audi-group-s-prototype (2)

Όλοι έχουν ακούσει για το Audi Quattro. Λίγο ή πολύ, όλοι ξέρουμε γι’ αυτό. Ήξερες όμως ότι η Audi ετοίμαζε ένα αγωνιστικό για να τα βάλει με το Peugeot 205 Turbo 16 και την Lancia Delta S4; Λέω ότι η Audi ετοίμαζε ένα αγωνιστικό, αλλά αν αληθεύουν οι θρύλοι, η επίσημη Audi ήταν αντίθετη στην κατασκευή του μοντέλου. Δεν ετοίμαζε η Audi το αγωνιστικό αλλά κάποιοι μηχανικοί υπό την ηγεσία του Roland Gumpert – ναι, εκείνου του Gumpert. Έπειτα, οι φήμες λένε ότι ούτε καν ο πολύς, Ferdinand Piech ήξερε για την ύπαρξη αυτού του αυτοκινήτου και όταν το έμαθε, έβαλε την ομάδα να το διαλύσει ενώ αυτός έβλεπε!

audi-group-s-prototype

Ο Piech ήθελε από την ομάδα να συνεχίσει την εξέλιξη του αγωνιστικού που συνδεόταν με το πολιτικό αυτοκίνητο. Ολόκληρο το marketing της Audi στηριζόταν πάνω στην μπροστομήχανη, τετρακίνητο πλατφόρμα του Quattro. Αυτή η εμμονή του τότε Προέδρου της Audi, έφερε το Sport Quattro στις ειδικές όμως οι μηχανικοί στο Ingolstadt ήξεραν ότι η απάντηση στα προβλήματα τους δεν ήταν το Sport Quattro. Χρειάζονταν ένα κεντρομήχανο αγωνιστικό που θα τους δώσει την ευελιξία που έλειπε από το αγωνιστικό που είχανε στην διάθεση τους και ο Gumpert με την ομάδα του επέστρεψαν σε μυστικότητα επιπέδου Ψυχρού Πολέμου… Όχι, δεν κατάλαβες… κυριολεκτικά. Ο Gumpert χρησιμοποίησε τις εγκαταστάσεις της Desna στην τότε Τσεχοσλοβακία για να δημιουργήσει το κεντρομήχανο Sport Quattro.

101892_11mg

Τα κεντρομήχανα concepts που δοκίμαζε ο Gumpert στην Τσεχοσλοβακία δεν έμοιαζαν με άλλα αγωνιστικά του Group S. Δεν είχαν τεράστιες αεροτομές ή κτηνώδεις αεραγωγούς. Έμοιαζαν με απλά Sport Quattros – με εξαίρεση τον αεραγωγό στην οροφή για την ψύξη του κινητήρα. Όλα έπρεπε να μείνουν μυστικά και η εξέλιξη του concept προχωρούσε καλά με τις αναφορές να λένε ότι ήταν αμέσως καλύτερο από το τρέχον αγωνιστικό της Audi.

audi-group-s-prototype (1)

Όταν εν τέλει το δοκίμασε ο Walter Rohrl, σημείωσε πως ένιωσε άμεσα ότι ήταν εξίσου καλό με το Quattro Sport E2 και ακόμα καλύτερο από αυτό στις στενές διαδρομές. Το πρόβλημα ήταν ότι παρά τα μέτρα ασφαλείας –και μία έκτακτη αλλαγή της τοποθεσίας των δοκιμών επειδή ο τύπος το έμαθε, ένας φωτογράφος βρισκόταν στον χώρο δοκιμών και οι φωτογραφίες που τράβηξε και φυσικά δημοσίευσε, εξόργισαν τόσο τον Piech όσο και τα μεγάλα κεφάλια στην VW – που σε εκείνο το σημείο προετοίμαζαν την έξοδο της Audi από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Κάπου εκεί “πέθανε” το κεντρομήχανο concept της Audi…

page4

Αρκετά χρόνια αργότερα όμως, ένα πρωτότυπο εμφανίστηκε από το πουθενά. Ο Gumpert ισχυρίζεται ότι “πάνω από ένα” πρωτότυπα κατασκευάστηκαν αλλά δεν ήταν όλα “επίσημα”. Τα “επίσημα” καταστράφηκαν υπό την εποπτεία του ίδιου του Piech όπως είπαμε! Υπήρχε όμως ένα ακόμα πρωτότυπο σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης που δεν ήταν επίσημο… κανείς δεν ήξερε ότι υπήρχε. Αυτό το όχημα, ζει τώρα στο μουσείο της φίρμας στο Ingolstadt. Το ξεχασμένο Group S πρωτότυπο της Audi. Ανώνυμο, επειδή επί της ουσίας, δεν υπήρχε επίσημα. Αυτό έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στο κοινό, συμμετέχοντας στο Eifel Rallye Festival 2016.

page7

Ο πεντακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει περί τα 1.000 άλογα και δεν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που εμφανιζόταν περιστασιακά στο Quattro Sport E2. Εκείνο το κιβώτιο ήταν τόσο σπάνιο που αν έφευγε από το Ingolstadt ένα, θα το έπαιρναν χαμπάρι και η ομάδα που σύμφωνα με τον Gumpert δούλευε στο Neckarsulm θα “ξεσκεπάζονταν”. Το πρωτότυπο “κάθεται” σε ασφάλτινη ανάρτηση αλλά τα pickup points για την υπερυψωμένη, χωμάτινη, είναι εμφανή. Από πλευράς εμφάνισης; Το αυτοκίνητο μοιάζει περισσότερο με καρικατούρα Group C αγωνιστικού παρά με rally car.

Δελτίο Τύπου

Between 21 and 23 July, tens of thousands of fans make the pilgrimage to Daun, the “Mecca” of historical rally sport, to see the legendary cars of the 1980s. Audi Tradition will once again be appearing this year and offering fans of the brand something rather special at the Eifel Rallye Festival: Developed 30 years ago and never raced, the Audi Group S mid-engine rally prototype will take part in a rally event for the first time. What’s more, the Audi Sport quattro Rally will be driven by two-time German champion Harald Demuth. The Audi Sport quattro S1, highly regarded in the rally world, completes the Audi Tradition line-up in Daun, Rhineland-Palatinate.

The Audi Group S mid-engine rally prototype represents a real highlight of the rally festival in Daun, where more than 60 spectacular rally cars from Group B and Group S will be on show. After an unprecedented arms race between the manufacturers in the World Rally Championship, Audi decided in the mid-80s to move away from developing comparatively close-to-production cars in rally sport. Instead, the engineers began to develop a special car with a mid-engine, space frame, plastic bodywork and four-valve turbo engine. They planned to introduce a racing car for the 1987 season, in which Group B would be separated from Group S. A serious accident at the Portugal rally–not involving Audi–spelled the end for the project: For safety reasons, the international rallying authority, the FIA, were no longer willing to sanction either Group B or the planned Group S for the 1987 season. The Audi Group S mid-engine rally prototype, conceived for that very season, would forever remain an unfulfilled promise.

Audi Tradition is also presenting two more classics from rally history in Daun. Two-time German rally champion Harald Demuth will drive an Audi Sport quattro Rally from the 1984 season. The Audi Sport quattro S1 from the 1985 season will be on show too in the paddock: For many fans of the Group B series, the “Flügelmonster” (or “winged monster”) remains the most emotionally charged car of all time.