Armstrong Phaeton 1896 in auction (1)

Όχι, δεν ήταν το Toyota Prius το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο του κόσμου. Η ιστορία των υβριδικών οχημάτων ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, συγκεκριμένα το 1896 όταν και παρουσιάστηκε το Armstrong Phaeton. Αναπτύχθηκε από τον Harry E. Dey και κατασκευάστηκε από την εταιρία Armstrong για λογαριασμό της Roger Mechanical Carriage.

Διαθέτει έναν δικύλινδρο βενζινοκινητήρα 6,5-λίτρων και ένα σφόνδυλο-δυναμό που είναι συνδεδεμένο με μια μπαταρία. Το δυναμό χρησιμοποιείται για την φόρτιση της μπαταρίας, η οποία παρέχει την απαραίτητη δύναμη για την εκκίνηση του κινητήρα, ενώ παράλληλα χρησιμεύει και για να παρέχει ενέργεια στα μπουζί, αλλά και για να λειτουργούν οι ηλεκτρικοί λαμπτήρες του αυτοκινήτου. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα ημι-αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τρεις ταχύτητες και μια όπισθεν, με τον επιλογέα ταχυτήτων να βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού. Κατά την αλλαγή ταχύτητας, ένας ηλεκτρικός συμπλέκτης αποσυνδέει και εμπλέκει αυτόματα, κάτι που κάνει περιττή την ανάγκη ενός πεντάλ συμπλέκτη.

Το Armstrong Phaeton βγήκε σε μόλις μια μονάδα και παρέμεινε στις εγκαταστάσεις της Armstrong έως το 1963, όταν ένας εργαζόμενος μετέφερε το πλέον κατεστραμμένο όχημα στο γκαράζ του σπιτιού του. Από εκεί, το αγόρασε ο Dennis David, ένας συλλέκτης αυτοκινήτων από το Κονέκτικατ, που στη πορεία το πούλησε στον Robin Loder, έναν συλλέκτη από την Αγγλία, που το έφερε ξανά σε λειτουργική κατάσταση και το πούλησε στον τωρινό ιδιοκτήτη του.

Τώρα, αυτό το συναρπαστικό κομμάτι της ιστορίας του αυτοκινήτου θα αλλάξει ιδιοκτήτες και πάλι, μιας και θα βγει σε δημοπρασία από τον οίκο Bonhams στις 10 του Μάρτη στο περιθώριο του Amelia Island Concours d’Elegance. Αναμένεται να πιάσει τιμή μεταξύ 160.000 ευρώ και 250.000 ευρώ.