674940


Αναμφίβολα το νέο Fοrd GT είναι ένα πανέμορφο αμάξι. Σε αυτό το επιβλητικό σχέδιο, έχουν συμβάλλει κατά πάρα πολύ οι διάφορες εισαγωγές αέρα που διαθέτει. Είναι όμως πραγματικές ή βρίσκονται εκεί απλά για διακόσμηση; Την απάντηση δίνει ο Nick Terzes, μηχανικός αεροδυναμικής της Ford:

Ένα από τα υπέροχα πράγματα σε αυτό το αυτοκίνητο είναι η αεροδυναμική του και η ομορφιά του σαν σχέδιο. Κάθε ένα άνοιγμα έχει τον σκοπό του για το αμάξι. Επομένως, αν δεις μια μεγάλη γρίλια, αν δεις μια εισαγωγή, δεν μπήκε εκεί πέρα μόνο για να φαίνεται όμορφα, αλλά γιατί έχει μια λειτουργία.

Στο παρακάτω video, λοιπόν, θα δεις ένα Ford GT προ-παραγωγής, που βρίσκεται μέσα στην Αεροσύραγγα 8, στο Allen Park του Michigan. Η ώρα είναι 2 τα ξημερώματα Δευτέρας, αλλά όπως μας λέει ο Terzes, το πρόγραμμα είναι απαιτητικό και εργάζονται 24/7 αξιοποιώντας κάθε στιγμή, προκειμένου να κάνουν όποιες διορθώσεις χρειαστούν, ώστε το αμάξι να βγει στην παραγωγή.

Εντύπωση προκαλεί η ισορροπία που υπάρχει μεταξύ κάθετης δύναμης και οπισθέλκουσας. Η ταχύτητα με την οποία ταξιδεύει ο αέρας είναι περίπου 200 χλμ/ώρα και οι μηχανικοί έχουν στην διάθεσή τους ξεχωριστές μετρήσεις για τα δύο παραπάνω μεγέθη. Αυτά θα τους χρειαστούν για να επιβεβαιώσουν τις μετρήσεις που έκαναν αρχικά και να προβούν, αν χρειάζεται, σε διορθώσεις.

Όπως και να ‘χει όμως, υποκλινόμαστε στην δουλειά αυτών των μηχανικών, που έδωσαν ένα εντελώς λειτουργικό, αλλά και συνάμα όμορφο, αποτέλεσμα. Και είναι σίγουρα ξεχωριστό, αυτό που δημιούργησαν, καθώς ουκ ολίγες φορές βλέπουμε εισαγωγές, διαχύτες, απολήξεις κλπ, που είναι μόνο για διακόσμηση. Αυτό, αν μη τι άλλο, θα ήταν ντροπή ένα supercar.

Πέρα από αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, μια άλλη πληροφορία δόθηκε στην δημοσιότητα. Αφορά πρωτίστως τα επίσημα συνεργεία που θα πραγματοποιούν εργασίες συντήρησης στο αυτοκίνητο, αλλά ασφαλώς αποτελεί και μια ιδέα για τους τυχερούς κατόχους, για το πόσης προσοχής θα τύχει το πανάκριβο αυτοκίνητό τους.

ford-gt-engine

Εντύπωση προκαλεί η προσοχή που έχει δοθεί, εφόσον θα παρέχεται μέχρι και η παραλαβή του αυτοκινήτου από τον χώρο του πελάτη, με ένα ειδικό κλειστό trailer. Το κόστος της μεταφοράς θα βαρύνει την εταιρεία, αν πρόκειται για εργασίες μέσα στην εγγύηση, και τον πελάτη αν αυτός θέλει να χρησιμοποιήσει την ειδική αυτή υπηρεσία.

servicing-the-2017-ford-gt-is-harder-than-you-might-imagine-109404-7

Πέρα από αυτή, κι άλλες ειδικές οδηγίες ανακοινώθηκαν για την στρατηγική της συντήρησης που θα ακολουθήσει η εταιρεία για το μοναδικό αυτό μοντέλο και πραγματικά δεν θα έχει να κάνει με τίποτα από όσο έχουμε δει μέχρι τώρα.

Καταρχάς, τα “εξουσιοδοτημένα κέντρα συντήρησης Ford GT”, θα είναι πολύ συγκεκριμένα και υπάρχουν ειδικές απαιτήσεις από την εταιρεία. Σε αυτά θα υπάρχουν τέσσερις κλιμακωτές βαθμίδες συντήρησης. Το Group 1, που θα αφορά την τακτική συντήρηση και ελαφριές επιδιορθώσεις. To Group 2A, που αφορά πιο σύνθετες εργασίες επισκευής (βλάβες κλπ). Το Group 2B, που αφορά ακόμα πιο σύνθετες βλάβες, στις οποίες η Multimatic (είναι στην ουσία ο πάροχος των υπηρεσιών και υλικο-λογισμικού συντήρησης), θα μπορεί να παρέχει υποστήριξη στο συνεργείο δικό της μηχανικό που θα στείλει (fly-in doctor), και του οποίου τα έξοδα ασφαλώς και θα αναλάβει το τελευταίο. Τέλος, υπάρχει η κατηγορία Group 3, η οποία αφορά βαριές επισκευές , για τις οποίες το αυτοκίνητο θα επιστρέφει στις εγκαταστάσεις της Multimatic για επισκευή. Οφείλω να σημειώσω πως αυτή η διάρθρωση συντήρησης συναντάται περισσότερο στον τομέα των αεροσκαφών.

Νομίζω δεν χρειάζεται να αναφέρω πως μόνο πιστοποιημένοι τεχνικοί της Ford, θα μπορούν να εκπαιδευτούν στην Multimatic για την συντήρηση του αυτοκινήτου, ενώ ο κατάλογος των απαιτήσεων για το συνεργείο, που θα πραγματοποιούνται οι εργασίες, είναι μακρύς. Ξεκινάει από την καθαρότητα του συνεργείου, θέσεις πάρκινγκ ώστε ένα GT να μη παρκάρει ποτέ έξω και φτάνει σε ειδικό εξοπλισμό που θα χρειάζεται για τον χειρισμό του οχήματος.

Ο ειδικός εξοπλισμός θα περιλαμβάνει το ειδικό κλειστό τρέιλερ που έχουμε προαναφέρει, ειδικό σύστημα ανύψωσης, που θα σηκώσει το αμάξι τόσο ώστε να μπορεί να το πιάσει το ανυψωτικό. Ειδικός εξοπλισμός θα χρειαστεί ακόμη και για να γίνει αλλαγή των θυριωδών ελαστικών 325/30/20, όπου θα πρέπει η ζάντα πιάνεται από την εσωτερική πλευρά και μόνο. Μόνο ο ειδικός εξοπλισμός θα κοστίζει  σχεδόν €30.000, χωρίς να περιλαμβάνεται σε αυτά η εκπαίδευση του προσωπικού.

Αυτά είναι μια σταγόνα στον ωκεανό, μεταξύ των απαιτήσεων, αλλά είναι ενδεικτικό της προσοχής που θα δώσει η Ford στο aftersales του GT. Και πώς να μη κάνει, τη στιγμή που η παραγωγή θα είναι πολύ μικρή, της τάξης των 500 μονάδων αθροιστικά για το 2017 και 2018. Και μη ξεχνάμε επίσης πως το μοντέλο αναμένεται να κοστίζει περί τις €300.000. Όλα μετράνε.