδο με τον κινητήρα της και βρίσκεται στο ίδιο σημείο. Βέβαια, επέστρεψε στην F1 σαν εργοστασιακή συμμετοχή και αυτό σημαίνει πως περισσότεροι πόροι θα διατεθούν για το στόχο, δηλαδή τη μείωση της διαφοράς από την Mercedes στο μισό, με τον Remi Taffin να δηλώνει πως:

Κοιτάμε να κάνουμε το πρώτο μισό, από το βήμα προς την Mercedes. Λέω το πρώτο, επειδή ποτέ δεν ξέρουμε πόσο θα βελτιωθούν οι ανταγωνιστές μας κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Αν ήμασταν ένα δευτερόλεπτο πίσω το περασμένο έτος, ίσως να πάρουμε πίσω τρία ή τέσσερα δέκατα. Αλλά και πάλι, θα δούμε τι έχουμε σε δοκιμές και αγώνες.

Συνεχίζουμε την εξέλιξη των προδιαγραφών (του κινητήρα) που είχαμε στο τέλος του περασμένου έτους. Είναι συνεχής ανάπτυξη. (Όμως) Θα υπάρχουν και διαφορές. Είναι κυρίως σε ICE και turbo. Τα συστήματα ERS είναι υπό έλεγχο και εκεί που θέλουμε να είναι αυτή τη στιγμή. Δεν θα ρίξουμε πολύ βάρος στον τομέα αυτό.

AUTO - RENAULT SPORT F1 LAUNCH - 2016

Η αναδιοργάνωση της ομάδας σε προσωπικό συνεχίζεται, με τον Chris Dyer να αναλαμβάνει το ρόλο του επικεφαλής της ομάδας απόδοσης οχήματος (head of vehicle performance group). Ο Βρετανός ανήκε για χρόνια στο δυναμικό της Ferrari, ως μηχανικός αγώνα του Michael Schumacher, και σίγουρα η εμπειρία του μπορεί να φανεί χρήσιμη. Όμως, σύμφωνα με τον Bob Bell, αυτό που πραγματικά έλλειπε από το Enstone δεν ήταν τα μυαλά ή τα πρόσωπα, αλλά τα χρήματα.

Πρόκειται για το παιχνίδι της κάλυψης της διαφοράς. Το Enstone ήταν πεινασμένο για πόρους εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο, για σωστό λόγο και δεν προσπαθώ να γίνω επικριτικός. Αυτό σημαίνει ότι τα νούμερα στο προσωπικό έχουν μειωθεί, οι φυσικοί πόροι, οι δυνατότητες έχουν μειωθεί, ακόμη κι αν πρόκειται για συντήρηση, εργαλεία, μηχανήματα ή εξέδρες δοκιμών.

Δεν κατέστη δυνατό να διατηρηθεί στο υψηλότερο επίπεδο, από αυτή την άποψη. Έτσι, για το Enstone, ιδιαίτερα στο κοντινό μέλλον, θα είναι θέμα ανοικοδόμησης και επαναφοράς του σωστού επιπέδου. Στη βάση η δομή είναι υγιής και υπάρχει ένας πολύ καλός πυρήνας ανθρώπων για περαιτέρω ανάπτυξη.

[Πηγές: ESPN F1, Motorsport.com, Autosport]