skoda_kodiak_prototype (1)


H Skoda στις αρχές του περασμένου μήνα παρουσίασε το VisionS concept στην έκθεση της Γενεύης, με το πρωτότυπο να μας δείχνει το πως θα είναι η έκδοση παραγωγής του μεσαίου SUV της τσεχικής εταιρίας, που θα κάνει ντεμπούτο στην έκθεση του Παρισιού το φθινόπωρο.

Όμως, στα πλαίσια του εορτασμού των 25 χρόνων συνεργασίας με την VW και σε ένα ειδικό event που έγινε στο μουσείο της στην Πράγα, η τσέχικη εταιρία έδειξε ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο. Το μέγεθος του είναι αντίστοιχο με αυτό του Tiguan, και όπως βλέπεις από τις φωτογραφίες μόνο το εμπρός και πίσω μέρος είναι καλυμμένα, με το προφίλ να είναι αυτό που θα δούμε στην έκδοση παραγωγής.

skoda_kodiak_prototype (3)

Αυτό φημολογείται πως θα ονομαστεί Kodiak, αν και το πρωτότυπο η Skoda το ονομάζει A-Plus, με την επίσημη ονομασία να ανακοινώνεται σύντομα, καθώς η εταιρία έχει κατοχυρώσει το όνομα του. Ο πρόεδρος της εταιρίας, Bernhard Maier δήλωσε σχετικά:

Παρακαλώ περιμένετε κάποιες μέρες ακόμα. Χρειαζόμαστε τις τελικές εγκρίσεις από τις αρχές όλου του κόσμου, και από τη στιγμή που τις πάρουμε θα το πούμε.

Θα δανείζεται αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία του πρωτότυπου. Το Kodiak αναμένεται να γίνει το best-seller μοντέλο της εταιρίας, φέρνοντας νέους πελάτες στις αντιπροσωπείες της Skoda, αλλά δείχνοντας ταυτόχρονα το δρόμο για τα μελλοντικά SUV μοντέλα που θα παρουσιάσει. Είναι ήδη γνωστό ότι μετά το Kodiak θα ακολουθήσει ένα coupe SUV, το οποίο ίσως απευθυνθεί στην Κινέζικη αγορά και θα διαθέτει μια γρήγορη έκδοση, η οποία λογικά θα ονομαστεί vRS.

skoda_kodiak_prototype (2)

Όπως έχει δηλώσει παλιότερα ο πρόεδρος της εταιρίας, Bernhard Maier, η κατηγορία των SUV γνωρίζει τη μεγαλύτερη αύξηση στην αγορά. Αυτός ήταν ο λόγος για την Skoda να αποφασίσει να επενδύσει σε αυτή τη κατηγορία. Οι παραδοσιακές ιδιότητες ενός SUV -η υπερυψωμένη θέση καθισμάτων, η ορατότητα, ο αποθηκευτικός χώρος και η πρακτικότητα- συνάδουν με τις αξίες της Skoda, είπε ο Maier συμπληρώνοντας πως τα μελλοντικά μοντέλα της Skoda θα διαθέτουν μια πιο συναισθηματική σχεδίαση, παρόμοια με εκείνη που παρατηρείται στα πρωτότυπα, βασικός παράγοντας στην προσέλκυση νεότερων πελατών στη μάρκα.

Κατά την διάρκεια της εξέλιξης του, η Skoda έχει κατασκευάσει 47 πρωτότυπα, κάθε ένα από τα οποία χρειάζεται ένα μήνα για να κατασκευαστεί, και συνολικά έχουν διανύσει 700.000 χλμ. για την εξέλιξη.

Το αυτοκίνητο, μαζί με το Seat Ateca, θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της τσεχικής εταιρίας στο Kvasiny και βασίζονται στην MQB πλατφόρμα, που χρησιμοποιεί και το νέο VW Tiguan. Τα δύο νέα SUV θα αυξάνουν την ετήσια παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου στις 280.000, δημιουργώντας παράλληλα 1.300 νέες θέσεις εργασίας μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.