bosch-sign

Από τη πρώτη στιγμή που “έσκασε” το σκάνδαλο της Volkswagen για τις εκπομπές ρύπων κάποιων μοντέλων της και του Group γενικότερα ξέραμε ότι το λογισμικό είχε εξελιχθεί από την Bosch, χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να έχει τις ανάλογες κυρώσεις ή κατηγορίες.

Ο μεγαλύτερος προμηθευτής εξαρτημάτων αυτοκινήτων στον κόσμο, ήξερε για ή συμμετείχε στις προσπάθειες της Volkswagen να αποκρύψει τις πραγματικές εκπομπές ρύπων των μοντέλων της. Η Bosch γνωρίζουμε ότι προμηθεύει εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στους επίμαχους κινητήρες, μεταξύ των οποίων εξαρτημάτων το EDC17 – ένα βασικό λογισμικό για όλους τους τετρακύλινδρους πετρελαιοκινητήρες που πωλούνται στις Η.Π.Α. Κινητήρες όχι μόνο της Volkswagen, αλλά και της BMW και της Mercedes-Benz. Όμως μόνο η Volkswagen έχει παραδεχθεί ότι τροποποίησε το λογισμικό ώστε να ενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου ρύπων όταν δοκιμαζόταν στο εργαστήριο και να το απενεργοποιεί στον δρόμο.

Σύμφωνα, όμως, με τους δικηγόρους που ενεργούν για λογαριασμό των ιδιοκτητών VW, η Bosch κατηγορείτε ότι έχει αναπόσπαστο ρόλο στην ανάπτυξη της συσκευής εξαπάτησης της Volkswagen. Αυτό κατέθεσαν σε δικαστήριο των ΗΠΑ, προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι η Bosch ήταν “ενεργός συμμετέχων σε μια μαζική, δεκαετής συνωμοσία με τη VW.

Η Bosch από τη πρώτη στιγμή παραδέχτηκε ότι ήταν ο πάροχος του λογισμικό και του υλικού που χρησιμοποιείται στις μονάδες ελέγχου των κινητήρα της VW, ωστόσο, είπε ότι η ρύθμιση των συστημάτων αυτών έγινε από την VW, απαλλάσσοντας την ουσιαστικά από κάθε ευθύνη εξαπάτησης.

Αλλά οι δικηγόροι ισχυρίζονται ότι η Bosch συνεργάστηκε στενά με την VW να αναπτύξει το σύστημα, επικαλούμενοι ένα email το 2011 προς το Διοικητικό Συμβούλιο της CARB, που καθιστά σαφές ότι η Bosch είχε βαθιά κατανόηση του τι επιτρέπεται και μη από τις ρυθμιστικές αρχές, και τι Bosch έκανε ότι χρειαζόταν για να βοηθήσει τη VW να πάρει την έγκριση των εκπομπών, τονίζοντας χαρακτηριστικά:

Είναι αδιανόητο ότι η Bosch δεν ήξερε για το λογισμικό που ήταν υπεύθυνη για τον καθορισμό, την ανάπτυξη, τη δοκιμή, τη συντήρηση και την παροχή του ότι περιείχε μια παράνομη συσκευή.

Όπως φαίνεται είναι πολλά ακόμα τα επεισόδια του σήριαλ.

Στις σχετικές ειδήσεις, η KBA, σύμφωνα με το Reuters, ενέκρινε την επιδιόρθωση επιπλέον 140.000 2.0-λίτρων TDI μοντέλων της VW, ανεβάζοντας έτσι τον συνολικό αριθμό των εγκεκριμένων προς επιδιόρθωση αυτοκινήτων στην Ευρώπη στα 5,2 εκατομμύρια, από τα 8,5 εκατ. που χρίζουν επιδιόρθωσης στην Ευρώπη.