[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

BMW Vision Next 100 concept

2016 γράφει το ημερολόγιο και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζουν νέες τεχνολογίες που έχουν ως στόχο να κάνουν τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα. Έτσι δεν θα αργήσει η στιγμή που θα δούμε στους δρόμους να κυκλοφορούν αυτοκίνητα που μιλάνε μεταξύ τους, αυτοκίνητα που σώζουν τον οδηγό από μια επικείμενη σύγκρουση, αλλά και αυτοκίνητα που θα ενημερώνουν την ασφαλιστική εταιρία όταν δεν οδηγεί κάποιος προσεκτικά. Όλα αυτά έρχονται και δεν είναι τόσο μακριά όσο νομίζεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εξ. Αερόσακοι” ]

Volvo V40 air bag External Vehicle Protection system

Οι κατασκευαστές θέλοντας να αυξήσουν ακόμη περισσότερο την ασφάλεια των αυτοκινήτων τους, έχουν ξεκινήσει ήδη τις δοκιμές αερόσακων που είναι τοποθετημένοι στην εξωτερική μεριά των αυτοκινήτων. Η Volvo έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που τοποθέτησε αερόσακο ανάμεσα στο καπό και στο παρμπρίζ στο V40, ένας αερόσακος που μετριάζει τις ζημιές σε έναν πεζό που θα τον παρασύρει το αυτοκίνητο.

Η ZF και η TRW, δύο προμηθευτές των εταιριών παραγωγής αυτοκινήτου πειραματίζονται σε νέες ιδέες. Μια από αυτές είναι και η τοποθέτηση αερόσακου στην πλαϊνή πλευρά του αυτοκινήτου, αερόσακος που φουσκώνει λίγο πριν συμβεί μια πλευρική σύγκρουση, προκειμένου να μετριάσει την προοπτική του τραυματισμού των επιβατών του οχήματος, ενώ ένας άλλος αερόσακος στο εσωτερικό, σπρώχνει το κάθισμα μακριά από την πόρτα. Η Autoliv, η εταιρία που δημιούργησε τον αερόσακο πεζών του V40, πειραματίζεται με ένα χαλύβδινο σωλήνα εφοδιασμένο με αερόσακους που φουσκώνουν για την προστασία των πεζών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Head-up display” ]

BMW Vision Next 100 concept (8)

Παρόλο που η τεχνολογία Head-Up Display (HUD) υφίσταται εδώ και χρόνια, είναι λογικό να αναμένουμε μεγάλες καινοτομίες τα επόμενα χρόνια. Οι πληροφορίες που θα μπορούμε να λαμβάνουμε στο παρμπρίζ θα αφορούν στις ειδοποιήσεις που αφορούν την κίνηση, από τα κοινωνικά δίκτυα ενώ θα μπορούμε να κάνουμε και πολλά ακόμη, όπως η ανάγνωση emails.

[/nextpage]

[nextpage title=”Override” ]

tesla-model-s-autopilot

Η τεχνολογία παράκαμψης του οδηγού, θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να παρακάμψουν τις αποφάσεις του οδηγού, χάρη στην ταχύτατη πρόοδο στην τεχνολογία αισθητήρων. Η χρήση των φρένων, παραδείγματος χάρη, σε περίπτωση που ο οδηγός χάσει τις αισθήσεις του στο τιμόνι, είναι μια από τις περιπτώσεις αυτές.

[/nextpage]

[nextpage title=”Αυτόνομα” ]

bmw i3 autonomous

Τα 100% αυτόνομα αυτοκίνητα απέχουν αρκετά χρόνια -τουλάχιστον 5- από το να γίνουν πραγματικότητα. Σήμερα, τα αυτόνομα αυτοκίνητα λειτουργούν σε πολύ συγκεκριμένες τοποθεσίες και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Η τεχνολογία όμως θα προοδεύσει. Τα επόμενα χρόνια έχουμε να αναμένουμε κάποιες περιορισμένες εκδόσεις για συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες και σε συγκεκριμένα οδοστρώματα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Βιομετρία” ]

Biometric Access Control System

Η είσοδος χωρίς κλειδί και το ξεκίνημα της μηχανής χωρίς την χρήση κλειδιού, υπάρχουν ήδη στα αυτοκίνητα σήμερα, αλλά μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται πως θα αντικατασταθούν από ένα βιομετρικό σύστημα ασφαλείας. Το σύστημα αυτό θα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο και να βάλει μπροστά με το δακτυλικό του αποτύπωμα ή με το σκανάρισμα του ματιού.

[/nextpage]

[nextpage title=”Προβολείς” ]

led headlights

Παρόλο που οι προβολείς LED και λέιζερ αποτελούν ήδη πραγματικότητα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν να αναπτύξουν περαιτέρω τους έξυπνους προβολείς οι οποίοι θα προσαρμόζουν τη φωτεινότητά τους και την κατεύθυνση τους ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Ήδη τέτοια φωτιστικά σώματα υπάρχουν στην αγορά, αλλά μόνο στα ακριβά μοντέλα, με την τεχνολογία αυτή να περνά και στα υπόλοιπα αυτοκίνητα κάποια στιγμή στο μέλλον.

[/nextpage]

[nextpage title=”Υποβοήθηση” ]

Driver

Η επείγουσα υποβοήθηση διεύθυνσης, όπως υπονοεί και η ονομασία της, θα κάνει αυτή την ακριβή κίνηση που θα βοηθήσει να αποφύγει ένας οδηγός την σύγκρουση. Το μέγα ερώτημα είναι βέβαια το πότε και το πως θα “παίρνει” το αυτοκίνητο την απόφαση αυτή: έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας για να το δούμε σε αυτοκίνητα παραγωγής.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εξατομίκευση” ]

2015-bmw-i8-chassis-photo-537231-s-1280x782

Καθώς οι άνθρωποι εξακολουθούν να ζητούν περισσότερες επιλογές και ευελιξία, τα αρθρωτά μέρη ενός αυτοκινήτου είναι ένας τρόπος να ικανοποιηθεί αυτή η ανάγκη και να μειωθεί το κόστος της βιομηχανίας. Στο μέλλον, θα έχεις την δυνατότητα να επιλέξεις ένα υβριδικό-SUV-σεντάν επιλέγοντας μια ποικιλία από συνδεόμενα πάνελς και μέρη που θα βασίζονται σε ένα και μόνο κατασκευαστικό πρότυπο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Θα μαθαίνουν” ]

future-Interior-Center-Console

Οι υπολογιστές του κάθε αυτοκινήτου παράγουν έναν πελώριο αριθμό πληροφοριών σχετικά με τη συμπεριφορά του οδηγού και των επιλογών του και μπορούν να αναλύσουν τα συγκεκριμένα στοιχεία για να παρέχουν μια άψογη οδηγική εμπειρία. Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν μια τεχνολογία η οποία θα μαθαίνει τις συνήθειές σου και θα σε συμβουλεύει ανάλογα. Π.χ: Εάν είναι 9 π.μ. Δευτέρα και ξέρει ότι οδηγείς να πας στη δουλειά. Έτσι μπορεί να σε προειδοποιήσει ότι ο δρόμος που ακολουθείς συνήθως είναι μπλοκαρισμένος, από κάποιο ατύχημα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ανάδραση” ]

Bosch Active gas pedal (3)

Μεγάλοι κατασκευαστές μπορούν να προσφέρουν πρωτοποριακά ενεργά πεντάλ με ανάδραση, τα οποία θα μεταφέρουν πληροφορίες για τον οδηγό. Π.χ: Το αυτοκίνητό σου ανιχνεύει μια σύγκρουση μερικά εκατοντάδες μέτρα μπροστά κι έτσι το γκάζι γίνεται πιο σκληρό για να σε προειδοποιήσει ότι πρέπει να προσέχετε με το γκάζι.

[/nextpage]

[nextpage title=”Υγεία” ]

System-to-Alert-Sleepy-Drivers

Εταιρίες αναπτύσσουν τεχνολογία που ανιχνεύει τις ζωτικές σου λειτουργίες, όπως τους παλμούς της καρδιάς σου, την εγκεφαλική σου δραστηριότητα και τις κινήσεις των ματιών σου, μέσω της ζώνης ασφαλείας ή των αισθητήρων που βρίσκονται στο τιμόνι. Η τεχνολογία αυτή είναι εξαιρετικά χρήσιμη για τους οδηγούς που είναι μόνοι τους, π.χ. τους οδηγούς φορτηγών, και μπορεί να συνδυαστεί με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και να σταματήσει το όχημα εάν ο οδηγός αντιμετωπίσει κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας, όπως να πάθει καρδιακή προσβολή, καλώντας και ασθενοφόρο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Έξυπνα λάστιχα” ] continental

Η τεχνολογία αυτή αναπτύσσεται από τις μεγάλες εταιρίες ελαστικών, όπως η Continental και ενσωματώνουν στο εσωτερικό του τροχού αισθητήρες που μετρούν την πίεση, το φορτίο και τη σταθερά g. Παραμόρφωσες ελαστικό του αυτοκίνητό σου; Πάλιωσαν τα ελαστικά; Το σύστημα αυτό θα σε ενημερώσει πριν ξεκινήσεις για ταξίδι.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ακινητ/ση” ]

Onstar-New-Button-Look

Η ακινητοποίηση εξ αποστάσεως είναι μια υπάρχουσα τεχνολογία, σε περιορισμένη χρήση είναι η αλήθεια, που τη χρησιμοποιούν οι εταιρείες τηλεματικής για να μπλοκάρουν τα κλεμμένα αυτοκίνητα. Στο μέλλον η τεχνολογία αυτή θα αναπτυχθεί κι άλλο καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από τους κλέφτες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Επικοινωνία” ]

Car2Car

Τα αυτοκίνητα που μέλλοντος θα επικοινωνούν μεταξύ τους, όχι μέσω κινητού τηλεφώνου, αλλά θα μπορούν να “μιλούν” συνεχώς με τα αυτοκίνητα γύρω τους, ανταλλάσσοντας στοιχεία σχετικά με την ταχύτητα, με τις λεπτομέρειες ενός ταξιδιού, με κυκλοφοριακά θέματα ή τις ξαφνικές αλλαγές του καιρού.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εντοπισμός” ]

open road

Ευλογία για τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, οι οποίες θα το βάλουν σαν προϋπόθεση στα συμβόλαια ενοικίασης καθώς η τεχνολογία προχωρά. Φαντάσου ένα σύστημα που στέλνει συνεχώς στοιχεία σχετικά με τον τρόπο που οδηγείς δίνοντας τη δυνατότητα στις εταιρείες να σε αξιολογήσουν και να αναπροσαρμόσουν ανάλογα τα ασφάλιστρα. Παρεμβατικό αλλά πιθανώς αναπόφευκτο.

[/nextpage]