1965_Peugeot_404_diesel

Ήταν Ιούνιος του 1965, όταν το Peugeot 404 2.0 diesel, ένα πρωτότυπο cabrio που είχε μετατραπεί σε μονοθέσιο, οδηγείται στο Monthlery Ring από 5 οδηγούς για 72 συνεχόμενες ώρες, πιάνοντας μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, σπάζοντας 22 παγκόσμια ρεκόρ στη κατηγορία του (Class E). Ένα μήνα αργότερα, με νέο κινητήρα χωρητικότητας 2,2-λίτρων, σπάει άλλα 18 παγκόσμια ρεκόρ (Class D), φτάνοντας συνολικά τα 40 παγκόσμια ρεκόρ για τη γαλλική εταιρία. Αυτά παρουσιάστηκαν το 2011 από το Μουσείο “de l’aventure Peugeot”, στην Sochaux.

1965_Peugeot_404_diesel_01

Η παράδοση της Peugeot στους diesel κινητήρες ξεκίνησε πίσω στο 1921, όταν κατασκεύασε τον πρώτο 2-κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα, και τον τοποθέτησε στο πρωτότυπο Peugeot Type 156, το οποίο κατάφερε να κάνει τη διαδρομή Παρίσι-Μπορντώ-Παρίσι, πιάνοντας ταχύτητα μέχρι 70 χλμ/ώρα. Παρόλα αυτά, δεν κατάφερε να το βγάλει στη μαζική παραγωγή λόγω της απαγόρευσης του diesel ως καύσιμο στα ΙΧ.

1965_Peugeot_404_diesel_04

Το 1936, με κάποιες παραλλαγές, καταφέρνει να περάσει τον κινητήρα του 402 σε επαγγελματικά μεσαίου βάρους, και έπρεπε να φτάσει το 1959 για να έρθει το πρώτο γαλλικό sedan diesel μαζικής παραγωγής, κάνοντας την Peugeot παγκοσμίως γνωστή για τους diesel κινητήρες της.

Φτάνοντας στη σημερινή εποχή, η πιο πρόσφατη ιστορία είναι γνωστή με τις νίκες του Peugeot 908 HDI FAP στις 24 ώρες του Le Mans το 2009 και στο Le Mans Cup (ILMC) το 2010.