Mitsubishi-Autonomous

Σύμφωνα με την Εθνική Αστυνομική Υπηρεσία της Ιαπωνίας, απαγορεύονται οι δοκιμές αυτόνομων οχημάτων στους δημόσιους δρόμους. Οι αρχές της Ιαπωνίας αναφέρουν πως οι δοκιμές θα πρέπει να γίνονται με οχήματα που έχουν έναν άνθρωπο πίσω από το τιμόνι, ο οποίος θα είναι σε θέση να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος, σε περίπτωση που οι υπολογιστές του σταματήσουν να λειτουργούν ή παρουσιάσουν δυσλειτουργία.

Επιπλέον, τα οχήματα που θα δοκιμάζονται σε δημόσιους δρόμους πρέπει να εξοπλίζονται και με ένα μαύρο κουτί, παρόμοιο με αυτό των αεροπλάνων, το οποίο και θα καταγράφει όλα τα δεδομένα. Έτσι, σε περίπτωση ατυχήματος, τα δεδομένα που έχει καταγράψει το μαύρο κουτί θα δώσουν την απάντηση με το τι πήγε στραβά. Οι Ιαπωνικές αρχές επεξεργάζονται ένα σύστημα ταξινόμησης των αυτόνομων αυτοκινήτων τεσσάρων επιπέδων, με το 1ο επίπεδο να αφορά τα οχήματα που διαθέτουν κάποιες αυτοματοποιημένες λειτουργίες, το 2ο επίπεδο τα οχήματα που μπορούν να επιταχύνουν, να φρενάρουν και να αναλαμβάνουν τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης, το 3ο επίπεδο αφορά τα περιορισμένης χρήσης αυτόνομα οχήματα, με τον οδηγό να μπορεί να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, όταν είναι απαραίτητο, αλλά στο μεγαλύτερο μέρος του χρόνου, το αυτοκίνητο θα οδηγεί μόνο του, ενώ το 4ο επίπεδο αφορά τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, που δεν απαιτούν την παρουσία ανθρώπου.

Το καλοκαίρι, οι αρχές τς Ιαπωνίας θα αναλύσουν τις απαραίτητες νομοθετικές τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν ώστε τα αυτόνομα αυτοκίνητα να μπορούν να κάνουν δοκιμές σε δημόσιους δρόμους, με το μεγαλύτερο ερώτημα να είναι το ποιος θα ευθύνεται νομικά σε περίπτωση ατυχήματος.