Χάνει χρήματα η Tesla από το Model 3 στα $35.000;

Σχετικά άρθρα

Tesla_Model_3_01

Η απάντηση σύμφωνα με την Tesla, είναι σαφώς “όχι” αλλά πριν καταλήξουμε εκεί, ας δούμε το πώς φτάσαμε να αναρωτιόμαστε για κάτι τέτοιο.  Η ιστορία ξεκίνησε από τον Jon Bereisa, CEO της Auto Lectrification και πρώην επικεφαλής του προγράμματος της Chevrolet για το Volt. Ο Bereisa λοιπόν, επισήμανε την αργή πρόοδο στην τεχνολογία των μπαταριών ιόντων-λιθίου κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την διατήρηση του κόστους ανά κιλοβαττώρα σε σχετικά υψηλά επίπεδα. Σε μία ανάλυση του “factory variable cost” του Model 3, ο Bereisa καταλήγει ότι είναι κατά $1.510 υψηλότερο από την τιμή του βασικού μοντέλου στα $35.000 ενώ υπολογίζει ότι το κόστος των μπαταριών της Tesla, φτάνει τα $260/kWh.

Έπειτα από την ανάλυση του Bereisa όμως, την σκυτάλη πήρε ο Jeff Evanson που έχει την θέση Αντιπροέδρου των Investor Relations στην Tesla. Αυτός, κατά την “υπεράσπιση” του Model 3 αλλά και της Tesla, μας έδωσε ορισμένες ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Πρώτον, τόνισε ότι το Model 3 δεν θα είναι εξ ολοκλήρου αλουμινένιο αλλά “μόνο” εν μέρει. Δεύτερον, είπε ότι το κόστος των μπαταριών του Model S είναι ήδη κάτω από τα $190/kWh και ότι το Model 3 θα διαθέτει μικρότερη των 60 kWh μπαταρία.

Ο Bereisa όμως εξακολουθεί να είναι σκεπτικός όσον αφορά στο κόστος των μπαταριών. Ακόμα και αν το Model 3 δεν χρειάζεται μπαταρία 60 kWh για να πετύχει αυτονομία μεγαλύτερη των 320 χιλιομέτρων, υπολογίζει ότι η χαμηλότερη τιμή πώλησης των μπαταριών –συμπεριλαμβανομένου κέρδους της τάξης του 40%- με τη τρέχουσα τεχνολογία, είναι τα $190/kWh ενώ συμπληρώνει, ότι το factory variable cost περιλαμβάνει εξαρτήματα, υλικά και κόστος κατασκευής αλλά αφήνει έξω κόστη όπως η υποτίμηση, το R&D κ.ά. Κατά συνέπεια, οι κατασκευαστές βάζουν ένα markup της τάξης του 45-55% επί του FVC για να μην χάνουν χρήματα. Με την ίδια λογική, η Tesla πρέπει να πουλά το Model 3 τουλάχιστον $10.000 πάνω από την τιμή που το πουλά τώρα. Το μόνο σίγουρο σε αυτή την υπόθεση, είναι ότι εμείς, σαν καταναλωτές και σαν απλοί οπαδοί της αυτοκίνησης, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ποιος έχει δίκιο.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Genesis G80 EV Magma Concept

Στο περίπτερο της Genesis στην έκθεση του Πεκίνου βρίσκεται το G80 EV Magma Concept, με το πρωτότυπο να ξεχωρίζει από το νέο bodykit κατασκευασμένο...

Τέσσερα πρωτότυπα από την Nissan

Τα πρωτότυπα Epoch, Evo, Epic και Era παρουσίασε στην έκθεση του Πεκίνου η Nissan, πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Dongfeng Motor. Πρόκειται...

Δύο νέα ηλεκτρικά παρουσίασε η Toyota στη Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου η Toyota παρουσίασε τα bZ3C και bZ3X, δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Κίνας. Αποτελούν τις...

Mazda EZ-6 και Arata concept

Στην έκθεση του Πεκίνου η Mazda παρουσίασε τη νέα γενιά του 6. Ονομάζεται EZ-6, αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία Changan Mazda και θα είναι διαθέσιμο...