f1 halo

Η FIA έχει μπροστά της την πρόκληση της έγκρισης του Halo για το 2017. Στα πλαίσια του αγώνα για να πειστούν οι πιλότοι, διοργανώθηκε πριν το GP Ουγγαρίας παρουσίαση των προτερημάτων του νέου συστήματος ασφαλείας.

Ο αλυτάρχης Charlie Whiting, ο υπεύθυνος για θέματα προστασίας των πιλότων Laurent Mekies και ο “αιώνιος” σύμβουλος ασφαλείας Andy Mellor διεξήγαγαν την ενημέρωση, στην οποία έδειξαν πλάνα από παλαιότερες συγκρούσεις και τραυματισμούς. Σκοπός να υπογραμμίσουν την χρησιμότητα του Halo και το πώς θα μπορούσε να έχει αποτρέψει άσχημες καταστάσεις.

Οι πιλότοι είχαν ερωτήσεις σχετικά με την ορατότητα και το πόσο θα επηρεάζει σε πίστες με μεγάλες υψομετρικές διαφορές από στροφή σε στροφή -όπως το Spa– , ενώ δόθηκαν εξηγήσεις για τον λόγο που το “δίχαλο” προτιμήθηκε έναντι του Aeroscreen της Red Bull.

Οι απόψεις για την εφαρμογή του μέτρου -το λιγότερο- διίστανται, με τους νέους οδηγούς να είναι πιο συμφιλιωμένοι με την ιδέα:

Μετά και τα πλάνα που είδαμε, είμαι σίγουρος πως το Halo θα είχε σώσει ζωές. Είδαμε πως λειτουργεί και είναι ξεκάθαρο πως βοηθάει. Μπορεί να μη μας αρέσει, αλλά είναι -όπως έλεγαν κι οι γονείς μας- για το καλό μας,

δήλωσε χαρακτηριστικά ο οδηγός της Toro Rosso, Carlos Sainz. O team mate του, Danil Kvyat, είχε ελαφρώς διαφορετική άποψη:

Μας έδειξαν περιστατικά από το τι μπορεί να γίνει και πώς το Halo θα μας γλυτώσει. Τι θα συμβεί εάν φύγει ένας τροχός, άμα γίνει το ένα, άμα γίνει το άλλο. Αν θελήσουμε, μπορούμε να κάνουμε την F1 τελείως ασφαλή και αποστειρωμένη. Το θέμα είναι πότε πρέπει να σταματήσουμε. Δεν ξέρω αν με το Halo πατάμε τη διαχωριστική γραμμή ή εάν την ξεπερνάμε. Μπορεί να υπερβάλλω, αλλά το να μπαίνεις στην πίστα και να ξέρεις ότι κινδυνεύεις -έστω λίγο- ανεβάζει το ενδιαφέρον. Δεν θέλω να το παίξω ήρωας, αλλά η F1 είναι show. Για αυτό είναι και τόσο δημοφιλές.

Επόμενο βήμα είναι το Strategy Group της επόμενης εβδομάδας, στο οποίο οι ομάδες θα συζητήσουν για τα οφέλη του Halo και την ένταξη του στο πρωτάθλημα του 2017. Θα μπορούσε να τεθεί και υπό ψηφοφορία που θα το έστελνε κατευθείαν στην Επιτροπή της F1 για έγκριση, αλλά απαιτείται η ομόφωνη υπερψήφιση των ομάδων -πράγμα κομματάκι δύσκολο αυτή τη στιγμή.

Ένας οδηγός – ο οποίος δεν κατονομάζεται – είχε τις αντιρρήσεις του σχετικά με τη διαδικασία έγκρισης. Ότι δηλαδή οι ομάδες αποφασίζουν για κάτι το οποίο αφορά τους ίδιους τους πιλότους. Ακόμα, πάντως, κι αν απορριφθεί από την Επιτροπή της F1, η FIA μπορεί να το επιβάλλει επικαλούμενη λόγους ασφαλείας.