Airscarf


Η Mercedes προσφέρει στα ανοικτά αυτοκίνητά της το σύστημα Airscarf, τους αεραγωγούς που βρίσκονται στα προσκέφαλα των cabrio οχημάτων της (C-Class Cabriolet,  S-Class Cabriolet, E-Class Cabriolet, SLK/SLC, SL-Class και SLS roadsters) και διοχετεύουν ζεστό αέρα γύρω από τον λαιμό των επιβατών, δίνοντας τους έτσι την δυνατότητα να οδηγήσουν το αυτοκίνητό τους με ανοικτή την οροφή, ακόμη και τις ημέρες που δεν έχει τόση ζέστη.

Ωστόσο η πατέντα αυτή δεν την ανήκει όπως αποφάσισε γερμανικό δικαστήριο. Η γερμανική εταιρίας βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με την Ludwig Schatzinger για περισσότερα από 10 χρόνια για το συγκεκριμένο θέμα, με το δικαστήριο να αποφασίζει τελικά υπέρ της Ludwig Schatzinger.

Η απόφαση που πάρθηκε στις 1ο του Μάη, υποχρεώνει την Mercedes να μην προσφέρει από εδώ και στο εξής το συγκεκριμένο σύστημα στα αυτοκίνητά της, ενώ παράλληλα της ζητήθηκε να παρουσιάσει στοιχεία πωλήσεων όσων μοντέλων έχει πουλήσει μέχρι σήμερα και διαθέτουν το συγκεκριμένο σύστημα, ώστε να καταβληθεί η σχετική αποζημίωση, για διαφυγόντα κέρδη, στην Ludwig Schatzinger. Φυσικά οι κάτοχοι των αυτοκινήτων που έχουν ήδη πουληθεί, δεν επηρεάζονται.

Το δικαστήριο παράλληλα ζητά από την Mercedes να σταματήσει όποια διαφημιστική καμπάνια τρέχει με την συγκεκριμένη τεχνολογία. Η πατέντα της Ludwig Schatzinger, είχε κατοχυρωθεί το 1996 και λήγει στις 25 Δεκεμβρίου του 2016. Από τότε και στο εξής, η Mercedes θα μπορεί να χρησιμοποιεί ξανά το σύστημα Airscarf.

Παρόμοια συστήματα προσφέρουν η Audi και η Peugeot, αλλά για την ώρα δεν είναι γνωστό εάν η απαγόρευση του δικαστηρίου ισχύει και γι’αυτές. Όπως αναφέρουν γερμανικά δημοσιεύματα, και η ανοικτή BMW Σειρά 4 διαθέτει παρόμοιο σύστημα που και αυτό κατά πάσα πιθανότητα παραβιάζει την πατέντα της Ludwig Schatzinger.