Renault Clio facelift 2016 (5)

Η Renault παρουσιάζει την ανανεωμένη έκδοση του Clio, του οποίου η τέταρτη γενιά βρίσκεται στην αγορά από το 2012, με την facelift έκδοση να κρίνεται επιβεβλημένη, προκειμένου το μοντέλο να παραμείνει φρέσκο για κάποια χρόνια ακόμη στην αγορά.

Το Clio facelift αποκτά νέο μπροστά μέρος αποτελούμενο από νέα γρίλια, νέα LED φωτιστικά σώματα (διαθέσιμα και ως LED Pure Vision). Υπάρχουν επίσης νέοι προφυλακτήρες, νέες ζάντες, τέσσερα νέα χρώματα (Rouge Intense, Gris Titanium, Bleu Iron, Blanc Nacre) και νέα διακοσμητικά στο εσωτερικό. Εκεί συναντάμε το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας R&Go, το σύστημα πλοήγησης Media Nav Evolution, όπως και το σύστημα Renault R-Link Evolution. Επίσης προσφέρεται ηχοσύστημα της Bose, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος.

Renault Clio facelift 2016 (14)

Μηχανικά το αυτοκίνητο αποκτά και τον 1.500αρη dCi πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 110 ίππων που συνδυάζεται με ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, με το βενζινοκινητήρα TCe 120 να προσφέρεται με ένα νέο μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο.

Οι παραγγελίες του ανανεωμένου Clio ξεκινούν από το καλοκαίρι με την Renault να έχει διαθέσιμη και την έκδοση Initiale Paris που περιλαμβάνει το γκρι χρώμα Givre Grey, τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων επενδυμένα με δέρμα Nappa, δερμάτινα καθίσματα σε μαύρο ή μαύρο/άσπρο χρώμα και ειδικά διακοσμητικά.

Δελτίο Τύπου

Renault unveils the New Clio, the latest version of its popular best-seller

Twenty-six years after the launch of the original Clio, a model that has sold 13 million units worldwide, Renault has today renewed its best-seller with the introduction of the new CLIO.

The new CLIO packs even more seductive appeal thanks to its lighting signature and full-LED Pure Vision head lights, as well as the incorporation of new styling details and finishes.

The new CLIO delivers one of the market’s most extensive powertrain line-ups.

Styling: the new CLIO keeps all of its promises The fourth-generation Clio was the first Renault model to feature the brand’s new styling identity in 2012. Thanks to a full-LED lighting signature, including C-shaped daytime running lights in the case of certain versions, the new CLIO continues to refresh Renault’s design identity. At the front, the grille which houses the Renault diamond has been redesigned, as has the lower part of the grille which is wider to add an even more modern feel to the front end. At the rear, the skirt has been redesigned for additional robustness. Four new body colours have been added (Intense Red, Titanium Grey, Pearlescent White and Iron Blue), with a selection of new wheel and wheel trim designs, plus a more extensive personalisation programme.

The new CLIO benefits from the use of finishing materials previously reserved for Renault’s higher-end models. All the upholsteries are new and special attention has been paid to the tactile and visual quality of the plastics’ grain-effect finish. The chrome trim features a more subdued, matt finish and the colours are more refined. In short, the new Clio forms a higher end package which strikes a desirable balance between seductive exterior styling and a high-quality interior finish.

Driving pleasure, connectivity and agility to address all types of use The powerful, fuel-efficient 1.5 dCi 110 diesel engine mated to a six-speed manual gearbox is a new addition to the new CLIO’s powertrain catalogue, as is the availability of six-speed manual transmission for the TCe 120 petrol engine. As a result, the new CLIO boasts one of the market’s most extensive powertrain ranges thanks to a choice of 11 engine/transmission combinations. To provide customers with a range of options, the new CLIO comes with three different connected multimedia systems, namely Media Nav Evolution, Renault R-Link Evolution and the new, smart R&Go system which is available for all equipment levels. The new CLIO is the first B-segment Renault to be available with Bose quality sound for a memorable audio experience, while a suite of driving aids makes the new car even more versatile and nimble. In addition to its rear parking sensor, and depending on the version, the new Clio offers a front parking sensor and a reversing camera. Available for higher-end versions, Easy Park Assist allows the driver to delegate the completion of parking manoeuvres.

An Initiale Paris version available from launch The INITIALE PARIS signature offers the ultimate in Renault travelling comfort and amenities, with an exclusive choice of colours and materials. Features include an exclusive body colour Givré Grey (metallic finish), a steering wheel trimmed in full-grain Nappa padded leather, a full-grain Nappa leather-trimmed gear lever, specific door panel and dashboard trimming and enveloping leather seats in either black or black-and-white. The INITIALE PARIS version of the new CLIO also stands apart from the rest of the range thanks to the following standard equipment: BOSE® premium audio, LED Pure Vision head lights and C-shaped LED daytime running lights, the R-LINK Evolution multimedia system complete with connected services, reversing camera and Easy Park Assist. There is a choice of two different petrol engines (90hp or 120hp) and two diesel units (90hp or 110hp) for the new CLIO INITIALE PARIS, with either manual or EDC dual-clutch automatic transmission.

Order books open this summer and the model will begin to be seen on the streets in September.

The new CLIO price list for France, including the Initiale Paris version, is available on our media website.

  • Agony

    μου άρεσαν εμφανισιακά Micra new Clio και yaris … Το micra μέσα ήταν το πιο ομορφο από όλα το κακο ήταν η ορατότητα και η λίγο σκληρή ανάρτηση πίσω για την πόλη, το Clio εμφανισιακά το πιο ομορφο … όμως μέσα πολύ παιδικό και άσχημο για μένα και τα ταμπουρά πίσω.. Το yaris διακριτικό μέσα κυριλέ μου άρεσε όμως πλαστικά και διακόπτες 10 χρόνια πριν…. Όταν όμως το βαλα μπρος στο test drive Τέλος…. αθόρυβο απίστευτο σασμαν με κουμπομα τέλειο σαν το Mazda mx5 και φρένα απίστευτα για την κατηγορία δίσκους πίσω… Τελικά το Yaris πείρα …ηταν και σε αίσθηση πιο γρήγορο δεν μπορώ να καταλάβω γιατί?ίδια άλογα ήταν και όμως νιώθεις ότι είναι δυνατότερο.