GP SPAGNA F1/2016

Με μια «ξερή» ανάγνωση των χρόνων, θα αποφανθείς ότι η Ferrari δείχνει σημάδια της ταχύτερης ομάδας στην ισπανική πίστα. Τα πράγματα, όμως, δεν είναι ακριβώς έτσι. Μπορεί η Scuderia να σημείωσε το «1-2» στο FP1, και μάλιστα η διαφορά από τη Mercedes να είναι στο μισό δευτερόλεπτο, ωστόσο η ερμηνεία είναι διαφορετική αν σκεφτούμε ότι η Ferrari ήταν η μοναδική ομάδα που έβαλε τη μαλακή γόμα, κάτι που της έδωσε σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων.

Ο Sebastian Vettel ήταν, λοιπόν, ο ταχύτερος, με τον Kimi Raikkonen να είναι 1 δέκατο πίσω από τον τετράκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Στην τρίτη θέση ο Nico Rosberg, μπροστά από τους Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Carlos Sainz, Felipe Massa και τον Fernando Alonso που συμπλήρωσε την 10άδα. Ας δούμε τα κυριότερα από τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά.

Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 16°C στον αέρα και τους 23°C στο οδόστρωμα. Και οι 22 οδηγοί πραγματοποίησαν αρκετά γρήγορα το installation lap, με τις δύο Mercedes να είναι αυτές που γράφουν τους πρώτους χρόνους. Ο Rosberg ήταν πρώτος με το 1:26.9, αλλά ο Hamilton, που είχε βελτιωμένη MGU-H, την 4η για φέτος, απάντησε γρήγορα, μειώνοντας τη συγκεκριμένη επίδοση κατά 1 δευτερόλεπτα, για να γράψει ο Rosberg στη συνέχεια το 1:25.4.

Ο Γερμανός παρέμενε μπροστά, όμως η διαφορά τους είχε πέσει στα 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου, όσο οι υπόλοιποι οδηγοί ξεκίνησαν να βγαίνουν στην πίστα για να γράφουν χρονομετρημένους γύρους. Ο Raikkonen βρέθηκε πίσω από τις δύο Mercedes, στα 2,5 δέκατα, πολύ μπροστά από τις δύο Williams, που δεν μπορούσαν να σπάσουν το 1:26.

Πρόβλημα στην VJM09 του Perez, η οποία έβγαζε καπνό από το πίσω μέρος. Ο Μεξικανός επέστρεψε στα pits, τη στιγμή που ο Vettel σημείωνε τον ταχύτερο χρόνο, με 1:25.1, δύο δέκατα ταχύτερα από τον Rosberg. Ένα μικρό τετ-α-κε για τον Massa στη στροφή 5, όσο ο Rosberg προσπάθησε ανεπιτυχώς να πάρει την κορυφή, με τον Vettel να βρίσκει ακόμα περισσότερη ταχύτητα, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:25.0.

Ο οδηγός της Mercedes πίεσε ακόμα περισσότερο και το αποτέλεσμα ήταν το 1:24.8, βάζοντας το όνομά του στην πρώτη θέση. Ο Ricciardo κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Bottas, στην 5η θέση, ωστόσο η διαφορά του από τον Raikkonen ήταν 8 δέκατα, γεγονός που έδειχνε τη μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο κορυφαίων ομάδων με τους υπόλοιπους.

Με 50 λεπτά να μένουν για το τέλος, κανένα μονοθέσιο δε βρισκόταν στην πίστα. Ο Raikkonen ήταν ο πρώτος που βγήκε έξω και μάλιστα με τα μαλακά ελαστικά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το 1:24.0, με τον Rosberg να προσπαθεί με τη μέση γόμα, αλλά να μην καταφέρνει κάτι καλύτερο από το 1:24.4, όντας δύο δέκατα μπροστά από τον Hamilton.

Είχαμε μπει στο τελευταίο μισάωρο τις διαδικασίας και ο Vettel είχε τη μαλακή γόμα στην SF16-H. Ο Γερμανός το εκμεταλλεύτηκε, έτσι έγινε ο πρώτος που κατεβαίνει το 1:24, με επίδοση στο 1:23.9. Οι δύο Mercedes ακόμα δεν είχαν επιλέξει τη μαλακότερη γόμα για να δείξουν την ταχύτητά τους, όσο ο Ocon παρέμενε στα pits, έχοντας πρόβλημα στην RS16.

Οι δύο Ferrari βρισκόταν στο «1-2» και παρακολουθούσαν τη δράση από το γκαράζ της ιταλικής ομάδας. Η θερμοκρασία οδοστρώματος είχε ανέβει στους 32°C και οι οδηγοί προετοιμαζόταν για τα τελευταία τους χιλιόμετρα, καθώς έμεναν 15 λεπτά για να μηδενιστεί το χρονόμετρο, με τις κάμερες να πέφτουν στη νέα, εξαιρετικά περίπλοκη εμπρός αεροτομή της McLaren.

Ο Vettel γυρνούσε με τα μαλακά ελαστικά, ώστε να πάρει δεδομένα για τη φθορά τους. Κανένας άλλος δεν ακολουθούσε το πρόγραμμα του Γερμανού και της Ferrari όσον αφορά τα μαλακά ελαστικά και το χρονόμετρο μηδενίστηκε με τον Vettel να σταματά στο τέλος του pit lane, καθώς το φανάρι έγινε κόκκινο όταν περνούσε από το σημείο για ακόμα έναν γύρο.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας.