F1 - WINTER TESTS BARCELONA 2 - 2016

Η Renault είναι ένα μεγάλο όνομα στη Formula 1. Η ομάδα μετονομάστηκε σταδιακά σε Lotus τα περασμένα χρόνια, όμως η γαλλική εταιρεία δηλώνει παρών στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού όχι μόνο ως κατασκευαστής κινητήρων. Η ομάδα του Enstone εξαγόρασε τη Lotus και όλα της τα χρέη, έτσι είναι προετοιμασμένη για μία μεταβατική σεζόν φέτος.

Πέρυσι, η Lotus ήταν η χειρότερη ομάδα με τον κινητήρα της Mercedes, ο οποίος πλέον δε βρίσκεται στην πλάτη του μονοθεσίου. Η Renault γνωρίζει ότι το πρώτο που πρέπει να βελτιώσει είναι ο κινητήρας της, καθώς απέχει αρκετά από τις Mercedes και Ferrari. Όπως λέει και ο Bob Bell, Τεχνικός Διευθυντής της ομάδας, οι στόχοι ακόμα δεν έχουν καθοριστεί, και η ανάπτυξη της RS16 θα κριθεί στην Αυστραλία, εκεί όπου θα διαπιστωθεί πραγματικά πού είναι το γαλλικό μονοθέσιο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, διότι οι μηχανικοί ψάχνουν την ισορροπία ανάμεσα στο 2016 και στο 2017, με τον 57χρονο να αποκλείει σχεδόν μια σημαντική αεροδυναμική αναβάθμιση εντός της σεζόν.

Είναι κάτι που πρέπει να σκεφτούμε όσον αφορά τους στόχους που πρέπει να πετύχουμε φέτος και την επόμενη σεζόν. Όπως ξέρετε, υπάρχει μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για σημαντικές ρυθμιστικές αλλαγές του χρόνου και πρέπει να κοιτάμε μπροστά. Είμαστε σε ένα μακρύ παιχνίδι, η Renault έχει δεσμευθεί για 8, 9 ή 10 χρόνια. Όσο και να είναι, μιλάμε για μεγάλο διάστημα, και πρέπει να έχουμε μακροπρόθεσμη ματιά.

Πρέπει να πούμε στον εαυτό μας «πόσο σημαντικό είναι το 2016 για εμάς;» και πρέπει να κρίνουμε τη σημασία του 2016 έναντι του 2017, και να αποφασίσουμε πόσο θα προσπαθήσουμε για τη βελτίωση του φετινού μονοθεσίου έναντι του μονοθεσίου για την επόμενη σεζόν. Αυτό θα εξαρτηθεί από το πού τελειώσαμε τις δοκιμές, πού θα είμαστε στη βαθμολογία και δε θα το καταλάβουμε αυτό μέχρι τη Μελβούρνη. Σ’ εκείνο το σημείο, θα αποφασίσουμε πόσο θα εξελίξουμε το φετινό μονοθέσιο. Αμφιβάλλω για το αν θα υπάρξει ένα B-spec μονοθέσιο και πιθανώς θα βάζουμε νέα κομμάτια σε αυτό το μονοθέσιο, αλλά δε νομίζω ότι θα έχουμε ένα B-spec σασί.

Bob Bell

Η αχίλλειος πτέρνα της Renault είναι το power unit, ένας τομέας που πρέπει να υπάρξει σημαντική βελτίωση φέτος, και με τη βοήθεια του Mario Illien και της Ilmor Engineering. Ο Bell το ξέρει αυτό καλύτερα από εμάς, ενώ εξηγεί γιατί η RS16 δεν είναι το μονοθέσιο που θα ήθελε ο ίδιος και οι τεχνικοί του.

Φυσικά, ο κινητήρας θα αναπτυχθεί μέσα στη σεζόν, όχι μόνο φέτος, αλλά και για το 2017. Με τους κινητήρες, ο χρόνος είναι περισσότερος. Η κρισιμότητα της απόδοσης σε συνάρτηση με την αξιοπιστία είναι πολύ πιο μεγάλη από έναν κινητήρα. Πρέπει να βελτιώσουμε σκληρά τον κινητήρα το 2016 και να είναι έτοιμος για το 2017, αυτό είναι λιγότερο σημαντικό για το σασί.

Το μονοθέσιο αυτό δεν ήταν ένα σημαντικό βήμα που βρήκαμε στην απόδοση. Δεν ήμασταν σε θέση να το κάνουμε αυτό με τα προβλήματα της Lotus πέρυσι, τα οικονομικά προβλήματα. Δεν μπορούσαμε να έχουμε το αποδοτικό αυτοκίνητο που θα θέλαμε. Έπρεπε να βεβαιωθούμε για την αξιοπιστία του μονοθεσίου και να περάσουμε αρκετό χρόνο με τους οδηγούς στην πίστα. Υπάρχουν μέρη στο μονοθέσιο που είχαμε και πέρυσι, αλλά θα αντικατασταθούν μέσα στη χρονιά. Είναι απλώς μια ρεαλιστική προσέγγιση.