[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

VW_emobility_04

Στην μοναδική, μέχρι στιγμής, αντιπροσωπεία που θα φιλοξενεί την Think Blue φιλοσοφία της Volkswagen στην Αττική, πραγματοποίησε η ελληνική εισαγωγική εταιρία ένα ειδικό event για την καλύτερη γνωριμία της ευρύτερης τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης, καθώς, κυρίως, μιας επαφής με τα τέσσερα αυτοκίνητα που έχει στην γκάμα της.

Ας τα πάρουμε, όμως, από την αρχή, η αντιπροσωπεία της Karenta στο Μαρούσι (Μαραθωνομάχων 23, πλησίον του The Mall Athens) είναι αυτή που θα έχει στην έκθεση της το e-up!, το e-Golf, το Golf GTE και το Passat GTE για να γνωρίσεις από κοντά την νέα στάση ζωής που υιοθετεί η μάρκα για το περιβάλλον. Από τις 18 μέχρι τις 24 του τρέχοντος μηνός θα μπορείς να μάθεις όποια λεπτομέρεια χρειάζεσαι για τα GTE μοντέλα (έτσι ονομάζει τα plug-in υβριδικά), καθώς και τα αμιγώς ηλεκτρικά.

VW_emobility_08

Θα μου πεις πως είναι δυνατόν να μιλάμε για ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, όταν δεν υπάρχουν τα παραμικρά κίνητρα (οικονομικά ή μη) από το κράτος και τους φορείς για την αγορά ενός τέτοιου μοντέλου, και κυρίως ενός στοιχειώδους δίκτυο υποδομών. Για να καταλάβεις την “καθυστέρηση” της ελληνικής αγοράς (κυριολεκτικής και μεταφορικής), χαρακτηριστικά αναφέρω ότι το 2015 από τα 75.805 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν, τα μόλις 67 ήταν PHEV ή ηλεκτρικά, όταν αντίστοιχα στην Ευρώπη, από τα σχεδόν 14,2 εκατ. οχήματα, αυτά ήταν 186.170. Με απλά μαθηματικά η αναλογία βγαίνει περίπου 1,32%, ενώ στην Ελλάδα 0,09%, ενώ μια σύγκριση με το 2014 δείχνει ότι στην Ευρώπη η αγορά διπλασιάστηκε (από τα 92.455 στα 186.170 αυτοκίνητα), με την Ελλάδα να σημειώνει αύξηση 8 αυτοκινήτων.

VW_emobility_11

Η πρώτη χώρα σε πωλήσεις τέτοιων αυτοκινήτων στην ήπειρο μας είναι η Ολλανδία, κάτι απολύτως φυσιολογικό καθώς εκεί υπάρχουν πάνω 1.000 δημόσιοι ταχυφορτιστές, όταν στην χώρα μας μόλις 2, και αυτοί σε δύο σημεία στην Αττική.

Παρότι η Tesla έχει βάλει τα γυαλιά σε όλες, ανεξαιρέτως, τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η ηλεκτροκίνηση ακόμα βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο. Τα πλεονεκτήματα, όμως, έστω και σε αυτό το στάδιο είναι περισσότερα από τα μειονεκτήματα. Έτσι, εκτός από απαιτούμενες ενέργειες για την μείωση των εκπομπών ρύπων, τα ηλεκτρικά προσφέρουν και μείωση εκπομπών θορύβου, με σημαντικά οφέλη στην υγεία των επιβατών. Υπό ιδανικές συνθήκες, το ανθρακικό αποτύπωμα μπορεί να είναι μηδενικό, όταν η φόρτιση γίνεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ). Εδώ να κάνω μια μικρή παρένθεση, καθώς στην Ελλάδα το 2015 το 15% της συνολικής μας ενέργειας ήρθε από ΑΠΕ, με στόχο το 2020 να φτάσει το 20%, όταν το μέσο όρο στην Ευρώπη μετά βίας φτάνει το 17%, και της Ολλανδίας είναι σε χαμηλό μονοψήφιο νούμερο.

VW_emobility_39

Συνεχίζοντας τα πλεονεκτήματα, ένας ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ πιο ανθεκτικός στη χρήση σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, και ο απλούστερος σχεδιασμός της μετάδοσης κίνησης και τα λιγότερα εξαρτήματα, απαιτούν πιο αραιή και απείρως πιο οικονομική συντήρηση. Χαρακτηριστικά, τα service του e-Golf τα πρώτα 5 χρόνια χρήσης του κοστολογούνται κάτω από τα €150 και τα πέντε χρόνια μαζί, καθώς εκτός από το κιβώτιο ταχυτήτων ένα EV δεν απαιτεί κάπου αλλού λάδι λίπανσης.

Τέλος, οι ηλεκτρικοί κινητήρες έχουν εξαιρετικά μεγάλο βαθμό απόδοσης, που στη καλύτερη των περιπτώσεων φτάνει το 96%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό των κινητήρων εσωτερικής καύσης φτάνει σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις το 35 με 40%. Δεν πρέπει να ξεχνάς την εμφάνιση της μέγιστης ροπής από τις 0 σ.α.λ., με την αστραπιαία απόκριση στις εντολές του πεντάλ του γκαζιού, και τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρουν τα ηλεκτρικά.

VW_emobility_05

Από την άλλη, τα κύρια μειονεκτήματα είναι τα εξής τρία: η περιορισμένη αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, ο μεγάλος χρόνος αναμονής για μια πλήρη φόρτιση, και το περιορισμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης. Αυτά ισχύουν (σχεδόν) παντού, αλλά διογκώνονται δραματικά στην Ελλάδα, που αν προσθέσεις την υψηλή τιμή απόκτησης είναι λογική η εικόνα που εμφανίζει η αγορά στην Ελλάδα.

VW_emobility_21

Παρόλα αυτά, το μέγεθος της Volkswagen δεν θα μπορούσε να την αφήσει αμέτοχη στις ραγδαίες εξελίξεις που βιώνει η αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της επιτυχίας της Tesla, του ερχομού κολοσσών όπως της Google και της Apple, αλλά και του dieselgate.

Έτσι, χθες το απόγευμα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για περίπου 15 χλμ. και τα τέσσερα αυτοκίνητα, παίρνοντας μια πολύ μικρή γεύση για του τι έχουν να προσφέρουν, που σαφώς θα εμπλουτιστεί όταν είναι διαθέσιμα για την εβδομαδιαία δοκιμή, με τον αναλυτικό τιμοκατάλογο των VW e-Mobility αυτοκίνητων να είναι διαθέσιμος εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”e-up!” ]

VW_emobility_28

Όπως προείπα, στην βάση της γκάμας υπάρχει το πλήρως ηλεκτρικό up!, με το κόστος αγοράς να αγγίζει τα €28.000, το οποίο όμως ακολουθεί ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού. Αν δεν κάνω λάθος είναι το μικρότερο αυτοκίνητο που διαθέτει ηλεκτρικό σύνολο, καθώς τοποθετείται κάτω από το BMW i3, εντυπωσιάζοντας με αυτό το τρόπο από το εκπληκτικό επίπεδο πρακτικότητας στην καθημερινή χρήση.

Το πρακτικά αθόρυβο 4-θέσιο αυτοκίνητο πόλης κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 82 ίππων και ροπής 210 Nm, άμεσα διαθέσιμη από τη στιγμή που θα ενεργοποιηθεί ο κινητήρας. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 12,4 δευτ., με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 130 χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα, έχει μέγιστη χωρητικότητα 18,7 kWh, τιμή που δίνει αυτονομία στο αυτοκίνητο βάρους 1.214 κιλών, στην καλύτερη των περιπτώσεων, 160 χλμ με μία μόνο φόρτιση. Η κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 11,7 kWh/100 χλμ., ενώ αυτή που έγραψε το trip computer μετά τη μικρή βόλτα μας ήταν 11,2 kWh/100 χλμ., έτσι με δεδομένη την τιμή των 0,198€ ανά kWh, η κάλυψη μίας απόστασης 100χλμ με το e-up! κοστίζει μόνον €2,32.

VW_emobility_40

Το βάρος της φτάνει τα 230 κιλά, ενώ ο χρόνος φόρτισης σε απλή οικιακή πρίζα (2,3 kW) χρειάζεται 7 ώρες για το 80% και 9 ώρες για το 100%. Με την τοποθέτηση ενός προαιρετικού Wallbox 3,6 kW (με κόστος περίπου €1.000) ο χρόνος φόρτισης πέφτει 4 και 6 ώρες αντίστοιχα, ενώ με τη χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος, το κόστος του οποίου ανέρχεται από τα €15.000 μέχρι τα €20.000 (γι’αυτό και συνήθως είναι δημόσιοι και όχι σπιτικοί) για το 80% χρειάζεται μόλις 30 λεπτά.

Η υποδοχή για τη φόρτιση της μπαταρίας του e-up! βρίσκεται κρυμμένη πίσω από το κλασικό πορτάκι της τάπας της βενζίνης. Στο βασικό εξοπλισμό διατίθεται και το σύστημα συνδυαστικής φόρτισης CCS (Combined Charging System), που έχει πιστοποιηθεί από τη Volkswagen και άλλους κατασκευαστές, και έχει τη δυνατότητα φόρτισης μέσω πηγής συνεχούς (DC), ή εναλλασσόμενου (AC) ρεύματος, δίνοντας σου τη δυνατότητα να φορτίσεις το αυτοκίνητό στους περισσότερους τύπους σταθμών φόρτισης, ανεξάρτητα με το είδος της πηγής και την τάση που προσφέρεται από αυτούς.

Το e-up! ξεχωρίζει από το τοξωτό σχήμα των LED φώτων ημέρας στον εμπρός προφυλακτήρα, ενώ γίνεται εμφανής η προσοχή που έχει δοθεί στην αεροδυναμική βελτίωση τόσο του εμπρός όσο και του κάτω μέρους του αυτοκινήτου. Ακόμα, διαθέτει χαρακτηριστικές ζάντες αλουμινίου 15’’, ενώ το λογότυπο e-up! στο πίσω μέρος και τα σήματα της Volkswagen είναι σε μπλε φόντο.

[/nextpage]

[nextpage title=”e-Golf” ]

VW_emobility_10

Ακολουθεί το e-Golf με το κόστος αγοράς να αγγίζει τα €38.900, το οποίο και αυτό διαθέτει υπερπλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, και αποτελεί αρκετά ολοκληρωμένη πρόταση, με βάσει το μέγεθος του πιο εμπορικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Το e-Golf κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα (με κωδικό EEM 85) αποδίδει 115 ίππους και ροπή 270 Nm, με τα 100 χλμ/ώρα να τα φτάνει σε 10,4 δευτ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση ενέργειας ανακοινώνεται στα 12,7 kW/100 χλμ., ενώ αυτή που έγραψε το trip computer μετά τη μικρή βόλτα μας ήταν 13,2 kWh/100 χλμ. Χάρη σε μία μοναδικά πρωτοποριακή τεχνολογία, στη βελτιωμένη αεροδυναμική (cD = 0.281, μειωμένος κατά 10% σε σχέση με τα υπόλοιπα Golf), και την τελειοποιημένη αντίσταση κύλισης (μειωμένη κατά επίσης 10%).

VW_emobility_13

Η μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα, έχει μέγιστη χωρητικότητα 24,2 kWh, που δίνει αυτονομία στο αυτοκίνητο που κυμαίνεται μεταξύ 130 και 190 χλμ, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και το στυλ οδήγησης. Η αυτονομία του e-Golf βελτιστοποιείται χάρη στα 4 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας αλλά και τα οδηγικά προφίλ, όλα στο βασικό εξοπλισμό.

Το συνολικό βάρος του e-Golf φτάνει τα 1.585 κιλά, με 318 από αυτά να είναι το βάρος της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Η συγκεκριμένη μπαταρία αποτελείται από 264 ανεξάρτητες κυψέλες, που ενσωματώνονται σε 27 στοιχεία (με 6 ή 12 κυψέλες το καθένα). Οι κυψέλες συνολικά έχουν ονομαστική τάση 323 V.

Volkswagen e-Golf

Ο χρόνος φόρτισης σε απλή οικιακή πρίζα (2,3 kW) χρειάζεται 10 ώρες για το 80% και 13 ώρες για το 100%. Με την τοποθέτηση ενός προαιρετικού Wallbox 3,6 kW (με κόστος περίπου €1.000) ο χρόνος φόρτισης πέφτει 6 και 8 ώρες αντίστοιχα, ενώ με τη χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος, για το 80% χρειάζεται μόλις 30 λεπτά.

Το e-Golf διαθέτει 3 επιλογές οδηγικών προφίλ: ‘Normal’, ‘Eco’ και ‘Eco+’. Μόλις το αυτοκίνητο ξεκινήσει ενεργοποιείται αυτόματα το πρόγραμμα ‘Normal’, για μεγαλύτερη αυτονομία, η πρώτη επιλογή είναι το πρόγραμμα ‘Eco’. Σαν αποτέλεσμα της συγκεκριμένης επιλογής είναι η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα να αποδίδεται στο μέγιστο βαθμό ισχύος 70 kW, και η ροπή εκκίνησης να φτάνει τα 220 Nm. Ταυτόχρονα, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου μειώνει την απόδοση του συστήματος κλιματισμού τροποποιώντας παράλληλα και την καμπύλη απόκρισης του γκαζιού. Το e-Golf μπορεί σε αυτή την επιλογή να επιτυγχάνει ταχύτητα μέχρι 115 χλμ/ώρα και να επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 13,1 δευτερόλεπτα. Στην επιλογή ‘Eco+’ η ηλεκτρονική μονάδα περιορίζει την μέγιστη ισχύ στα 55 kW και τη ροπή εκκίνησης στα 175 Nm. Την ίδια στιγμή η καμπύλη απόκρισης του γκαζιού γίνεται ακόμα πιο ευθύγραμμη και το σύστημα του κλιματισμού απενεργοποιείται. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 90 χλμ/ώρα και η επιτάχυνση γίνεται σε χαμηλότερους ρυθμούς. Παρόλα ταύτα υπάρχει και το kick-down – στις επιλογές ‘Eco’ και ‘Eco+’ – όπου ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να απαιτήσει την πλήρη ισχύ, τη μέγιστη ροπή και την τελική ταχύτητα των 140χλμ.

Volkswagen e-Golf

Εκτός από τα προγράμματα επιλογών οδηγικού στυλ, διατίθενται και οι 5 επιλογές του συστήματος επανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα: ‘D’ (χωρίς επανάκτηση ενέργειας), ‘D1′, D2′, ‘D3′ και ‘B’. Το σύστημα λειτουργεί ως εξής: Με τον επιλογέα στη θέση ‘D’ μπορείς τραβώντας ελαφρά προς τα αριστερά να επιλέξεις τα ‘D1′ (1x), ‘D2′ (2x) ή ‘D3′ (3x), ενώ τραβώντας το μοχλό προς τα πίσω ενεργοποιείται η επιλογή προγράμματος επανάκτησης ενέργειας ‘B’, που επιτυγχάνει τον ισχυρότερο βαθμό επιβράδυνσης και ανάκτησης ενέργειας.

Volkswagen e-Golf

Το πολύ καλά εξοπλισμένο e-Golf (που περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του το κορυφαίο σύστημα πλοήγησης/ήχου ‘Discover Pro’, αυτόματο σύστημα κλιματισμού, σύστημα θέρμανσης/αερισμού στάθμευσης, Park Pilot και Front Assist με City Emergency Braking), ξεχωρίζει από τις αλουμινένιες ζάντες τύπου ‘Astana’, και από τα φώτα LED. Τα φώτα LED καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια από τα αντίστοιχα xenon, ενώ αποδίδουν καλύτερα. Το ίδιο οικονομικά είναι και τα – επίσης LED – φώτα ημέρας με το ιδιαίτερο σχέδιο σε σχήμα ‘C’, που αποτελεί και κοινό γνώρισμα της εμφανισιακής ταυτότητας όλων των ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας. Όπως και στο Golf GTI, μόνο που εδώ είναι μπλε αντί για κόκκινο, το διακοσμητικό φιλέτο στο κάτω μέρος της μάσκας συνεχίζει και κάτω από τα φωτιστικά σώματα, υπογραμμίζοντας τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του μοντέλου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Golf GTE” ]

Volkswagen Golf GTE

Περνώντας στα plug-in υβριδικά μοντέλα της γερμανικής εταιρίας, το best seller της πωλείται για €37.950 και έχει 8 κύρια χαρακτηριστικά.

  1. Το Golf GTE μπορεί να διανύσει έως και 50χλμ κινούμενο μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του, με την συνολική αυτονομία του είναι περίπου 940χλμ.
  2. Η μέση κατανάλωση (NEDC) ανακοινώνεται στα 6 λίτρα/100 χλμ και 11.4 kWh/100 χλμ και 37 γρ/χλμ οι εκπομπές του CO2.
  3. Με το GTE, το Golf γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που προσφέρει όλα τα διαθέσιμα συστήματα κίνησης.
  4. Το νέο Golf GTE συνδυάζει σε ένα αυτοκίνητο, την οδήγηση μηδενικών εκπομπών και την τεράστια αυτονομία.
  5. Ο υπερτροφοδοτούμενος TSI κινητήρας αποδίδει 150 άλογα και 250 Nm και ο ηλεκτροκινητήρας 102 άλογα και 330 Nm
  6. Η συνδυαστική ισχύς του αυτοκινήτου φτάνει τα 204 άλογα, με μέγιστη ροπή 350 Nm.
  7. Το GTE είναι το τρίτο μέλος της οικογένειας Golf ‘GT’, μετά τα GTI και GTD, διαθέτοντας το ίδιο σπορ DNA.
  8. Το νέο Golf GTE έχει τελική ταχύτητα 222 χλμ/ώρα και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 7,6 δευτ.

Volkswagen Golf GTE

Με το πάτημα ενός πλήκτρου και μόνο, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, όπως το e-Golf, και μπορεί να ικανοποιήσει όσους κάνουν περίπου 40 χλμ. ημερησίως. Έπειτα μπορείς να φορτίσεις την μπαταρία υψηλής τάσης, συνδέοντας το αυτοκίνητο με την οικιακή παροχή σε 3 ώρες και 45 λεπτά για το 100% ή σε 2 ώρες και 15 λεπτά με το ειδικό wall box.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου απαρτίζεται κυρίως από μονάδες κυψελών, μονάδα σύνδεσης (battery junction box/BJB), και ρυθμιστή διαχείρισης ενέργειας (battery management controller/BMC). Κάθε μία από τις 8 μονάδες περιέχει 12 κυψέλες μαζί με τα ηλεκτρονικά τους. Η τάση των κυψελών κυμαίνεται από 250 V έως 400 V, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης. Έχει ενεργειακή χωρητικότητα 8,7 kWh και βάρος 120 κιλά, με την Volkswagen να παρέχει εγγύηση μπαταρίας για 8 χρόνια, ή για 160.000 χλμ., τόσο στο Golf όσο και σε όλα τα μοντέλα που διαθέτουν μπαταρίες.

Volkswagen Golf GTE

Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται μέσω του φρεναρίσματος είτε από τον κινητήρα, ο οποίος μετατρέπεται σε γεννήτρια. Έτσι, ακόμα και σε μεγάλα ταξίδια, χάρη στα συστήματα ελέγχου του Golf GTE, μπορείς να εξασφαλίσεις ότι θα έχεις στη διάθεσή σου αρκετή ηλεκτρική ενέργεια, ώστε να μπορείς να κινηθείς πάλι με ηλεκτροκίνηση στην είσοδο στην πόλη.

Ακόμα, υπάρχει η επιλογή GTE με το πάτημα ενός πλήκτρου. Σε αυτό το πρόγραμμα χρησιμοποιείται σε πλήρη ισχύ ο κινητήρας TSI και επιταχύνει μέχρι τα 60 χλμ/ώρα σε μόλις 4,9 δευτ., και μέχρι τα 100 σε 7,6 δευτ. Εκείνο που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζεται ο βενζινοκινητήρας με τον ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζοντας στο Golf GTE μία εντυπωσιακή δύναμη ώθησης, που εκφράζεται και μέσα από την τιμή της μέγιστης ροπής των 350 Nm. Όταν η επιλογή είναι μόνο η ηλεκτροκίνηση, η τελική ταχύτητα του Golf GTE φτάνει τα 130 χλμ/ώρα.

Volkswagen Golf GTE

Το αυτοκίνητο διαθέτει νέο 6-τάχυτο κιβώτιο, και ο ηλεκτροκινητήρας, ο συμπλέκτης απεμπλοκής, και ο διπλός συμπλέκτης (DSG) αποτελούν ένα σώμα. Για να ενσωματωθεί απόλυτα ο ηλεκτροκινητήρας στο κιβώτιο, οι μηχανικοί μετακίνησαν τον 1.4 TSI κατά 57,5 χλστ προς τα αριστερά – κοιτάζοντας το χώρο του κινητήρα από εμπρός. Με εξαίρεση της μηχανικά ενεργοποιούμενης σχέσης parking lock, το DSG ελέγχεται ολοκληρωτικά από μία ηλεκτρουδραυλική μονάδα (mechatronics). Όπως και στα 6-τάχυτα και 7-τάχυτα κιβώτια DSG των συμβατικών μοντέλων, στο νέο DSG η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω γραναζιών σε δύο άξονες με το δικό του συμπλέκτη ο καθένας (ένας για τις μονές ταχύτητες και ένας για τις ζυγές). Οι δύο συμπλέκτες (K1 και K2) είναι κατασκευασμένοι ώστε να διαχειρίζονται ροπή μέχρι και 400 Nm ο καθένας. Η μέγιστη ροπή που διαχειρίζεται ο συμπλέκτης απεμπλοκής (K0) του TSI, είναι 350 Nm.

Volkswagen Golf GTE

Το Golf GTE μπορεί να οδηγηθεί με 5 διαφορετικά προγράμματα κίνησης, και μπορείς να ελέγξεις μέσα από την οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στο ταμπλό, ποια επιλογή είναι ενεργοποιημένη. Μόλις το αυτοκίνητο πάρει μπροστά, επιλέγεται αυτόματα το πρόγραμμα μηδενικών εκπομπών “E-mode” – όπου το Golf GTE λειτουργεί όπως ακριβώς και το e-Golf (το Golf GTE ξεκινά με τον κινητήρα TSI μόνο εφόσον δεν επαρκεί η ενέργεια της μπαταρίας, ή εφόσον η εξωτερική θερμοκρασία είναι πολύ χαμηλή).

Volkswagen Golf GTE

Μόλις το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πέσει πολύ χαμηλά, ή όταν απαιτηθεί η μέγιστη ισχύς από τον οδηγό, τότε το σύστημα περνάει αυτόματα στο πρόγραμμα “Battery Hold”, απενεργοποιώντας την επιλογή “E-mode” και το Golf GTE λειτουργεί πλέον σαν ένα κλασικό υβριδικό μοντέλο. Σε αυτή τη φάση η μπαταρία φορτίζεται με τη μέθοδο της ανάκτησης ενεργείας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης ή του φρεναρίσματος, και το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί εναλλάξ ή συγχρόνως και τον TSI και τον ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Σε αυτή τη φάση, η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης διατηρείται μόνιμα σε μία σταθερή τιμή. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μόνος του οποιαδήποτε στιγμή το πρόγραμμα “Battery Hold”, μέσα από το μενού “Car” του συστήματος ‘infotainment’.

Volkswagen Golf GTE

Μέσα από το μενού του συστήματος infotainment, μπορείς να επιλέξεις και άλλα προγράμματα: “Hybrid Auto”, όπου η αποθηκευμένη στην μπαταρία υψηλής τάσης ενέργεια χρησιμοποιείται υποβοηθητικά στον κινητήρα TSI, ελαχιστοποιώντας έτσι την κατανάλωση, και “Battery Charge”. Από αυτή την οθόνη επιλογών του μενού, ο οδηγός μπορεί να περάσει και στα προγράμματα “E-mode” ή “Battery Hold”. Εν συντομία, τα 5 προγράμματα είναι :

  • “E-mode”
  • “GTE mode”
  • “Battery Hold”
  • “Battery Charge”
  • “Hybrid Auto”

Volkswagen Golf GTE

Οπτικά, το Golf GTE είναι πολύ καλά εξοπλισμένο. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός με τους -επίσης LED- προβολείς ημέρας (με το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σχήμα ‘C’ ενσωματωμένα στον εμπρός προφυλακτήρα), πίσω σκούρα LED, και ζάντες αλουμινίου 17’’. Η κλασική κόκκινη ρίγα που στολίζει τη μάσκα και τους προβολείς του Golf GTΙ, στο Golf GTE, έχει δώσει τη θέση της σε αντίστοιχη μπλε απόχρωσης. Στα βασικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού συμπεριλαμβάνονται τα σπορ καθίσματα σε στυλ GTI (στο GTE: ταπετσαρία με τα κλασσικά καρό σχέδια σε μπλε αποχρώσεις), σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, επενδύσεις ταμπλό και θυρών σε μαύρο χρώμα, σύστημα Infotainment Composition Media με οθόνη 6.5’’, φωτισμός Ambient σε μπλε απόχρωση, υπηρεσίες online μέσω κινητού, επιλογή “GTE mode” με e-boost ψηφιακό ήχο του κινητήρα, ατσάλινα πεντάλ, μπλε ραφές στο τιμόνι και το λεβιέ των ταχυτήτων.

[/nextpage]

[nextpage title=”Passat GTE” ]

Volkswagen Passat GTE

H Volkswagen παρουσίασε στην έκθεση του Παρισιού του 2014 το Passat GTE, την plug-in υβριδική έκδοση του νέου Passat. και έχει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά οδήγησης με το Golf. Το αυτοκίνητο κοστίζει €52.000, με την station wagon να επιβαρύνεται με €1.400. Οπτικά ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα Passat από τα μπλε διακοσμητικά, τον νέο μπροστά προφυλακτήρα με τα χαρακτηριστικά “C” LED φώτα ημέρας, τις μεγάλες ζάντες, τον μπλε κρυφό φωτισμό στο εσωτερικό, τον νέο επιλογέα ταχυτήτων, τις μπλε ραφές και το κοφτό τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι.

VW_emobility_24

Κίνηση παίρνει από τον ίδιο 1.400αρη TSI απόδοσης 156 ίππων και ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 85 kW (115 ίππων) με 400 Nm ροπής. Συνδυαστικά, το υβριδικό σύνολο παράγει 218 άλογα με τη κίνηση να περνά στον δρόμο μέσω ενός 6-τάχυτο DSG κιβωτίου. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε λιγότερο από 7.4 δευτερόλεπτα (7.6 η station wagon), με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ/ώρα. Έχει μέση κατανάλωση 1.7 λίτρα/100 χλμ και εκπέμπει 39 γρ/χλμ CO2.

Volkswagen Passat GTE und Passat GTE Variant

Τα χιλιόμετρα που διανύονται μόνο με ηλεκτροκίνηση, είναι σχεδόν ανέξοδα: με δεδομένο το κόστος των 0,198€/kWh (μέση τιμή κιλοβατώρας με λοιπές χρεώσεις Δικτύου Μεταφοράς και Δικτύου Διανομής το 2015), και κατανάλωση 12,2 kWh, τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν μόνο €2,42.

Volkswagen Passat GTE

Με τα 50 λίτρα του ρεζερβουάρ του και σε συνδυασμό με τις πλήρως φορτισμένες μπαταρίες ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 9,9 kWh (1,2 kWh μεγαλύτερες από αυτές του Golf GTE) και βάρους 125 κιλών, το Passat GTE έχει συνολική αυτονομία 1.000 χλμ. Η πλήρη φόρτιση των μπαταριών διαρκεί 4 ώρες και 10 λεπτά με χρήση απλής πρίζας, ενώ με το wallbox, ο χρόνος μειώνεται στις 2,3 ώρες. Τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μπορείς να τα βρεις εδώ.

[/nextpage]