Kia-Optima-SW-003

Αρκετά ενδιαφέρον το περίπτερο της Kia, καθώς σε αυτό βρίσκονταν το προ δύο εβδομάδων παρουσιασμένο Optima Sportwagon, ενώ το ευρωπαϊκό τους ντεμπούτο πραγματοποίησαν τα Optima Hybrid και Optima Plug-in Hybrid.

AD8T3744

Ξεκινώντας από το πρώτο, αποτελεί την έκδοση παραγωγής από το SportSpace concept της KIA που είδαμε πέρσι στην έκθεση της Ελβετίας, με το σχεδιασμός του να φέρει αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο, αλλά όπως θα περίμενε κανείς, είναι πολύ πιο “γήινος”. Είναι δύσκολο άλλωστε για μία έκδοση παραγωγής να διατηρήσει την επιθετική stance που προσφέρει η χαμηλωμένη ανάρτηση και οι μεγάλοι τροχοί ή κάποια στοιχεία όπως οι εμπρός και οι πίσω προφυλακτήρες, τα φιμέ φωτιστικά σώματα και τα στενά παράθυρα. Στην τελική όμως, το Optima Sportwagon είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο. Διατηρεί τις διαστάσεις του Optima sedan με εξαίρεση το ύψος, που είναι 5 χιλιοστά μεγαλύτερο (4.855×1.860×1.470), ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.805 χιλιοστά.

AQ2Y9603(1)

Αν οι αλλαγές που έγιναν στο εξωτερικό θεωρούνται μικρές, αυτές που έγιναν στην καμπίνα, είναι τεράστιες. Πάλι όμως… είναι λογικές και αναμενόμενες. Δεν ξέρω ποιος περίμενε να περάσει το φουτουριστικό εσωτερικό του SportSpace concept στην παραγωγή. Ο σχεδιασμός της καμπίνας του Optima Sportwagon, είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό ίδιος με αυτόν του sedan Optima. Ωστόσο, προσφέρει επιπλέον χώρους για τους πίσω επιβάτες και την πρακτικότητα ενός πολύ μεγάλου πορτ-μπαγκάζ (+48 λίτρα συγκρινόμενο με την sedan έκδοση και συνολικά, 533 λίτρα).

Kia-Optima-SW-006

Tο Optima SW θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες, έναν turbodiesel 1.7 λίτρων που αποδίδει 141 ίππους και  340 Nm ροπής που συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, είτε με 7-τάχυτο, αυτόματο διπλού συμπλέκτη και έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα με 163 άλογα. Όπως βλέπεις από τις φωτογραφίες, υπάρχει και η κορυφαία της γκάμας, GT έκδοση, που κινείται από έναν δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα δύο λίτρων με 245 άλογα.

Τα δύο υβριδικά μοντέλα διαθέτουν ενεργή γρίλια η οποία κλείνει αυτόματα κατά την οδήγηση σε υψηλότερες ταχύτητες ώστε να μειωθεί η αντίσταση του αέρα και κατ’επέκταση να μειωθεί η κατανάλωση, νέους προφυλακτήρες, διαχύτη, νέες ζάντες και LED φωτιστικά σώματα.

Το εσωτερικό τους διαθέτει νέο πίνακα οργάνων, αλλά και το σύστημα Eco Driver Assistance με Coasting Guide, που ειδοποιεί τον οδηγό πότε πρέπει να αφήσει το αυτοκίνητο να κυλήσει μόνο του, αλλά και το πότε να φρενάρει, έτσι ώστε να φορτίσουν οι μπαταρίες.

Το Optima Hybrid φορά το ίδιο υβριδικό powertrain που συναντάμε και στο Hyundai Sonata Hybrid. O 2.0-λιτρος GDI τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας απόδοσης 156 ίππων με 189 Nm ροπής συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 52 ίππων με 205 Nm ροπής. Οι δύο κινητήρες παράγουν συνδυαστικά 195 άλογα και συνεργάζονται με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ο ηλεκτροκινητήρας του φορά μια μπαταρία χωρητικότητας 1,62 kWh που βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του χώρου αποσκευών.

Το Optima Plug-in Hybrid (PHEV) συνδυάζει έναν 2.0-λιτρο GDI κινητήρα βενζίνης απόδοσης 156 ίππων με 189 Nm ροπής και ηλεκτροκινητήρα 68 ίππων (50kW) και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 9,8 kW που προσφέρει έως και 44 χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας και έως 965 χλμ συνολικής αυτονομίας. Η συνδυαστική ιπποδύναμη του ανέρχεται στα 205 άλογα, με το υβριδικό σύνολο να συνδυάζεται με έναν αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μπαταρία του επαναφορτίζει σε λιγότερο από τρεις ώρες με Level 2 φορτιστή 240 volt, ενώ με Level 1 με 120 volt η μπαταρία φορτίζει πλήρως μετά από περίπου εννέα ώρες. Οι πωλήσεις του στην Ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2016.