Uber-study-aims-for-reduced-fossil-fuels

Η Uber χάνει χρήματα πιο γρήγορα από κάθε άλλη τεχνολογική εταιρία, και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε ένα βασικό συστατικό της εταιρίας, που δεν είναι άλλο από τους οδηγούς της.

Σύμφωνα με αναφορές, η Uber έχασε 1,27 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2016, πράγμα πρωτοφανές για τέτοιου είδος εταιρία. Συγκριτικά, η Amazon στην μεγαλύτερη οικονομική απώλειας της έχασε 1,4 δισ. δολάρια το 2000, και ο τότε CEO αναγκάστηκε να απολύσει το 15% των υπάλληλων της.

Η Uber ακολουθεί την ίδια τακτική, “μεγάλωσε πρώτα, και βγάλε λεφτά μετά”, που ακολούθησε και η Amazon. Αλλά καθώς η Uber επεκτείνεται σε νέες πόλεις τα έξοδα της αυξάνονται αλλά αυτό δε θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση σε κανένα. Αυτό που, όμως, έχει τραβήξει την προσοχή είναι οι αμοιβές της εταιρίας προς τους οδηγούς της. Οι αμοιβές αυτές είναι και υπεύθυνες κατά κύριο λόγο για τις μεγάλες οικονομικές απώλειες της εταιρίας.

Η Uber πλήρωσε 2,72 δισεκατομμύρια δολάρια στους οδηγούς της το πρώτο εξάμηνο του 2015, ενώ “έχασε” μόλις 72 εκατομμύρια δολάρια από διαφημίσεις και μειώσεις τιμών. Η εταιρία προσπαθεί απελπισμένα, αλλά διακριτικά, να περιορίσει τις δαπάνες προς τους οδηγούς της και αφού χαμήλωσε τα κόμιστρα στην Βόρεια Αμερική για να προσελκύσει νέους πελάτες, ξεκίνησε να λαμβάνει και μεγαλύτερο ποσοστό από τα κόμιστρα των οδηγών (περίπου το 30%). Σε κάποιες πόλεις η Uber έχει θεσπίσει προσωρινά ωριαίους ελάχιστους μισθούς, αλλά παρά την ύπαρξη αυτού του μέτρου, λαμβάνει από όλους τους οδηγούς της το 30% του μισθού τους.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχειά, οι γενικές κρατήσεις (τα κόμιστρα που χρεώνονται στην εφαρμογή πριν οι οδηγοί πάρουν το μερίδιο τους) αυξήθηκαν το 2015, γεγονός αυτό δείχνει ότι η Uber είναι μια υγιείς εταιρία. Αλλά πως θα έχει κέρδος άμα χάνει τόσα χρήματα σε αμοιβές των οδηγών της;

Το τελικό σχέδιο της Uber είναι να ξεφορτωθεί όλους τους οδηγούς της και να και να αποκτήσει τεράστιο κέρδος. Τον Ιούλιο ανακοινώθηκε ότι οι πελάτες στο κέντρο του Pittsburgh θα μπορούν να καλούν αυτόνομα αυτοκίνητα από τα κινητά τους. Επίσης, η Uber εξαγόρασε την Otto για 300 εκατομμύρια δολάρια, μια εταιρία παράγωγης αυτόνομων αυτοκινήτων. Αυτά τα δυο γεγονότα δείχνουν το μακροχρόνιο πλάνο της Uber, που δεν είναι άλλο από το να χρησιμοποίησει στο μέγιστο την αυτόνομη οδήγηση αυτοκινήτων.