ford logo

Η απόφαση των Βρετανών να αποχωρήσουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισε ήδη να δείχνει τις συνέπειες του, με την Ford να ανακοινώνει πως κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, το ευρωπαϊκό της τμήμα παρουσίασε ζημιές ύψους 60 εκατομμυρίων δολαρίων, με τον Bob Shanks, CFO της Μπλε Οβάλ να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο απολύσεων εργαζομένων προκειμένου να υπάρξει εξοικονόμηση χρημάτων.

Η Ford εκτιμά πως το Brexit θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιές ύψους 200 εκατ. δολαρίων μέχρι το τέλος του έτους, και επιπλέον ζημιές 500 εκατ. δολαρίων το 2017. Η Ford μπορεί να μην κατασκευάζει πλέον αυτοκίνητα στην Αγγλία, αλλά δημιουργεί περίπου 1,6 εκατομμύρια κινητήρες κάθε χρόνο στο Μεγάλο Νησί.

Προς το παρόν, η Ευρώπη παραμένει ισχυρή αγορά για την Ford, μιας και κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, η εταιρία ανέφερε κέρδη-ρεκόρ, ύψους 476 εκατ. δολαρίων (προ φόρων), τρεις φορές περισσότερα από τα κέρδη που είχε το ίδιο διάστημα πέρυσι, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 41.000 μονάδες, φτάνοντας στις 430.000. Παγκοσμίως, τα καθαρά έσοδα της Ford κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016, μειώθηκαν κατά 190 εκατ. δολάρια, στα 2 δισ. δολάρια, με την εταιρία να παραδέχεται πως η επίτευξη του στόχου της διατήρησης ή της βελτίωσης των προ φόρων κερδών στο τέλος του έτους, σε σχέση με τα κέρδη του προηγούμενου έτους, θα είναι μια πρόκληση, ειδικά από τη στιγμή που στη Βόρειο Αμερική, τα κέρδη προ φόρων κατά το δεύτερο τρίμηνο παρουσίασαν πτώση 135 εκατ. δολαρίων (2,7 δισ.) σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.