Marcos Mantis XP (1)


Ας γυρίσουμε τον χρόνο πίσω και να ταξιδέψουμε στο 1968. Τότε η Marcos, η εταιρία που βρίσκεται επάξια ανάμεσα στην λίστα εκείνων με τα ασχημότερα supercars στην ιστορία, παρουσίασε το πρώτο Mantis. Το Mantis XP ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο σχεδιασμένο για την κατηγορία Group 6 Prototype και κίνηση έπαιρνε από έναν V8 3,0-λίτρων κινητήρα της Repco F1 που βρισκόταν τοποθετημένος στο κέντρο.

Marcos Mantis XP (5)

Το σασί του αυτοκινήτου, όπως μας είχε συνηθίσει η Marcos, ήταν monocoque από ξύλο κόντρα πλακέ που συνδέεται με υποπλαίσια από χάλυβα. Η Marcos έκανε εκτενή χρήση πλεξιγκλάς, ενώ για να δώσει όσο το δυνατόν πιο αεροδυναμικό σχήμα στο Mantis XP, σχεδίασε το χαρακτηριστικό μπροστά μέρος του.

Marcos Mantis XP (2)

Το βάρος μόλις 650 κιλών Mantis XP, συμμετείχε στον αγώνα αντοχής 1000 χλμ στο Spa Francorchamps το 1968, όπου και αποσύρθηκε λόγω ηλεκτρικών προβλημάτων που αντιμετώπισε μετά από μια δυνατή καταιγίδα. Η Marcos θέλησε να συμμετέχει με το Mantis XP και στον 24-ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans το 1968, αλλά η αναβολή του αγώνα από τον Ιούνιο για τον Σεπτέμβριο, δεν επέτρεψε στην Marcos να λάβει μέρος, με το αυτοκίνητο να βρίσκεται τότε στην Αμερική, με τον V8 κινητήρα της Repco να αντικαθίσταται από έναν V8 κινητήρα 3,5-λίτρων προερχόμενος από την Buick.

Marcos Mantis XP (7)

Τα χρόνια πέρασαν και το 2008 έγινε μια πλήρης αποκατάσταση στο Mantis XP. Σήμερα βρίσκεται στις Η.Π.Α, στο γκαράζ ενός συλλέκτη που το έχει στην κατοχή του για περισσότερα από 40 χρόνια. Η τελευταία του δημόσια εμφάνιση ήταν κατά τους εορτασμούς των 50στων γενεθλίων της Marcos στο Goodwood Festival of Speed του 2010.