2-9

To ημερολόγιο έδειχνε 11 Αυγούστου 1983 και τρεις, πανομοιότυπες “Γερμανίδες” βρίσκονταν στην κυκλική πίστα του Nardo στην Ιταλία, μήκους 12,5 χιλιομέτρων, με σκοπό να σπάσουν διάφορα ρεκόρ και προπάντων, ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία για την εταιρεία από τη Στουτγάρδη να δοκιμάσει την αξιοπιστία της νέας έκδοσης της 190Ε.

H 190E είναι ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα για τη Mercedes, αυτό που εισήγαγε για τη Mercedes στη premium compact sedan κατηγορία, και δεν είναι τυχαίο ότι ο Bruno Sacco, ο Ιταλός επικεφαλής σχεδιασμού μεταξύ 1975 και 1999, είχε δηλώσει ότι είναι το αγαπημένο του σχέδιο.

1-7

Το Σεπτέμβρη του ίδιου έτους, θα παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης η κορυφαία αυτή έκδοση, που, μετά από τις περιποιήσεις που δέχθηκε ο 2,3 λίτρων, τετρακύλινδρος κινητήρας από τη Cosworth, αυτός απέδιδε 185 ίππους. Έτσι, λοιπόν, στην Νότια Ιταλία, ένα μήνα πριν την παγκόσμια πρεμιέρα, τρεις, σχεδόν ίδιες με τις αντίστοιχες 190Ε 2,3-16 παραγωγής , ξεκίνησαν να θέτουν και να σπάνε ρεκόρ στο Nardo το χρονικό διάστημα 11 με 21 Αυγούστου, με θερμοκρασίες, όμως, στην περιοχή που άγγιζαν τους 40 βαθμούς Κελσίου. Η “άσπρη”, η κόκκινη” και η “πράσινη” (από το χρώμα του αυτοκόλλητου που κάλυπτε τα μπροστινούς προβολείς) κάλυψαν την απόσταση των 50.000 χιλιομέτρων σε 201 ώρες, 39 λεπτά και 43 δευτερόλεπτα.

3-9

Τα ρεκόρ δε σταμάτησαν εδώ, καθώς έσπασαν το παγκόσμιο ρεκόρ των 25.000χλμ, των 25.000 μιλίων (40.000χλμ) και εννιά, άλλα διεθνή ρεκόρ της κατηγορίας A με κινητήρες βενζίνης (2000cc-3000cc). Οι τρεις “Baby-Benz”, όπως ήταν το προσωνύμιό τους από τον Τύπο της εποχής, έτρεχαν με τέρμα το γκάζι, με πέμπτη ταχύτητα στις 6000 στροφές/λεπτό, σημειώνοντας μ.ω.τ 247,94 χλμ/ώρα και κατανάλωναν 22 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Τα τρία αυτά αυτοκίνητα δοκιμών είχαν διαφορετική ανάρτηση που επέτρεπαν στον οδηγό να χαμηλώνει το αυτοκίνητο κατά 1,5εκ, πιο χαμηλό μπροστά spoiler, ρεζερβουάρ 160 λίτρων και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλησης. Το βεντιλατέρ είχε αφαιρεθεί και είχε προστεθεί ένα κλείστρο που εξασφάλιζε ότι η θερμοκρασία του κινητήρα δε θα πέσει κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ υαλοκαθιστήρας είχε αφαιρεθεί. Αυτές ήταν οι αλλαγές μεταξύ αυτοκινήτων δοκιμών και παραγωγής.

4-9

Το 1984, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της διαδρομής του GP του Nürburgring, μήκους 4,5χλμ. Παράλληλα, ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να κάνει το ντεμπούτο της σε έναν αγώνα με πρώην και νυν πιλότους της F1, με παγκόσμιους πρωταθλητές, η Mercedes 190E 2,3-16. Πανομοιότυπες 190Ε οδήγησαν οι  Jack Brabham, Phil Hill, Denis Hulme, James Hunt, Jacques LaffiteNiki Lauda, Carlos Reutemann, Keke Rosberg, Jody Scheckter, Manfred Schurti, Alain Prost, John Watson και ο πρωτοεμφανιζόμενος στην F1 τότε,  Ayrton Senna. Βέβαια, στον αγώνα, ο Βραζιλιάνος ήταν ο κυρίαρχος και επικράτησε του πρωταθλητή του 1984, Niki Lauda.

Ένα χρόνο μετά, ήταν η σειρά του DTM να “γνωρίσει” την 190Ε 2,3-16, αφού στον αγώνα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Erding, o Leopold Callina ήταν ο πρώτος οδηγός που οδήγησε τη “Baby Benz”, εγκαινιάζοντας ,με αυτόν τον τρόπο, την αντιπαλότητα μεταξύ Μονάχου και Στουτγάρδης, ή αλλιώς BMW εναντίον Mercedes.