Toyota-Prius-Plug-in-Hybrid-solar-roof-6

Η Toyota αρχικά είχε προγραμματίσει να ξεκινήσει τις πωλήσεις του Prius Prime στην Ιαπωνία από το φθινόπωρο, αλλά τελικά αυτές θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο χειμώνα. Τους λόγους της καθυστέρησης δεν τους ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρία, με την plug-in υβριδική έκδοση του Prius, αρχικά να προσφέρεται μόνο σε τετραθέσια διάταξη, ενώ αργότερα θα προστεθεί και η πενταθέσια.

Θα είναι διαθέσιμο και με φωτοβολταϊκή οροφή, με τα πάνελ να μπορούν να τροφοδοτήσουν με ενέργεια και τη μπαταρία 8,8 kWh του αυτοκινήτου και όχι μόνο το σύστημα κλιματισμού του, όπως γινόταν στη προηγούμενη γενιά.

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στην έκθεση της Νέας Υόρκης τον περασμένο Μάρτιο με την φωτοβολταϊκή οροφή να είναι διαθέσιμη αρχικά στην Ιαπωνία, ενώ αργότερα θα προσφέρεται και στην ευρωπαϊκή αγορά, αυξάνοντας κατά 10% την αποδοτικότητα καυσίμου του αυτοκινήτου.

Μηχανικά, εξοπλίζεται με τον ίδιο κινητήρα εσωτερικής καύσης, τον 1.8-λίτρων 2ZR-FXZ που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με απόδοση 105 άλογα και 147 Nm ροπή, 40% θερμικής απόδοσης, και συνδυάζεται με μια μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 8,8 kWh, που επιτρέπει στο υβριδικό σύστημα να λειτουργεί ως καθαρά ηλεκτρικό σε περισσότερες καταστάσεις, βελτιώνοντας έτσι την κατανάλωση του, καθώς και την αυτονομία του, η οποία δηλώνεται στα 965 χλμ., με το ρεζερβουάρ καυσίμου στα 43 λίτρα.

Η Toyota δεν αναφέρει την συνολική ισχύ του συστήματος, αλλά η ιαπωνική εταιρία τοποθετεί για πρώτη φορά σε μοντέλο της μια διπλή γεννήτρια μετάδοσης κίνησης, η οποία χρησιμοποιεί τόσο το ηλεκτρικό μοτέρ όσο και τη γεννήτρια ως κινητήρια δύναμη, βοηθώντας την καλύτερη επιτάχυνση, ενώ διαθέτει και σύστημα ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Η φόρτιση των μπαταριών γίνεται από σπιτική παροχή ρεύματος και χρειάζεται 5.5-ώρες με δίκτυο έντασης 120V και λιγότερο από το μισό σε δίκτυο 240V.

Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 1,4 λίτρα/100 χλμ, κορυφαία τιμή σε οποιοδήποτε PHEV μοντέλο, με την Toyota να δηλώνει ότι εκπέμπει μόλις 32 γρ/χλμ CO2. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 35 χλμ/ώρα, με την μέγιστη ταχύτητα όταν κινείται με ηλεκτρισμό να φτάνει τα 135 χλμ/ώρα.