A picture taken on September 25, 2015 shows cars parked at the logistics park of German auto giant Volkswagen in Villers-Cotterets. Volkswagen sank into its deepest crisis after it revealed that up to 11 million of its diesel cars had been fitted with devices designed to fool emissions tests, after US officials publicly accused the company of cheating and launched a probe into the claims. AFP PHOTO/FRANCOIS NASCIMBENIFRANCOIS NASCIMBENI/AFP/Getty Images

Παρά το σκάνδαλο με την αλλοίωση των αποτελεσμάτων μέτρησης των εκπομπών ρύπων, η παραγωγή νέων αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους για τον Volkswagen Group, φτάνει τις 5.268.000 μονάδες, ενώ την ίδια περίοδο από τα εργοστάσιο της Toyota παγκοσμίως βγήκαν 5.033.177 αυτοκίνητα. Τα αντίστοιχα στοιχεία για τη GM δεν έχουν δοθεί ακόμα στη δημοσιότητα, αναμένεται όμως να είναι μικρότερα.

Έτσι, ο γερμανικός όμιλος βρίσκεται σήμερα στην πρώτη θέση παραγωγής και πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως, καθώς από τα παραπάνω αυτοκίνητα, έχει ήδη πουλήσει τα 5.190.000 αυτοκίνητα, ενώ η Toyota 4.991.741 μέσα από τις μάρκες Toyota, Lexus, Daihatsu και Hino. Η GM πούλησε αντίστοιχα 4.760.000 αυτοκίνητα στην ίδια περίοδο.

Τα λειτουργικά κέρδη της VW σημείωσαν σημαντική πτώση, πέφτοντας από τα 8 εκατ. ευρώ του α΄ εξαμήνου του 2015, στα 7,5 εκατ. ευρώ κατά την ίδια περίοδο του 2016. Πτώση σημειώθηκε και στην παραγωγή κατά 0,6%, καθώς παρήχθησαν 106.000 λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το α΄εξάμηνο του προηγούμενου έτους. Παρά το γεγονός αυτό, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,1%, το οποίο μεταφράζεται σε 109.000 αυτοκίνητα. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, η παραγωγή της Toyota αυξήθηκε κατά 0,4%, ενώ οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση της τάξης του 0,6%.