vw logo usa

Η Πολιτεία της Νέας Υόρκης, του Μέριλαντ και της Μασαχουσέτη, προχώρησαν σε μήνυσεις κατά της Volkswagen για την περιβαλλοντική ζημιά που προκάλεσαν τα περίπου 500.000 αυτοκίνητά της εταιρίας, που εξοπλίζονται με το παράνομο λογισμικό, το οποίο εξαπατούσε τις δοκιμές ελέγχου της ρύπανσης.

Ο Γενικός Εισαγγελέας του Μέριλαντ, Brian Frosh, δήλωσε πως ενεργεί σε συνδυασμό με τους γενικούς εισαγγελείς της Νέας Υόρκης και της Μασαχουσέτης, για να καταθέσουν μηνύσεις κατά της γερμανικής εταιρίας, η οποία τον Ιούνιο συμφώνησε με τις αρχές των Η.Π.Α να πληρώσει 15,3 δισ. ευρώ. Οι Πολιτείες ζητούν αστικές κυρώσεις, αποζημειώσεις, ασφαλιστικά μέτρα και άλλες κυρώσεις στη μήνυσή τους.

Παράλληλα, οι εισαγγελείς ισχυρίζονται πως κορυφαία στελέχη της VW, συμπεριλαμβανομένου και του πρώην CEO της, Martin Winterkorn, έκρυψαν αποδεικτικά στοιχεία που σχετίζονται με το σκάνδαλο Dieselgate, κάτι που θα μπορούσε να επιβάλει πρόστιμο εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων. Οι αγωγές εμπλέκουν τουλάχιστον 18 στελέχη της VW και 8 εργαζόμενοι στο τμήμα μηχανικής της VW, που διέγραψαν ή αφαίρεσαν ενοχοποιητικά στοιχεία, τον Αύγουστο του 2015, με την μήνυση της Νέας Υόρκης να δηλώνει πως ορισμένα, αλλά όχι όλα από τα δεδομένα, έχουν ανακτηθεί. Ανάμεσά τους ο πρώην επικεφαλής κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης της VW και της Audi, Wolfgang Hatz , ο πρώην επικεφαλής ανάπτυξης της VW, Heinz-Jakob Neusser, και ο πρώην επικεφαλής ανάπτυξης της Audi, Ulrich Hackenberg.

Στις αγωγές αναφέρεται πως βρέθηκαν εσωτερικά έγγραφα, από το 2007, που αποδεικνύουν πως για σχεδόν μια δεκαετία, η VW εξαπατούσε τους ρυθμιστικούς φορείς στις Ηνωμένες Πολιτείες και της Ευρώπης. Ανάμεσα στα ονόματα που αναφέρονται στις μηνύσεις ως μέρος της συγκάλυψης, βρίσκεται και αυτό του νέου CEO της VW, Matthias Muller, μιας και όπως αναφέρεται, ο Muller ήταν γνώστης της εξαπάτησης, μιας και γνώριζε την απόφαση της Audi να μην τοποθετήσει στα αυτοκίνητά της, τον κατάλληλο εξοπλισμό που απαιτούνται, ώστε αυτά να μπορούν να καλύψουν τα πρότυπα εκπομπών των Η.Π.Α που ίσχυαν το 2006. Οι μηνύσεις αυτές έγιναν μετά από 9 μήνες ερευνών και την εξέταση 1.100.000 εγγράφων που σχετίζονται με το σκάνδαλο Dieselgate.