TEST PRE CAMPIONATO F1/2016 - T2 - BARCELLONA (SPAGNA)


Ένα από τα πιο σοκαριστικά ατυχήματα των τελευταίων ετών στη Formula 1 είναι αυτό του Felipe Massa, στις κατατακτήριες του Ουγγρικού Grand Prix το 2009. Ο Βραζιλιάνος χτυπήθηκε σοβαρά στο αριστερό φρύδι από ένα ελατήριο βάρους 800 γραμμαρίων που είχε φύγει από το μονοθέσιο του Rubens Barrichello, έτσι ήταν αναγκασμένος να επανέλθει το 2010 στην αγωνιστική δράση.

Το κεφάλι είναι το μοναδικό πλήρως εκτεθειμένο σημείο του σώματος (βγάζουμε την προστασία του κράνους) και η FIA θέλει να το σταματήσει αυτό, με την Halo προστασία να είναι το φαβορί, ίσως και για την επόμενη σεζόν. Ο Massa δηλώνει ανοιχτά υπέρ μιας προστασίας για το κεφάλι του οδηγού, ενώ τονίζει πως και ο οδηγός θα πρέπει να σκέφτεται την ακεραιότητά του, χωρίς περιττούς παλικαρισμούς.

Είμαι μεγάλος υποστηρικτής της ασφάλειας. Αν μπορούμε να σώσουμε μια ζωή ή αν μπορούμε να έχουμε ατυχήματα χωρίς να τραυματίζονται οι οδηγοί, είμαι υπέρ αυτού. Δε νομίζω ότι χρειάζεται να είμαστε στη Formula 1 και να ρισκάρουμε τη ζωή μας, ή το να είσαι σε κίνδυνο, είναι καλό για τους ανθρώπους. Γι’ αυτό και είμαι υπέρ της βελτίωσης της ασφάλειας. Ας είναι η Halo, ας είναι οτιδήποτε άλλο μπορεί να το βελτιώσει αυτό. Έχασα έναν φίλο στη Formula 1 (σ.σ. τον Jules Bianchi).

Δεν ξέρω αν η Halo θα άλλαζε κάτι γι’ αυτόν και δεν το νομίζω. Αλλά, δε θέλω κάτι τέτοιο να συμβεί ξανά. Αν μπορεί να βοηθήσει, είμαι υπέρ. Δε θέλω να είμαι ο βασιλιάς, δηλαδή «δεν το χρειάζομαι αυτό, τρέχω ακόμα και χωρίς το κράνος, είμαι βασιλιάς». Δεν είμαι έτσι. Θέλω απλά να γίνουν τα πράγματα καλύτερα για τους οδηγούς και για την ασφάλεια.

Felipe Massa

Πριν από μερικές μέρες, η Red Bull Racing μάς έδειξε τα δικά της σχέδια για την προστασία του κεφαλιού, στα οποία κυριαρχεί το παρμπρίζ. Ο οδηγός της Williams δεν είναι αρκετά ενθουσιασμένος με αυτό, λέγοντας πως η ορατότητα για τον οδηγό θα μειωθεί σε μεγαλύτερο βαθμό.

Οι εικόνες της Red Bull που είδα με αυτά τα δύο στο πλάι, εκεί που κοιτάμε συνέχεια, ίσως να κάνουν την ορατότητα ακόμα χειρότερη. Φαίνεται σαν buggy. Επίσης, πρέπει να καταλάβουμε πως θα είναι η ψύξη με αυτό που υπάρχει μπροστά μας. Αν δεν είμαστε 100% σίγουροι για το πώς θα είναι κάτι, και η Halo είναι κάτι που δείχνει πιο ασφαλής, ίσως μπορούν να αλλάξουν κάτι σε 1-2 χρόνια. Είναι σημαντική αυτή η βελτίωση.