Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται σε startups

Σχετικά άρθρα

mercedes-benz_f015_interior-2-100539060-orig

Με το πάτημα ενός κουμπιού τα τζάμια του αυτοκινήτου μαυρίζουν. Την επόμενη στιγμή γίνονται πάλι διάφανα. Η τεχνολογική αυτή καινοτομία της ισραηλινής startup εταιρείας Gauzy ακούγεται απλή, ωστόσο από πίσω της κρύβεται τεράστια ερευνητική προσπάθεια.

Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι μία από τις 23 νεοφυείς επιχειρήσεις που παρουσίασαν τις καινοτόμες εφαρμογές τους προ ημερών στο κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης, όπου έχει την έδρα της η Daimler. Η Gauzy ήδη συνεργάζεται με τον γερμανικό κολοσσό και έχει πουλήσει αρκετές καινοτόμες λειτουργίες που έχουν εγκατασταθεί σε πολλά μοντέλα της Mercedes.

Δέκα από αυτές τις εταιρείες επιλέχθηκαν τελικά για να εξελίξουν περαιτέρω τις καινοτόμες ιδέες τους με τη στήριξη της Daimler, με σκοπό να τις παρουσιάσουν λίγους μήνες αργότερα σε ολοκληρωμένο στάδιο σε πιθανούς επενδυτές. Στο εγχείρημα αυτό συμμετέχουν η εταιρεία Plug & Play από το Σίλικον Βάλλεϊ, η οποία επιδοτεί και χρηματοδοτεί startups, το Πανεπιστήμιο της Στουτγάρδης και το think tank Arena 2036, που θέτουν στη διάθεση των startups χώρους εργασίας.

Πάντως, η ιδέα της αξιοποίησης των δυνατοτήτων που διαθέτουν πολλές startup εταιρείες δεν είναι καινούρια. Πολλοί επιχειρηματικοί όμιλοι από διαφορετικούς κλάδους έχουν διαθέσει κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών (venture capital) ή έχουν ιδρύσει εταιρείες Spin-Off (επιχειρήσεις τεχνοβλαστούς), η δραστηριότητα των οποίων επικεντρώνεται στην εμπορική αξιοποίηση καινοτόμων σχεδίων που έχουν παραχθεί σε ερευνητικά εργαστήρια.

Εκτός από τη Daimler, σε παρόμοιες κινήσεις ή συνεργασίες με startups έχουν προχωρήσει μεταξύ άλλων η BMW, η Volkswagen και η Porsche. Ο Βίλι Ντίεζ, διευθυντής του γερμανικού Ινστιτούτου για την Οικονομία της Αυτοκίνησης στο Νύρτινγκεν-Γκάισλινγκεν της Βάδης-Βυρτεμβέργης, επικροτεί τις συνεργασίες των μεγάλων ομίλων με μικρές εταιρείες. Όπως εκτιμά:

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης που προέρχεται από έξω, όχι από τη δική τους οπτική γωνία, αλλά από τη σκοπιά, για παράδειγμα, των ειδικών στα smartphones. Αυτό βοηθά τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ξεφύγουν από την πεπατημένη και να αλλάξουν παγιωμένους τρόπους σκέψεις που παρεμποδίζουν την εξέλιξή τους.

Επιπλέον, τέτοιου είδους συνεργασίες επιτρέπουν και την αποτυχία χωρίς μεγάλο ρίσκο. Ο Ντίεζ συμπληρώνει:

Αν ένας εισηγμένος στο χρηματιστήριο όμιλος υποπέσει σε λάθη, ενδέχεται να του στοιχίσει δισεκατομμύρια στο χρηματιστήριο. Γι’ αυτό χρειάζονται συστήματα που τους επιτρέπουν να παράγουν προϊόντα υπό διαφορετικό εμπορικό σήμα, με διαφορετική μάρκα.

Η Daimler έχει ήδη κάνει χρήση αυτού του μοντέλου. Το Smart σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1990 χωρίς το εμπορικό σήμα της Mercedes.

Η PSA Peugeot Citroen συνεργάστηκε με την ισραηλινή startup Aquarius Engines, που κατασκευάζει range extenders. Συγκεκριμένα, η εταιρία από το Ισραήλ κατασκευάζει έναν μονοπίστονο 600 κ.εκ range extender κινητήρα, που θα μπορούσε να αυξήσει την αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων της Peugeot. Η PSA θα παρουσιάσει 12 υβριδικά και plug-in μοντέλα μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις αυστηρότερες νόρμες οικονομίας καυσίμου και εκπομπών σε όλη την Ευρώπη.

Εταιρική σχέση σύναψε και η Seat με την Conector, για να λανσάρουν ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα startup στους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας και κινητικότητας. Το SEAT Accelerator by Conector θα προωθήσει πέντε startups στα αρχικά τους βήματα. Τα γραφεία θα βρίσκονται στις κεντρικές εγκαταστάσεις της SEAT στο Martorell, ενώ οι επιχειρηματίες θα έχουν την υποστήριξη και τη βοήθεια από την Ισπανική μάρκα και θα ακολουθήσουν τη μεθοδολογία της Conector.

Το πρόγραμμα SEAT Accelerator by Conector θα επιταχύνει έργα που εμπλέκουν την αυτοκινητοβιομηχανία, την κινητικότητα και τα logistics. Όλα τα έργα πρέπει να προταθούν από μία καθιερωμένη εταιρεία, να μπορούν να αναπτυχθούν και να είναι ικανά να επεκταθούν διεθνώς, να προβάλουν ένα προϊόν ή υπηρεσία που υπάρχει ήδη στην αγορά και να παρουσιάσουν τις αρχικές μετρήσεις απόδοσης. Επίσης, πρέπει να υπάρχει μία ομάδα που να απασχολείται σε πλήρες ωράριο και ένας ξεκάθαρος επικεφαλής.

Μία επιτροπή αποτελούμενη από managers της SEAT και τους συνεργάτες της Conector θα ξεχωρίσουν τα έργα που θα παρουσιαστούν στο Startup Day, την εκδήλωση όπου θα επιλεγούν τα πέντε startups που θα προωθηθούν. Οι επιλεγμένοι επιχειρηματίες θα περάσουν πέντε μήνες στα γραφεία της SEAT στο Martorell εργαζόμενοι πάνω στην στρατηγική ανάπτυξης και πωλήσεων και θα εργστούν σε τομείς που απαιτούν βελτίωση μαζί με τους μέντορες τους από την Conector και τη SEAΤ. Επιπρόσθετα, θα έχουν βοήθεια από συνεργαζόμενες εταιρείες, συνεχή εκπαίδευση και θα συμμετάσχουν σε ένα από τα καλύτερα επιχειρηματικά οικοσυστήματα της χώρας. Η Demo Day θα λάβει χώρα στο τέλος του προγράμματος, μία εκδήλωση κατά την οποία οι επιχειρηματίες θα παρουσιάσουν το έργο τους σε κορυφαίες επιχειρήσεις και επενδυτές. Επίσης, θα είναι μία ευκαιρία για να προκύψουν πιθανές συνέργιες μεταξύ των startups και της SEAT.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...

Ένα Lucid Air κάηκε ολοσχερώς μετά από πρόσκρουση σε στύλο στη Βαρσοβία

Το περιστατικό συνέβη στη διασταύρωση των οδών Aleja Niepodległosci και Antoniego Madalinskiego στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, το πρωί της 19ης Απριλίου, όπου πληροφορίες από...