Vehicle_Event_Data_Recorder_Analysis

Τα πρόσφατα ατυχήματα που προκλήθηκαν, κατά τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης της Tesla, προκάλεσαν στους πραγματογνώμονες ερωτήματα σχετικά με τη συμπεριφορά των οδηγών λίγο πριν τα ατυχήματα. Ερωτήματα όπως το αν ήταν σε εγρήγορση ο οδηγός ή εάν ζητήθηκε από τον οδηγό να βάλει τα χέρια στο τιμόνι, ώστε να αναλάβει αυτός τον έλεγχο του αυτοκινήτου, είναι απαραίτητο να απαντηθούν, για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα για τα αίτια των ατυχημάτων. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Γερμανία ζητά να τοποθετηθούν στα ημιαυτόνομα οχήματα καταγραφείς δεδομένων, οι οποίοι θα βοηθούν το έργο της διερεύνησης σε περίπτωση ατυχήματος.

Το Γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών θα προτείνει στους κατασκευαστές να τοποθετήσουν “καταγραφείς δεδομένων“, που θα καταγράφουν πλήθος δεδομένων, όταν είναι ενεργοποιημένη η αυτόνομη οδήγηση και όταν ζητείται, από το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, χειρισμός του τιμονιού από τον οδηγό. Σκοπός του συστήματος καταγραφής είναι η παροχή στοιχείων σχετικά με το ατύχημα, ώστε να διαπιστώσουν οι πραγματογνώμονες, εάν το ατύχημα οφείλεται σε βλάβη ή δυσλειτουργία του συστήματος αυτόνομης οδήγησης. Αυτά τα δεδομένα είναι σημαντικά, καθώς δεν οφείλονται όλα τα ατυχήματα σε αστοχία του “αυτόματου πιλότου“, ειδικά σε ένα κόσμο που οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να πιάνουν Pokemon, παρά να έχουν την προσοχή τους στο δρόμο.

Η ιδέα ενός καταγραφέα δεδομένων δεν είναι κάτι καινούριο, είχε προταθεί πριν μερικά χρόνια, από την Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ, αλλά δεν υιοθετήθηκε τελικά. Τους επόμενους μήνες, αναμένεται να κατατεθεί μια ολοκληρωμένη πρόταση από το  Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας και να σταλεί στα εμπλεκόμενα υπουργεία για να λάβει έγκριση. Η συγκεκριμένη πρόταση θα περιλαμβάνει, εκτός από τα βασικά σημεία της πρότασης των ΗΠΑ, νέα επιπρόσθετα στοιχεία καταγραφής δεδομένων, σχετικών με τις λειτουργίες της αυτόνομης οδήγησης.

Πιστεύεις πως οι καταγραφείς δεδομένων παραβιάζουν τα προσωπικά δεδομένα ή ότι είναι ένα αναγκαίο “εργαλείο” για τη διερεύνηση των τροχαίων ατυχημάτων;