VW_emobility_04

Στην μοναδική, μέχρι στιγμής, αντιπροσωπεία που θα φιλοξενεί την Think Blue φιλοσοφία της Volkswagen στην Αττική, πραγματοποίησε η ελληνική εισαγωγική εταιρία ένα ειδικό event για την καλύτερη γνωριμία της ευρύτερης τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης, καθώς, κυρίως, μιας επαφής με τα τέσσερα αυτοκίνητα που έχει στην γκάμα της.

Ας τα πάρουμε, όμως, από την αρχή, η αντιπροσωπεία της Karenta στο Μαρούσι (Μαραθωνομάχων 23, πλησίον του The Mall Athens) είναι αυτή που θα έχει στην έκθεση της το e-up!, το e-Golf, το Golf GTE και το Passat GTE για να γνωρίσεις από κοντά την νέα στάση ζωής που υιοθετεί η μάρκα για το περιβάλλον. Από τις 18 μέχρι τις 24 του τρέχοντος μηνός θα μπορείς να μάθεις όποια λεπτομέρεια χρειάζεσαι για τα GTE μοντέλα (έτσι ονομάζει τα plug-in υβριδικά), καθώς και τα αμιγώς ηλεκτρικά.

VW_emobility_08

Θα μου πεις πως είναι δυνατόν να μιλάμε για ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, όταν δεν υπάρχουν τα παραμικρά κίνητρα (οικονομικά ή μη) από το κράτος και τους φορείς για την αγορά ενός τέτοιου μοντέλου, και κυρίως ενός στοιχειώδους δίκτυο υποδομών. Για να καταλάβεις την “καθυστέρηση” της ελληνικής αγοράς (κυριολεκτικής και μεταφορικής), χαρακτηριστικά αναφέρω ότι το 2015 από τα 75.805 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν, τα μόλις 67 ήταν PHEV ή ηλεκτρικά, όταν αντίστοιχα στην Ευρώπη, από τα σχεδόν 14,2 εκατ. οχήματα, αυτά ήταν 186.170. Με απλά μαθηματικά η αναλογία βγαίνει περίπου 1,32%, ενώ στην Ελλάδα 0,09%, ενώ μια σύγκριση με το 2014 δείχνει ότι στην Ευρώπη η αγορά διπλασιάστηκε (από τα 92.455 στα 186.170 αυτοκίνητα), με την Ελλάδα να σημειώνει αύξηση 8 αυτοκινήτων.

VW_emobility_11

Η πρώτη χώρα σε πωλήσεις τέτοιων αυτοκινήτων στην ήπειρο μας είναι η Ολλανδία, κάτι απολύτως φυσιολογικό καθώς εκεί υπάρχουν πάνω 1.000 δημόσιοι ταχυφορτιστές, όταν στην χώρα μας μόλις 2, και αυτοί σε δύο σημεία στην Αττική.

Παρότι η Tesla έχει βάλει τα γυαλιά σε όλες, ανεξαιρέτως, τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η ηλεκτροκίνηση ακόμα βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο. Τα πλεονεκτήματα, όμως, έστω και σε αυτό το στάδιο είναι περισσότερα από τα μειονεκτήματα. Έτσι, εκτός από απαιτούμενες ενέργειες για την μείωση των εκπομπών ρύπων, τα ηλεκτρικά προσφέρουν και μείωση εκπομπών θορύβου, με σημαντικά οφέλη στην υγεία των επιβατών. Υπό ιδανικές συνθήκες, το ανθρακικό αποτύπωμα μπορεί να είναι μηδενικό, όταν η φόρτιση γίνεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ). Εδώ να κάνω μια μικρή παρένθεση, καθώς στην Ελλάδα το 2015 το 15% της συνολικής μας ενέργειας ήρθε από ΑΠΕ, με στόχο το 2020 να φτάσει το 20%, όταν το μέσο όρο στην Ευρώπη μετά βίας φτάνει το 17%, και της Ολλανδίας είναι σε χαμηλό μονοψήφιο νούμερο.

VW_emobility_39

Συνεχίζοντας τα πλεονεκτήματα, ένας ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ πιο ανθεκτικός στη χρήση σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, και ο απλούστερος σχεδιασμός της μετάδοσης κίνησης και τα λιγότερα εξαρτήματα, απαιτούν πιο αραιή και απείρως πιο οικονομική συντήρηση. Χαρακτηριστικά, τα service του e-Golf τα πρώτα 5 χρόνια χρήσης του κοστολογούνται κάτω από τα €150 και τα πέντε χρόνια μαζί, καθώς εκτός από το κιβώτιο ταχυτήτων ένα EV δεν απαιτεί κάπου αλλού λάδι λίπανσης.

Τέλος, οι ηλεκτρικοί κινητήρες έχουν εξαιρετικά μεγάλο βαθμό απόδοσης, που στη καλύτερη των περιπτώσεων φτάνει το 96%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό των κινητήρων εσωτερικής καύσης φτάνει σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις το 35 με 40%. Δεν πρέπει να ξεχνάς την εμφάνιση της μέγιστης ροπής από τις 0 σ.α.λ., με την αστραπιαία απόκριση στις εντολές του πεντάλ του γκαζιού, και τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρουν τα ηλεκτρικά.

VW_emobility_05

Από την άλλη, τα κύρια μειονεκτήματα είναι τα εξής τρία: η περιορισμένη αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, ο μεγάλος χρόνος αναμονής για μια πλήρη φόρτιση, και το περιορισμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης. Αυτά ισχύουν (σχεδόν) παντού, αλλά διογκώνονται δραματικά στην Ελλάδα, που αν προσθέσεις την υψηλή τιμή απόκτησης είναι λογική η εικόνα που εμφανίζει η αγορά στην Ελλάδα.

VW_emobility_21

Παρόλα αυτά, το μέγεθος της Volkswagen δεν θα μπορούσε να την αφήσει αμέτοχη στις ραγδαίες εξελίξεις που βιώνει η αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της επιτυχίας της Tesla, του ερχομού κολοσσών όπως της Google και της Apple, αλλά και του dieselgate.

Έτσι, χθες το απόγευμα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για περίπου 15 χλμ. και τα τέσσερα αυτοκίνητα, παίρνοντας μια πολύ μικρή γεύση για του τι έχουν να προσφέρουν, που σαφώς θα εμπλουτιστεί όταν είναι διαθέσιμα για την εβδομαδιαία δοκιμή, με τον αναλυτικό τιμοκατάλογο των VW e-Mobility αυτοκίνητων να είναι διαθέσιμος εδώ.