car-emissions

Έγγραφα που έδωσε στη δημοσιότητα το Κέντρο Διεθνούς Περιβαλλοντικού Δικαίου (CIEL), αποκαλύπτουν, πως οι πετρελαϊκές εταιρείες γνώριζαν για τις επιπτώσεις των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα, πολλά χρόνια πριν, από ό,τι θα περίμενες. Τα έγγραφα, αναφέρουν πως οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες, όπως η Shell, η ExxonMobil, Phillips Petroleum Company και Chevron, είχαν καταθέσει διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τεχνολογίες που θα μπορούσαν να διευρύνουν την χρήση εναλλακτικών πηγών καυσίμων, αλλά και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την δεκαετία του 1960.

Τα έγγραφα αποκαλύπτουν πως οι εταιρίες είχαν καταθέσει 18 διπλώματα ευρεσιτεχνίας, ανάμεσά τους και μια διαδικασία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλη υδρογόνου, αλλά και έναν κινητήρα που μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, αυξάνοντας ταυτόχρονα την αποδοτικότητα των καυσίμων. Ο πρόεδρος του CIEL, Carroll Muffett, δήλωσε:

Τα ευρήματα προσθέτουν νέα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η πετρελαϊκή βιομηχανία εργάστηκε για να υπονομεύσει ενεργά την εμπιστοσύνη του κοινού στην επιστήμη του κλίματος και την ανάγκη για δράση για το κλίμα, ακόμη και όταν γνώριζε πως οι κίνδυνοι για το κλίμα ήταν αυξανόμενοι.

Οι πετρελαϊκές εταιρείες είχαν μια πρώτη ευκαιρία να γνωρίζουν την επιστήμη του κλίματος. Επέλεξαν μια διαφορετική πορεία.Το κοινό αξίζει να γνωρίζει το γιατί.

Όπως προκύπτει από τα έγγραφα, οι επικεφαλής της ένωσης Western Oil and Gas Association, συναντήθηκαν το 1946 για να συζητήσουν για την αυξανόμενη απειλή της ρύπανσης, σχηματίζοντας μια επιτροπή για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις. Η επιτροπή αυτή χρηματοδότησε μια έρευνα, που κράτησε δύο δεκαετίες, σχετικά με τις επιπτώσεις των ορυκτών καυσίμων στα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Τις δεκαετίας του 1960 και του 1970, επιστήμονες των Esso, Shell, Phillips Petroleum Company και Chevron εργάστηκαν για να εξερευνήσουν τις τεχνολογίες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην μείωση της αύξησης των επιπέδων του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, αναζητώντας τρόπους για την ελαχιστοποίηση των ατμοσφαιρικών ρύπων στα οχήματα, αλλά ταυτόχρονα εργαζόταν σε νέες τεχνολογίες εξόρυξης πετρελαίου στην Αρκτική, αλλά και σε τεχνικές χειραγώγησης του καιρού.

Το 1968, επιστήμονες από το Ινστιτούτο Έρευνας του Στάνφορντ παρουσίασαν τα ευρήματα στο API (American Petroleum Institute). Εκεί, οι επιστήμονες έκαναν γνωστό πως το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, είναι υπεύθυνο για το λιώσιμο των πάγων και την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, ζητώντας την ανάληψη δράσης για τη δημιουργία μιας τεχνολογίας που θα έθετε υπό έλεγχο τις εκπομπές CO2. Ωστόσο το API, απάντησε στους επιστήμονες, πως ήταν επιφυλακτικό σχετικά με τα πορίσματα της ερευνάς τους.