2016 Hungarian Grand Prix, Saturday

Η 5η φετινή νίκη είναι η πιο σημαντική μέχρι στιγμής για τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός πήρε για πρώτη φορά φέτος κεφάλι στη βαθμολογία, καθώς δε συνάντησε ιδιαίτερες δυσκολίες στον δρόμο προς την 48η νίκη της καριέρας του. Ο Πρωταθλητής βρέθηκε από την αρχή στην πρωτοπορία, ενώ στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Nico Rosberg, με τον Daniel Ricciardo να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, παρόλο που η Red Bull δυσκολεύτηκε στο τέλος του αγώνα.

Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 4ος, μπροστά από τους Max Verstappen, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso, Carlos Sainz, Valtteri Bottas και τον Nico Hulkenberg, που συμπληρώνει τη βαθμολογούμενη 10άδα. Ας δούμε τι έγινε στους 70 γύρους του Ουγγρικού Grand Prix:

Εξαιρετικός ήταν ο καιρός στην πίστα, με τη λιακάδα να επικρατεί και τα θερμόμετρα να δείχνουν 28°C στον αέρα και 52°C στην άσφαλτο. Οι 10 πρώτοι οδηγοί ήταν οι: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Vettel, Sainz, Alonso, Button, Hulkenberg και ο Bottas, ενώ ο Raikkonen ξεκινούσε από την 14η θέση.

Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Hamilton έφυγε καλύτερα και έστριψε πρώτος, μπροστά από τον Ricciardo, που έκανε μια πολύ καλή εκκίνηση. Ο Rosberg έπεσε στην 3η θέση, αλλά στη συνέχεια κατάφερε να περάσει δεύτερος, μπροστά από τους Ricciardo, Verstappen, Vettel, Alonso, Sainz, Button, Bottas και τον Hulkenberg που είχε πέσει στην 10η θέση. Ο Raikkonen είχε παραμείνει στην 14η θέση και είχε να τα βάλει με αργότερους συνδυασμούς.

Ο Hamilton έδειχνε από την αρχή πως είναι ο ταχύτερος και είχε ανοίξει τη διαφορά στο 1,5 δευτερόλεπτο. Πολύ καλό ρυθμό είχε και ο Alonso, ενώ ο Vettel ήταν φανερά πιο αργός από τις δύο Red Bull που ήταν μπροστά του. Πρόβλημα για τον Button στον 4ο γύρο. Ο Βρετανός ανέφερε ότι το πεντάλ του φρένου είχε κολλήσει στο πάτωμα, λόγω απώλειας υδραυλικής πίεσης.

Η McLaren τού έλεγε να μείνει έξω χωρίς να αλλάζει ταχύτητες, παρόλο που ο Βρετανός είχε πέσει στην 22η και τελευταία θέση. Πιο μπροστά, ο Raikkonen ήταν 11ος και προσπαθούσε να περάσει τον Grosjean. Η διαφορά των Hamilton και Rosberg παρέμενε στο 1,5 δευτερόλεπτο, αλλά στη συνέχεια ο Πρωταθλητής αποφάσισε να βάλει το γκάζι στο πάτωμα, αλλά ο Rosberg έκανε το ίδιο στον επόμενο γύρο.

Στον 10ο γύρο, οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Button με ποινή διέλευσης από τα pits, λόγω της επικοινωνίας με τη McLaren για το πρόβλημα που αντιμετώπισαν. Ο Hamilton αποφάσισε να βγάλει κι άλλη ταχύτητα, έτσι απείχε 2,5 δευτερόλεπτα από τον Rosberg στον 13ο γύρο. Ο Raikkonen ήταν ανίκανος να προσπεράσει τον Grosjean και ο Vettel δεν μπορούσε να μείνει κοντά στον 4ο Verstappen.

Vettel και Hulkenberg μπήκαν για αλλαγή στον 15ο γύρο, όπως και ο Grosjean, κάτι που έδωσε ανάσα στον Raikkonen. Ο χορός των pit stops είχε ανοίξει για τα καλά, με τους Ricciardo, Alonso και Gutierrez να είναι οι επόμενοι που μπαίνουν. Ο Ricciardo βγήκε στην 6η θέση, πίσω από τον Bottas και μπροστά από τον Vettel, με τους δύο πρώην team-mates να φορούν τα μαλακά.

Hamilton, Verstappen, Sainz και Bottas μπήκα και αυτοί, με τον Verstappen να βγαίνει 6ος, πίσω από τον Raikkonen, ο οποίος ακόμα δεν είχε αλλάξει ελαστικά. Ο Rosberg καθυστέρησε κατά έναν γύρο, επιλέγοντας και αυτός τη μαλακή γόμα. Ο Γερμανός έκανε μια πολύ γρήγορη αλλαγή (2,1 δευτερόλεπτα), ωστόσο και πάλι βγήκε πίσω από τον Hamilton, με τη διαφορά τους να είναι 1,8 δευτερόλεπτα.

Ο Raikkonen καθυστερούσε σημαντικά τον Verstappen, την ώρα που ο Hamilton έλεγε πως αντιμετώπιζε δυσκολίες, όπως επιβεβαίωνε και η διαφορά των 1,2 δευτερολέπτων. Ο Ricciardo ήταν ταχύτερος από τις δύο Mercedes και η διαφορά είχε πέσει στα 5 δευτερόλεπτα από τον Rosberg, ενώ ο Rosberg είχε παραπλήσιο ρυθμό με τον Hamilton.

Ο Vettel παραβίασε ξανά τα όρια της πίστας, τη στιγμή που ακούγαμε τη Mercedes να λέει στον Hamilton πως έπρεπε να γίνει ακόμα λίγο πιο γρήγορος, καθώς ο Ricciardo συνέχιζε να είναι ταχύτερος. Ο Verstappen δεν μπορούσε να περάσει τον Raikkonen, που συνέχιζε με τα μαλακά ελαστικά. Ποινή 5 δευτερολέπτων στον Kvyat, καθώς ο Ρώσος κινήθηκε με υπερβολική ταχύτητα στην είσοδο του pit lane.

Το πρώτο pit stop του Raikkonen ήρθε στον 29ο γύρο. Ο Φινλανδός έβαλε τα πολύ μαλακά ελαστικά και ο Verstappen πέρασε στην 5η θέση, αλλά ο Ολλανδός απείχε 8 δευτερόλεπτα από τον Vettel. Με πολύ πιο γρήγορα ελαστικά, ο Raikkonen ανέβηκε στην 6η θέση, προσπερνώντας εύκολα τον Alonso, στην πρώτη στροφή.

Ο Ricciardo έβαλε τη μαλακή γόμα στον 33ο γύρο, πέφτοντας στην 5η θέση, ενώ μπροστά οι δύο Mercedes είχαν τον καλύτερο ρυθμό, με τον Hamilton να είναι λίγο ταχύτερος και να απέχει 2,6 δευτερόλεπτα από τον Rosberg, αλλά κανένας από τους δύο δεν είχε αλλάξει ελαστικά, εν αντιθέσει με τους Hulkenberg, Palmer και Nasr.

Pit stop για τους Hamilton και Vettel στον 40ο γύρο, με τον Rosberg να κάνει το ίδιο στον επόμενο γύρο και να βγαίνει 4,4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton. Και οι δύο είχαν τη μαλακή γόμα, όπως και οι περισσότεροι οδηγοί, χωρίς κανένας να έχει εγκαταλείψει στο σημείο.

Στον 46ο γύρο, ο Hamilton ήταν και πάλι πιο αργός από τον Rosberg, με αποτέλεσμα η μεταξύ τους διαφορά να είναι κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα, αλλά ο Πρωταθλητής ανέβασε στη συνέχεια τον ρυθμό του. Τετ-α-κε για τον Palmer, χωρίς να χτυπήσει, όμως έπεσε στην 13η θέση. Για το δεύτερο pit stop του μπήκε ο Raikkonen στον 50ο γύρο, βάζοντας ξανά τα πολύ μαλακά.

Το κυκλοφοριακό έπαιζε ρόλο στη διαφορά των δύο πρώτων, η οποία μειώθηκε στο δευτερόλεπτο στον 53ο γύρο. Ο Gutierrez αγνόησε μπλε σημαίες και εξεταζόταν από τους αγωνοδίκες, ωστόσο αυτό δεν κόστισε πολύ στον Hamilton, μιας και ο Βρετανός είχε την ταχύτητα να ανοίξει τη διαφορά στα 1,2 δευτερόλεπτα. Ο Μεξικανός τιμωρήθηκε τελικά με 5 δευτερόλεπτα ποινής.

Μάχη για την 5η θέση μεταξύ των Verstappen και Raikkonen. Ο Φινλανδός ήταν ταχύτερος, ωστόσο είχε επαφή με τον Ολλανδός, με αποτέλεσμα να σπάσει λίγο η εμπρός αεροτομή και να βγει εκτός, αλλά επέστρεψε γρήγορα στην πίστα. Ο Raikkonen βέβαια είχε παράπονα για τις αμυντικές γραμμές του Verstappen. Ο οδηγός της Ferrari κόλλησε γρήγορα ξανά πίσω από τον μικρό, με τον δεύτερο να παίζει άμυνα.

Το ενδιαφέρον δεν περιοριζόταν στη μάχη για την 5η θέση! Ο Hamilton έκανε λάθος και ο Rosberg πλησίασε στα 6 δέκατα, αλλά ο Βρετανός αύξησε και πάλι γρήγορα τη διαφορά. Ο Raikkonen συνέχιζε να ανοίγει την πίσω πτέρυγα, ωστόσο δεν ήταν εύκολο να προσπεράσει, με μόλις 5 γύρους να μένουν για να πέσει η καρώ σημαία.

Ο Vettel είχε πλησιάσει τον Ricciardo στο δευτερόλεπτο, μα ο Γερμανός δεν έδειχνε αρκετά γρήγορος για να βρεθεί στο βάθρο. Παρά το κακό δεύτερο μισό του αγώνα, οι δύο Red Bull έμειναν μπροστά μέχρι το τέλος, αφού η Ferrari δεν είχε την ταχύτητα για να περάσει και να βρεθεί στο βάθρο.

Έτσι, τίποτα δεν άλλαξε μέχρι το τέλος και ο Hamilton είδε πρώτος την καρώ σημαία, με τη Mercedes να βρίσκεται στο «1-2» και τον Ricciardo να συμπληρώνει το βάθρο.

Επόμενο Grand Prix στις 29-31 Ιουλίου, στο Hockenheimring της Γερμανίας.