GP CINA F1/2016

Το 2014 αποτέλεσε χρονιά-ορόσημο για τη Formula 1. Το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα πέρασε σε μια άλλη εποχή, η οποία χαρακτηρίζεται από turbo V6 κινητήρες. Μαζί με τα νέα power units, τα μονοθέσια υποχρεώθηκαν σε ακόμα περισσότερους περιορισμούς, όπως για παράδειγμα η κατανάλωση καυσίμου, με το όριο για τον κυριακάτικο αγώνα να είναι στα 100 κιλά, κάτι που αναγκάζει τους οδηγούς να εξοικονομούν καύσιμο για να φτάσουν μέχρι τον τερματισμό.

Εξοικονόμηση καυσίμου σημαίνει αυτομάτως μειωμένη ταχύτητα, γεγονός που αντίκειται στην έννοια της Formula 1. Αυτό ουδόλως φαίνεται πως έχει απασχολήσει τους υπεύθυνους τους αθλήματος, καθώς προσπαθούν να μας πείσουν για το «κατόρθωμα» της μειωμένης κατανάλωσης.

Τα πράγματα, όμως, είναι διαφορετικά όσον αφορά τις ομάδες. Τη νέα σεζόν, τα μονοθέσια θα είναι πιο φαρδιά με πιο φαρδιά ελαστικά, συνεπώς η αντίσταση του αέρα θα είναι μεγαλύτερη, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Οι κανονισμοί του 2017 αναμένεται να οριστικοποιηθούν μέχρι τις 30 Απριλίου, με τη συνεδρίαση του Strategy Group και της Επιτροπής της Formula 1 την ερχόμενη Τρίτη κι ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν είναι η κατάργηση των 100 κιλών καυσίμου ανά αγώνα.

Φυσικά και δε θεωρείται βέβαιο πως θα καταργηθεί το όριο των 100 κιλών, ωστόσο οι ομάδες εμφανίζονται υπέρ της αλλαγής αυτής, καθώς παραδέχονται πως, αν τελικά παραμείνει το όριο, οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν σημαντικά μεγαλύτερη διαχείριση καύσιμου τις Κυριακές. Αυτό δεν αρέσει ούτε στους οδηγούς, που ζητούν απεγνωσμένα να κινούνται όσο το δυνατόν περισσότερο με τέρμα γκάζι, ούτε φυσικά στους οπαδούς, οι οποίοι έχουν φτάσει σε όριά τους με όλους αυτούς τους περιορισμούς.