TEST PRE CAMPIONATO F1/2016 - T2 - BARCELLONA (SPAGNA)

Η μοναδική ομάδα που δοκίμασε το νέο Halo σύστημα προστασίας για το κεφάλι του οδηγού είναι η Ferrari, τις δύο τελευταίες ημέρες των δοκιμών. Η κατασκευή μόνο όμορφη δε δείχνει στο μάτι της πλειοψηφίας των οπαδών, με τον Lewis Hamilton μάλιστα να έχει μιλήσει με τα χειρότερα λόγια για το σύστημα, τονίζοντας ότι η Formula 1 θα πρέπει να παραμείνει όπως είναι.

Δεν ταυτίζονται, όμως, όλοι οι οδηγοί με την άποψη του Πρωταθλητή. Ο Sebastian Vettel δοκίμασε το σύστημα την τελευταία ημέρα και φυσικά μίλησε γι’ αυτό. Το πρώτο που παραδέχτηκε είναι ότι η κατασκευή δεν είναι όμορφη, αλλά περιμένει βελτιώσεις στο κομμάτι αυτό. Εκείνο που τον ενδιαφέρει, όμως, είναι ότι η Halo προστασία θα είχε αποτρέψει τον θάνατο των Henry Surtees και Justin Wilson.

Κατ’ αρχάς, το να κάνεις γύρους είναι εντάξει. Μπορείς να δεις αυτό που χρειάζεται να δεις. Νομίζω ότι μπορούμε να βελτιώσουμε το σύστημα από αισθητικής πλευράς και το πόσο είναι μπροστά σου, αλλά το δοκίμασα επίσης στον προσομοιωτή και νομίζω ότι θα δούμε πολύ σύντομα βελτιωμένες εκδόσεις. Συμφωνώ ότι δεν είναι πολύ όμορφο, αλλά βοηθά στην αύξηση της ασφάλειας, βοηθά στο να μένει ζωντανός ο οδηγός.

Θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δύο οδηγοί τα τελευταία 4 χρόνια που μπορώ να θυμηθώ, ο Henry Surtees και ο Justin Wilson, που θα είχαν σωθεί αν είχαν τέτοια προστασία. Νομίζω ότι μπορεί να γίνει πολύ άσχημο, αλλά τίποτα δεν δικαιολογεί την απώλεια αυτών των δύο παιδιών.

Δεν έχω διαβάσει πουθενά το όνομα του Jules Bianchi! Θα ήταν ικανό αυτό το σύστημα να αντέξει την τρομακτική δύναμη με την οποία ο Γάλλος έπεσε πάνω στο γερανοφόρο όχημα που λανθασμένα και δολοφονικά μπαίνει στην πίστα; Τι γίνεται με τα κενά που υπάρχουν; Τι θα συμβεί αν ένα βαρύ αντικείμενο χτυπήσει τον κεφάλι του οδηγού μέσα από τα κενά ή το επάνω μέρος; Εκτός από άσχημο, λοιπόν, είναι και ελλιπές, από τη στιγμή που υπάρχουν τρύπες· κυριολεκτικά και μεταφορικά…